علل دردهای شکمی در بارداری

اشتراک گذاری :

سلامت و زیبایی

ماریا صادقی، دبیر انجمن علمی مامایی ایران  در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان در مورد علل دردهای شکمی در بارداری اظهار داشت: دل‌پیچه و تهوع است یکی از علل دردهای شکمی دوران بارداری است که بر اثر هورمون‌ها و فشار رحم بر معده و روده وارد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین یبوست می‌تواند موجب بروز درد شکمی در بارداری شود که بر اثر کاهش حرکات روده و فشار مضاعف رحم بر راست‌روده ایجاد می‌شود.

صادقی گفت: یکی دیگر از علل دردهای شکمی در بارداری ممکن است به علت کشیده شدن و ضخیم شدن لیگامان‌هایی باشد که رحم را در لگن نگه می‌دارند.

وی افزود: همچنین برخی زنان موقع تغییر وضعیت مثلا برخاستن از تخت، صندلی یا جابجایی در رختخواب دچار درد شکم می‌شوند.

دبیر انجمن علمی مامایی ایران تصریح کرد: گاهی اوقات زنان درد را به صورت مبهم بعد از فعالیت روزانه یا به دنبال راه رفتن زیاد احساس می‌کنند. این دردها معمولا خفیف، ناگهانی، مبهم است و معمولا در سه ماهه دوم شروع می‌شود.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

والیبال ایران سوم جهان شد

د آگوست 24 , 2015
دیدار رده بندی چهاردهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی زیر ١٩ سال جهان که به میزبانی کشور آرژانتین در حال برگزاری است، با نبرد دو تیم ایران و روسیه پیگیری شد ، که در پایان این دیدار نوجوانان ایران توانستند با شکست روسیه عنوان سومی این رقابت ها را از […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...