طریقه ختم حدیث شریف کساء بر اساس دستورالعملی از آیت الله بهاءالدینی/ کتابی کاربردی با محتوایی ناب و غنی درباره نذر و دعا

اشتراک گذاری :

نودیها:بالا برویم و پایین بیاییم انسان نیازمند عالم غیب است. خیلی از کسانی که خودشان را به در و دیوار زده‌اند تا ثابت کنند اینچنین نیست هم، خودشان می‌دانند که به تنهایی نمی‌توانند از پس مشکلاتشان بربیایند و خواسته‌هایشان را برآورده کنند. این نیاز همیشگی باعث شده تا انسان همیشه دنبال راه‌هایی برای ارتباط با آن عالم بگردد که نذر و نیاز یکی از آنهاست.

اما در کنار این راه اصیل، راه‌های تقلبی هم وجود دارد. خیلی از نذرهایی که بین مردم رایج است بدون کمترین خاستگاه اصیل دینی است. مثل کاری که در ابتدای همین ماه ربیع الاول رواج دارد و برخی از مردم نیمه شب می‌روند و مساجد را دق الباب میکنند. حال آنکه خیلی نذرهای کارگشا و صحیح وجود دارند که شاید همین افراد خبری هم از آنها نداشته باشند.

کتاب «بالاترین نذر» درباره یکی از همین نذرهاست که با زیرعنوان «طریقه ختم حدیث شریف کساء» منتشر شده است. ناشر در مقدمه کتاب نوشته است که این کتاب طریقه ویژه‌ای را برای ختم حدیث شریف کشاء مطرح می‌کند که مولف محترم بطور مستقیم آن را از محضر آیت عرفان و اخلاق، مرحوم آیت الله العظمی بهاءالدینی استفاده کرده است. عنوان کتاب نیز از سخنی از این عارف بزرگ گرفته شده است که فرموده‌اند: «بالاتر از این نذری را سراغ ندارم».

 

موضوع محوری بالاترین نذر اگرچه همین روش خاص ختم حدیث کساء است اما محتوای غنی این کتاب محدود به همین مورد نیست. این کتاب در واقع اثری ارزشمند است درباره دعا. یعنی مولف کتاب که از روحانیون صاحب نام تهرانی است، صرفاً به دنبال یاد دادن راهی میانبر جهت رسیدن مردم به حاجاتشان نبوده است. بلکه او در این کتاب کوشیده تا خوانندگان را از نظر معرفتی ارتقاء دهد و پس از آشنا کردن آنها با مجموعه معارف حیات بخشی درباره دعا، به سلاحی کارگشا نیز مجهز کند.

عناوینی چون توبه و بازگشت به سوی خدا، وجوب فوری توبه، تاثیر گناه در عالم هستی و پدیده‌های طبیعی، جامع‌ترین دعا و آثار استغفار، آثار انگشتر عقیق و فیروزه، پیامدهای سوء ترک بسم الله، مواظبت دائمی بر دعا برای حضرت مهدی(عج)، نیابت و اهدای عمل صالح، جلوه‌هایی از آثار صلوات و… که در کتاب به آنها پرداخته شده‌اند همگی موید این امر است.

پس از پرداختن به این موضوعات، نوبت به موضوع «حدیث شریف کساء» می‌رسد و مولف پس از «سیری در معارف و مضامین حدیث کساء» طریقه ویژه‌ای را که شخصاً از محضر آیت الله بهاءالدینی برای ختم این حدیث و برآورده شدن حاجات آموخته است بیان می‌کند.

«بالاترین نذر» کتابی است که مطالعه آن خیلی از گره‌های فکری انسان پیرامون موضوع دعا و استجابت را حل می‌کند و با پرداختن به موضوعاتی مثل خواص صلوات، انگشتر عقیق و روشن کردن عود، در واقع جنبه کاربردی هم می‌گیرد. از این رو این کتاب را یکی از معدود کتابهایی می‌توان دانست که علی رغم پرداختن به موضوعاتی کاربردی و مورد نیاز عامه مومنین، از غنای کافی نیز برخوردار است و به هیچ وجه رنگ و بوی برخی کتابهای سطحی موجود در بازار را نگرفته است.

اگر شما هم دوست دارید تا «بالاترین نذر» را بخوانید، می‌توانید عدد ۲۸ را به شماره ۰۹۳۵۱۲۶۸۸۳۴ ارسال کنید.

رجا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 298

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

این ”سگ” تمام زندگی من است!

چ ژانویه 4 , 2017
نودیها:”شما اطلاعات کافی ندارید؛ نمی دانید که نگهداری از سگ چه فواید زیادی برای سلامتی دارد.” این جمله ای بود که نوید، جوان موبایل فروش یکی از مناطق تهران در پاسخ به ابراز ناخوشایندی یکی از مشتریانش نسبت به نگهداری سگ، اظهار کرد؛ نوید تقریبا ۳۳ ساله است و همسرش یک […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...