عفونت‌های تنفسی زیاد شد + توصیه‌ها

اشتراک گذاری :

نودیها:محمد مهدی گویا – رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: در هفته گذشته موارد ابتلا به عفونت‌های تنفسی در کشور افزایش یافته و موارد بستری به دلیل این عفونت ها تعدادی افزایش یافته، که طبق بررسی‌های به عمل آمده در بین این بیماران مواردی ابتلا به آنفلوآنزای فصلی هم بوده که در حال افزایش است.

گویا افزود: آلودگی هوا نیز به طور غیرمستقیم در تشدید موارد بیماری دخیل بوده است. به خصوص برای گروه‌های پرخطر شامل افراد بالای ۶۵ سال، بیماران قلبی، بیماران مزمن ریوی، دیابتی‌های کنترل نشده، سرطانی‌ها و کسانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می‌کنند و همچنین خانم‌های باردار عوارض بیشتری دارد.

به گزارش وزارت بهداشت – وی ادامه داد: به همین دلیل توصیه می‌شود مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی در هنگام سرفه و عطسه و دفع ترشحات تنفسی از خود درمانی به شدت پرهیز نموده و تا زمانی که پزشک تجویز کرده به استراحت پرداخته و از حضور در محل کار و مدرسه خودداری نمایند.

گویا گفت: بدون مشورت با پزشک از داروهای آنتی بیوتیک نباید استفاده کرد و از همکاران پزشک نیز تقاضا داریم این موارد را به طور جدی مد نظر داشته باشند و چنانچه با موارد شدید بیماری تنفسی مواجه شدند نسبت به ارجاع به موقع آنان اقدام کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان کماکان بر واکسیناسیون گروه‌های پر خطر تاکید کرد.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 22

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مداحی انقلابی زیبایی از سید رضا نریمانی «چشم بر کدخدا نباید داشت»

س نوامبر 15 , 2016
دانلود مبارز   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 22

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...