ضرر جسمی و روحی خودارضایی و یا ارضا شدن در خواب چقدر است؟ آیا خوب و درست می شود؟

اشتراک گذاری :

خرید کتاب الکترونیکی مضرات و راه های ترک خودارضایی

ضرر جسمی و روحی خودارضایی و یا ارضا شدن در خواب چقدر است؟ آیا خوب و درست می شود؟

به نام خدا – یکی از مسایلی که بارها در سایت از ما پرسیده شده است، مبحث میزان ضرر خودارضایی و تاثیر آن روی جسم و روح و اینکه آیا مشکلات و مضراتی که پدید می آید قابل جبران و حل هست یا خبر ؟ در ادامه سعی می کنیم به این سوال به صورت کامل پاسخ دهیم.

 

 

دو نکته مهم را قبل از گفتن نکات باید عرض کنم و آن این که جلوی ضرر را هرگاه بگیریم منفعت است پس در هر شرایطی و در هر موقعیتی این گناه ترک شود سود است هیچگاه ، هیچگاه نمی توان گفت که دیگر از تو گذشته است و برو هر چه میخواهی بکن زیرا دیگر از تو گذشته و خوب نمی شوی.

نکته دوم هم این که ارضا شدن در خواب کاملا طبیعی است و هیچ ضرری ندارد بنابراین همه ی مسایلی که عنوان می شود فقط مربوط به خودارضایی در بیداری می باشد که با ارضا شدن در خواب یا اصطلاحا جنب شدن فرق دارد. پس کسانی که در خواب ارضا می شوند که امری طبیعی است دیگر از مضرات سوال نکنند، زیرا ضرری ندارد.

اما نکات :

الف – میزان ضرر و مسایلی جسمی ای که برای خودارضایی گفته شده را نمی توان برای همه یکسان فرض کرد عوامل متعددی می تواند این ضررها را کم یا زیاد کند مثلا تعداد خودارضایی، کسی که ماهی یکبار خدای نکرده یا شش ماهی یکبار خودارضایی می کند با کسی که خدای نکرده روزی یک بار این گناه بزرگ را انجام می دهد، قطعا در ضرر متفاوت هستند یا کسی که بیماری ای دارد ضعف بدن دارد و مشکلات دیگر جسمی دارد ممکن است با خودارضایی ضعف خود را بیشتر کند و بیشتر مستعد بیماری شود. پس ضرر در افراد مختلف و میزان آن، در افراد مختلف فرق دارد.

ب – ضرر روحی و گناهی این عمل بسیار قابل توجه است که نباید فراموش شود. کسی نباید لحظه ای فکر کند که به هر دلیلی حق داشه این گناه را حتی یک بار انجام دهد گرچه نا امید هم نباید شد و باید در هر شرایطی به خدا پناه برد ، توبه کرد و از خدا خواست که گناهانمان را ببخشد. توبه پشیمانی به دل، طلب آمرزش به زبان، ترک گناهان با اعضا و جوارح و تصمیم به بازنگشتن به گناه است .  امیرمومنان حضرت علی (ع ) – ان شاء الله خدا از این نوع توبه ها توفیق دهد. گناه خودارضایی یا استمناء گناه کبیره و بزرگی است.

ج – از مضرات دیگر پنهانی که شاید محاسبه ای هم روی آن نکنیم ولی بسیار مهم است مشکلات جنسی بعد از ازدواج است. انسانی که عادت به خودارضایی دارد در برقراری ارتباط صحیح با همسرش دچار مشکل می شود زیرا از راه دیگری غیر از راه طبیعی ، خودش را ارضاء کرده مثلا خدای نکرده دیدن فیلمهای مستهجتن یا عکس. این ضرر ، ضرر پنهانی است که کمتر به آن توجه می شود.

در آخر هم به نکته مهمی باید اشاره کنم با توجه به مسایلی که گفته شد واقعا نمی توان گفت میزان ضررها در هر شخصی چقدر است و طبیعی است که نتوان گفت میزان ترمیم آن ضرر چقدر است. بنابراین این سوال اساسا از ما غلط است زیرا جزئیات بسیاری می طلبد و در صورت بروز مشکل باید به متخصص هم مراجعه شود.

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 10 میانگین: 3.8]

Related Images:

Visits: 4275

مرتضی - مدیر اصلی

20 thoughts on “ضرر جسمی و روحی خودارضایی و یا ارضا شدن در خواب چقدر است؟ آیا خوب و درست می شود؟

  1. خدایا من را ببخش ازت خواهش میکنم و توبه من را قبول کن

  2. خدایا من را ببخش ازت خواهش میکنم و توبه من را قبول کن بهت التماس می کنم

  3. برات دعا می کنم

  4. پسر ساده گفت:

    دوماهه ک ترک کردم….
    برام دعا کنید کم نیارم

  5. سلام خدمت دوستان عزیز ۹ ماهه پاکم✌

  6. ایا اگر در خواب منی خارج بشه،بدن ضعیف میشه؟

  7. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام نه در خواب خارج شدن منی هیچ ضرری ندارد به دلیل اینکه یک فرآیند طبیعی است. ممکن است کمی ضعف کنید اما مضر نیست.

