MENUMENU
🌍امروز: یکشنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۳۹۷ 🌍
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.4
میلاد ارباب دو عالم حسین (ع)
لینکستان #تغییر_خطرناک_در_کتابهای_درسی #گلچین_مداحی_سرداران_کربلا #داستان_سریالی_عشق_من_مهناز

ارتباط با ما

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه گوگل پلاس صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

عادت های مضر برای سلامت مغز

0

مغز فرمانده بدن است و سلامت آن تاثیر زیادی روی سلامت کل بدن دارد. بدون شک سالم بودن و سالم ماندن در زندگی همه ی ما از اهمیت بالایی برخوردار است و باید همه تلاش خود را برای بهبود سبک زندگی شان انجام دهند. اما خیلی از ما غفلت هایی داریم که متاسفانه سلامتی مان را نشانه می روند. اگر می خواهید سبک زندگی تان را ارتقا دهید و از بروز بسیاری از ناخوشی ها پیشگیری کنید، کافیست به عادت های روزمره تان دقت بیشتری داشته باشید و بدانید برخی از این عادت ها، سلامت فرمانده بدن را به خطر می اندازند. در این مطلب ۱۱ عادتی که باید ترک کنید تا مغز سالمی داشته باشید را عنوان می کنیم.


کمبود خواب
سلامت مغز با کمبود خواب جور در نمی آید. همه ی مردم از اهمیت خواب کافی و خوب باخبر هستند، اما کمتر کسی به آن توجه می کند. بخصوص این روزها که اکثر افراد تا نیمه های شب در شبکه های اجتماعی در حال پرسه زدن و رد و بدل کردن پیام هستند.
اگر می خواهید خواب با کیفیت و مغز سالمی داشته باشید باید هر شب ۸ ساعت بخوابید. مغز از این مدت زمان، برای استراحت خود و همچنین رد و بدل کردن تبادلات متابولیکی، احیای سلول ها و پر کردن باک انرژی بدن استفاده می کند.
اگر به میزان کافی نخوابید، سلول های مغزی را در معرض نابودی قرار می دهید. در نتیجه همیشه احساس خستگی می کنید و مغز قابلیت اداره ی امور بدن را از دست می دهد.

 

کشیدن پتو روی سر
برخی افراد عادت دارند که موقع خواب پتو یا لحاف را روی سرشان می کشند و اصلا روزنه ای برای نفس کشیدن باقی نمی گذارند.
این عادت به سلامتی مغزتان لطمه می زند. به خاطر اینکه میزان اکسیژن خون کاهش پیدا کرده و تجمع دی اکسیدکربن افزایش می یابد که اثرات مخربی روی مغز دارد. لطفا روی سرتان پتو نکشید.

سعی کنید برای انجام حساب و کتاب رومزه از ماشین حساب استفاده نکنید. شعر حفظ کنید. زبان جدیدی یاد بگیرید و خلاصه اینکه، مغزتان را به حال خودش رها نکنید

کار کردن با وجود بیمار بودن
اگر خدای نکرده به هر دلیلی مریض شده اید از کار کردن، مطالعه زیاد و یا فکر کردن افراطی بپرهیزید. بدن شما نیاز دارد که از همه ی انرژی خود برای مقابله با بیماری استفاده کند. در نتیجه زمان بیماری و ناخوشی وقت مناسبی برای هدر دادن انرژی نیست.
اگر در حین بیماری سخت کار کنید، مغزتان را به کار می گیرید، در حالی که فرمانده بدن مشغول ارسال پیام های لازم برای درمان شماست. در این صورت فشار مضاعفی به مغز وارد می شود.
همچنین عدم استراحت و مراقبت کافی باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شده و امکان اینکه دچار بیماری های دیگری نیز شوید، بالا می رود.

 

صرفنظر کردن از صبحانه
اگر قید صبحانه را می زنید، سخت در اشتباهید. بدن ما بعد از هشت ساعت خواب و ناشتا بودن به مواد غذایی نیاز دارد تا انرژی بگیرد.
اگر صبحانه نخورده روزتان را شروع کنید بدن مجبور می شود به ذخایرتان رجوع کند. در این صورت احتمال خستگی ناگهانی، عدم تمرکز، فراموشی و بدخلقی بالا می رود.
در واقع اگر انرژی لازم را در اول روز کسب نکنید، مغزتان قادر به تمرکز و یادآوری مسائل نخواهد بود و آسیب خواهد دید.

 

زیاده روی در مصرف قند
اگر تغذیه ی سالمی نداشته باشید و در مصرف قندها (شیرینی جات، سیب زمینی سرخ کرده و غیره) زیاده روی کنید و به ویژه اینکه طرف میوه و سبزیجات نروید، موادی در بدن تجمع پیدا می کنند که آسیب رسان هستند.
متاسفانه جذب زیاد قند و کمبود ویتامین باعث کاهش رشد سلول های عصبی می شود. در نتیجه سلامت مغز به خطر می افتد.

 

پرخوری
خوردن غذا زمانی که گرسنه نیستید، بی فایده است. اگر به طور مرتب مواد غذایی مصرف کنید، بدن آنها را به صورت چربی ذخیره می کند. در نتیجه احتمال چاقی و آسیب به رگ های خونی مغز بالا می رود.

