علت دردهای گردنی

اشتراک گذاری :

یک متخصص طب فیزیکی تاکید کرد: بسیاری از دردهای گردنی به علت قرارگیری نادرست در طی روز است. تغییرات هر چند جزئی در شیوه نشستن و قرارگیری وضعیت کلی بدن از بسیاری از دردهای ستون فقرات جلوگیری می‌کند.

دکتر هادی شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه حفظ چالاکی و انجام ورزش‌های ملایم روزانه در کاهش ابتلا به بیماری‌های اسکلتی مهم است، گفت: نشستن به صورت لمیده موجب فشار نامتقارن به تمامی سطوح مهره‌ها می‌شود. کسی که لمیده می‌نشیند در معرض آسیب ستون مهره‌های گردنی و کمری به صورت توام قرار دارد.

وی اضافه کرد: در صورت نشستن طولانی پشت میز سعی کنید حداقل هر نیم ساعت از پشت میز برخیزید و کمی قدم بزنید، روی پنجه‌های پا بایستید و این کار را چند بار تکرار کنید، شانه‌ها را بالا بیندازید و مهم‌تر از همه سر خود را به ترتیب از جلو، پشت و طرفین چند ثانیه به کف دستان خود فشار دهید تا عضلات گردن قوام خود را بازیابند.

شجاعی تاکید کرد: بسیاری از دردهای گردنی به علت قرارگیری نادرست در طی روز است. تغییرات هر چند جزئی در شیوه نشستن و قرارگیری وضعیت کلی بدن از بسیاری از دردهای ستون فقرات جلوگیری می‌کند.

این متخصص طب فیزیکی یادآور شد: در فواصل کار بویژه با کامپیوتر به گردن خود استراحت دهید. زاویه دید باید افقی باشد تا حدی که هیچگونه خمیدگی هنگام رویت مانیتور در گردن وجود نداشته باشد. لذا باید ارتفاع میز کار خود را طوری تنظیم کنید که صفحه مانیتور روبروی چشمان شما باشد تا مجبور به خم کردن، گردن خود نباشید.

وی تاکید کرد: گوشی تلفن خود را بین گوش و شانه خود قرار ندهید. اگر زمان زیادی را صرف صحبت کردن با تلفن می‌کنید از هدست استفاده کنید.

شجاعی گفت: اگر زمان زیادی پشت میز هستید، در فواصل کار حرکات کششی گردن را انجام دهید. به عنوان مثال شانه‌های خود را (استخوان کتف) به بالا بکشید و سپس پایین بیاورید. شانه‌های خود را از پشت به هم نزدیک کنید و سپس به حالت اول بازگردانید و کشش‌های گردنی را به طرفین سر انجام دهید.

این متخصص طب فیزیکی خاطرنشان کرد: از خوابیدن به روی شکم خودداری کنید. این وضعیت فشار زیادی را به گردن وارد می‌کند. بالشت خود را طوری انتخاب کنید که گودی گردن را کامل بپوشاند. استفاده از بالشت‌های طبی استاندارد نیز کمک کننده است.

وی در پایان گفت: بالشت بلند یا کوتاه موجب کشش نامتقارن و فشار بر ریشه‌های اعصاب گردنی می‌شود. فاصله استاندارد باید فاصله بین سر تا تخت در حالت خوابیده به پهلو باشد، به طوری که هیچگونه خمیدگی در گردن مشاهده نشود.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آیت الله خاتمی : مجلس خطوط قرمز هسته‌ای را تبدیل به قانون کند

ش ژوئن 13 , 2015
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در مورد «تحریف امام» در سالروز رحلت امام، اظهار داشت: تحریف امام تحریف صراط مستقیم است و اگر از این راه عمدا یا سهوا فاصله بگیریم سیلی می‌خوریم. وی اصول […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...