  8. سلام من به مدت ۵شب است که احتلام دارم میخواستم بگویم آیا طبیعی هست یا خیر؟ و من ۱۸روز است که توبه کردم و دیگر خودارضایی نمیکنم آیا طبیعی هست به مدت ۵شب یا خیر ؟

  9. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام احتلام و جنابت در خواب به هر صورتیش طبیعیه ممکنه مدتی پشت سر هم اتفاق بیفته و نظمی هم نداره ولی مشکلی پیش نمیاد. البته راههایی هم داره که کمی کنترل بشه که همون راههایی هستش که برای خودارضایی گفته شده ولی در عین حال جای نگرانی نیست

  10. آغا خدایی از تهههههههههه در اینو به کسایی میگم هنوز دارن این گناهو انجام میدن.۹/۹/۱۳۹۹
    من خودم ۱۸سالمه ۳سال بود ۳روز در میون انجام میدادم اما خداراشکر الان ۱ماه ترک کردم.
    نمیدونین چه حسه خوبیه ناموصن‌باخودم حال میکنم وقتی میبینم ایقد اعتماد به نفس دارم.
    خب حالا بگم چطوری ترکش کنید⁦⁩
    ۱_مرتب‌برید مضراتش بخونید تا ترس بردارید
    ۲_سعی کنید خودتونو سرگرم کنید.
    ۳_❌فیلم‌پورن‌اصلااااااانگاه‌نکنید
    امیدوارم‌به‌دردتون‌بخورهبوس‌بوس

  11. ارضا شدن در خواب مفید هستش ؟ یعنی مواد مضر بدن خارج میشه یا اینکه باعث ضعیف شدن بدن یعنی مثل مضرات خودارضایی هستش یا اینکه فرق میکنه ؟

  12. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    با سلام بله مفید هستش به همون دلیلی که فرمودین چون برخی مواد از بدن خارج میشه که لازمه خارج بشه و مضرات خودارضایی رو نداره.

  13. سلام و عرض ادب و احترام دارم خدمتتان
    من یک سوال دارم که در دو حالت مطرحش میکنم
    ۱. اگر کسی که خوابهاشو کنترل کنه و در خواب یک کاری کنه و با جنس مخالف وارد رابطه بشه و ارضا بشه مضره و از انرژی روحش کم میشه؟؟؟ اگه کم میشه باید چقدر وایسه تا انرژیش برگرده
    ۲. اگر کسی که خوابهاشو کنترل میکنه صبح یکدفعه پا شه و ببینه ارضا شده بدون انکه در خواب کاری کرده باشد بازم از انرژی روحش کم میشه

  14. سلام
    میخواستم ببینم آیا ارضا شدن در خواب گناه یا مضراتی برای بدن داره
    چه ارضا شدن در خواب و چه خودارضایی دو تا یک چیزه حالا چرا در خواب ضرر ندارد
    من چند سال بود خودارضایی میکردم و زود انزالی شدید هم داشتم
    الان هشتاد روزه که ترک کردم
    ولی در خواب ارضا میشم
    میخواستم ببینم که این درباره باعث میشه که هورمون های التم حساس شوند و زود انزالی ام خوب نشه

  15. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام ارضا شدن در خواب هیچ مشکلی بوجود نمیاره و کاملا طبیعی هستش. درمورد زود انزالی برای شما جای نگرانی نداره در آسنده درست میشه فعلا برای شما چه فرقی میکنه ؟

  16. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام و عرض ادب
    عرض به خدمتتون که ارضا شدن در خواب کاملا طبیعی هستش نمیخواد باهاش بجنگید از روحتون چیزی کم نمیشه. این امری طبیعی هستش و با گذشت زمان و بعد از ازدواج معمولا خیلی کم میشه.
    نگران ارضا شدن در خواب نباشید.
    ممنون

  17. ببخشید من یک نوجوون ۱۴ ساله ام
    من خودارضایی داشتم چند ماهه ترک کردم ولی در خواب مایه من بیرون میزنه آیا ضرری من رو در سن نوجوونی تهدید میکنه؟

    لطفا پاسخ بدید

  18. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام بیرون اومدن مایه منی در خواب کاملا طبیعی هستش فقط غسل جنابت باید کنید برای خوندن نماز به سایت مرجعتون مراجعه کنید.

  19. من چند روزه (دوهفته ) خود ارضایی را ترک کردم امروز از مدرسه اومدم خوابیدم تو خواب ارضا شدم از خواب که بیدار شدم دیدم لباسم خیس است اعصابم خورد شد…. میخواستم بدونم آیا در خواب ارضا شدن ضرر دارد؟!
    لطفاً جواب بدید

  20. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    با سلام بعد از ترک خود ارضایی وقتی بدن شما به حالت عادی خودش برمیگرده به صورت طبیعی ارضاء شدن یا جنب شدن در خواب شروع میشه و هیچ ضرر یا گناهی نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

متن سخنرانی حزب در اسلام آیت الله مصباح یزدی - شهریور 1390

ش آوریل 11 , 2015
متن  سخنرانی آیت الله مصباح یزدی در مورد حزب در اسلام را در ادامه بخوانید.     برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 10 میانگین: 3.8]Related Images:Visits: 4275

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...