در نتیجه بهتر است زمانی که گرسنه تان هست و به اندازه ی نیازتان، غذا میل کنید.

 

مصرف الکل
مصرف الکل خیری برای مغز ندارد. اغلب افرادی که به نوشیدنی های الکلی عادت می کنند، در دام نوعی اعتیاد می افتند و دچار زیاده روی می شوند. غافل از این که این نوشیدنی ها باعث مرگ نورون ها یا همان سلول های عصبی می شوند و سرعت انتقال پیام های عصبی را کاهش می دهند.
علاوه بر این باید بدانید که الکل برای ارگان های دیگری مانند کبد و قلب نیز مضر است.

 

مصرف دخانیات
سیگار خیری برای بدن ندارد و سلامتی را با خطرات جدی مواجه می کند. مصرف دخانیات باعث کاهش میزان اکسیژن دریافتی و حجم مغز می شود.
سیگار کشیدن خطر بروز بیماری هایی مانند آلزایمر، انواع سرطان، مشکلات تنفسی و غیره را بالا برده و حتی دی ان ای را نیز به خطر می اندازد.

 

نفس کشیدن در هوای آلوده
نفس کشیدن در هوای آزاد و سالم برای بدن و بویژه مغز مفید است. اما اگر هوایی که تنفس می کنید آلوده باشد، به سلامت مغز آسیب می رسد. به خاطر اینکه آلودگی هوا باعث کاهش کارایی و قدرت سلول های عصبی می شود.

 

استرس
استرس، خشونت، عصبانیت، داد و بیداد و بدخلقی اثرات منفی روی سیستم عصبی به جا می گذارند. در واقع تنش های روحی و استرس و غیره باعث کاهش قدرت مغز و افزایش خطر سکته قلبی و سکته مغزی می شود. بنابراین لازم است که استرس ها و فشارهای روحی را کنترل کنید.

 

رها کردن مغز به حال خود
مغز برای سالم ماندن نیاز به مراقبت و تمرین دارد در غیر این صورت، خسته و ناتوان خواهد شد.
فکر کردن، کار کردن، طبقه بندی کردن اطلاعات اندوخته در مغز، خواندن کتاب، انجام بازی های فکری، یادگیری چیزهای جدید، ورزش و غیره برای داشتن مغزی سالم موثر هستند و به افزایش قدرت مغز کمک زیادی می کنند.
سعی کنید برای انجام حساب و کتاب رومزه از ماشین حساب استفاده نکنید. شعر حفظ کنید. زبان جدیدی یاد بگیرید و خلاصه اینکه، مغزتان را به حال خودش رها نکنید.

 

تبیان

پستهای مرتبط

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

, , , , ,

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    دمنوش‌هایی برای رشد موهایتان دمنوش‌هایی برای رشد موهایتان تاثیر روزی حلال در سلامتی تاثیر روزی حلال در سلامتی عسل اصل از قلابی را چگونه تشخصی بدهیم؟ عسل اصل از قلابی را چگونه تشخصی بدهیم؟ ۵ عادت غلط درباره صبحانه خوردن که باید از آنها دوری کرد ۵ عادت غلط درباره صبحانه خوردن که باید از آنها دوری کرد ویژگیهای “عسل طبیعی” و راهکار تشخیص عسل تقلبی چیست ویژگیهای “عسل طبیعی” و راهکار تشخیص عسل تقلبی چیست راهکارهای طب سنتی برای جلوگیری از سرماخوردگی در روزهای برفی راهکارهای طب سنتی برای جلوگیری از سرماخوردگی در روزهای برفی با دمنوش‌های زمستانی و خواص فوق‌العاده آنها آشنا شوید با دمنوش‌های زمستانی و خواص فوق‌العاده آنها آشنا شوید مسواک زدن بیش از حد موجب بیماری «تحلیل لثه» می‌شود مسواک زدن بیش از حد موجب بیماری «تحلیل لثه» می‌شود جرم‌گیری دندان با ۶ ماده طبیعی و موثر خانگی جرم‌گیری دندان با ۶ ماده طبیعی و موثر خانگی ده گام برای پیشگیری از سرطان ده گام برای پیشگیری از سرطان علت و درمان برخی ویژگی های بدن مثل بوی بد و یبوست… علت و درمان برخی ویژگی های بدن مثل بوی بد و یبوست… اشتباهات رایجی که خواب شبانه را با مشکل روبرو می‌کند اشتباهات رایجی که خواب شبانه را با مشکل روبرو می‌کند تیر خلاص شنبلیله به دیابت تیر خلاص شنبلیله به دیابت دلایلی که به شما می‌گویند سینوزیت دارید! دلایلی که به شما می‌گویند سینوزیت دارید! درمان کم مویی درمان کم مویی ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند بلایی که «ماشین ظرفشویی» سرتان می آورد بلایی که «ماشین ظرفشویی» سرتان می آورد کدام روغن‌ها برای تقویت مو مفید است؟ کدام روغن‌ها برای تقویت مو مفید است؟ سالم‌ترین گوشتی که می‌توانید بخورید کدام است؟ سالم‌ترین گوشتی که می‌توانید بخورید کدام است؟ نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها درباره نوشیدنی‌های گازدار نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها درباره نوشیدنی‌های گازدار
  • تبلیغات در نودیها
  • تبلیغات در نودیها
  • بازنشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396