صحبتهای جنجالی حاج منصور ارضی در مورد برجام

اشتراک گذاری :

 حاج منصور ارضی در مراسم دعای روز عرفه که در محل حسینیه صنف لباسفروشان برگزار شد، با هشدار نسبت به تصویب برجام، اعلام کرد که برجام سازش با دشمن است ، هر کدام از نمایندگان حسینی است باید فریاد بزند .

متن کامل این سخنرانی که پایگاه اطلاع رسانی قدیم الاحسان آنرا منتشر کرده است در ادامه می خوانید:

اَعُوذُ بِاللّهِ منَ الشّیطانِ الرَّجیم بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ اَلْحَمْدُ لِلّهِ بِجَمیعِ مَحامِدِهِ کُلِّهَا عَلی جَمیعِ نِعَمِهِ کُلِّها
حقیقت تسبیحات و تهلیلات و تکبیرات الهی از توبه برمی خیزد .
حقیقت تسبیحات و تهلیلات و تکبیرات الهی یا به زبان خود دعا “سُبْحانَ الله وَ الحَمْدُ لله وَ لا اِلهَ اِلاَّ الله وَ الله اَکبَرُ”از توبه برمی خیزد. منتها ما توبه را کوچک شمردیم و فقط تسبیحات را می‌گوییم، هم در نماز و هم امروز که صد مرتبه وارد شده است. سیره‌ی اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین به این شکل بوده که خودشان توبه می‌کردند و این گونه به توبه دعوت می‌کردند، نه مثل ما دنبال این باشند که فقط مردم را توبه دهند. استغفارهایی که از ناحیه مقدس اهل بیت علیهم السلام جاری شده نشان دهنده‌ی این است که عمق کار را حضرات می‌دیدند و به جای دیگران هم استغفار می‌کردند. در آن صیغه‌های جاری شده از ناحیه اهل بیت علیهم السلام مخصوصا آقا امیرالمومنین علی علیه السلام، تمام گیرهای کار ما را حضرت فرموده اند، اما ما بیشتر وقتمان در پی این هستیم که دیگران چه کرده اند و تذکر بدهیم توبه کنند. اهل بیت علیهم السلام هم مردم را به توبه دعوت می‌کردند اما با عملشان. سید حمیری شراب خورده بود، حضرت می‌فرمایند آن که در دستت است چیست؟ حمیری با اضطراب می‌گوید سرکه است. حضرت می‌فرمایند پس بده من هم بخورم. حمیری به زمین می‌ریزد و می‌بیند سرکه شده است، سپس حضرت می‌فرمایند امامت را می‌شناسی؟ می‌گوید والله می‌شناسم، آن امامی را می‌شناسم که در لحظه ای شراب را به سرکه تبدیل می‌کند و آبرو را می‌خرد. نفسش مبدل السیئات بالحسنات است . “حمیری هستم شرابم را مبدل می‌کنی؟ // تلخی من را میان کندویت حل می‌کنی؟”
با استغفار مسیر را برای خودتان هموار کنید .
نباید استغفار در میان مردم گم شود. خداوند در قرآن می‌فرمایند “وَیَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُواْ رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُواْ إِلَیْهِ یُرْسِلِ السَّمَاء عَلَیْکُم مِّدْرَارًا وَیَزِدْکُمْ قُوَّهً إِلَى قُوَّتِکُمْ وَلاَ تَتَوَلَّوْاْ مُجْرِمِینَ” و ای قوم من، از پروردگارتان آمرزش بخواهید، آنگاه بر آستان او توبه کنید تا باران راپی در پی بر شما فرو ریزد و بر نیرویتان بیفزاید و چون گنه کاران رخ بر متابید(سوره هود آیه ۵۲) . توبه کنید و او توبه پذیر است. “فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کَانَ غَفَّارًا” سپس گفتم: از پروردگارتان آمرزش بخواهید که او آمرزنده است(سوره نوح آیه ۱۰) . باید مردم در شب و روز استغفار داشته باشند، مخصوصا دستور است که صبح و شب هفتاد مرتبه استغفار را داشته باشید و مسیر را هموار کنید تا بتوانید به ذکرها و بقیه تسبیحات و به تمام موجودات که تسبیح خدا می‌گویند برسید، باید سعی کنید. همه در تلاشند بقیه را توبه دهند و واقعا “مَشْغُولَهً عَنِ الدُّنْیا” به دیگران شده ایم. ما اصلا نمی‌دانیم اباعبدالله علیه السلام کیست، حالا خدا عنایت کرده “وَ مَا خَصَّنَا بِهِ مِنْ وِلاَیَتِکُمْ طیِباً لِخَلْقِنَا” به ما هم نگاه کرده اند. واقعا کسی استغفار را شروع کند به نتیجه می‌رسد ، آرام آرام راهش می‌دهند به حقیقت “وَبِالْأَسْحَارِ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ” و در سحرگاهان [از خدا] طلب آمرزش مى‏ کردند (الذاریات – ۱۸) به سحر راهش می‌دهند . این نمازی که شما این چند شب خواندی “وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِینَ لَیْلَهً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَهً” سی شب با موسی وعده نهادیم و ده شب دیگر بر آن افزودیم تا وعده ، پروردگارش چهل شب کامل شد (الاعراف – ۱۴۲) ، یعنی همین . هر چه را که در شب می‌دهند هر چقدر هم در روز گدایی کنی ذره ای از آن را نمی‌دهند .
استغفار یک عذر خواهی کامل است .
کسی با شب آشنا نباشد نمی‌تواند عرفه را درک کند ، درست است برای امام حسین علیه السلام هم گریه می‌کنی ولی لذت مناجات چیز دیگری است . بچه که به غذا خوردن می‌افتد ، مادر ابتدا کمی می‌چشد بعد غذا را در دهان بچه می‌گذارد تا اذیت نشود . از همه‌ی عرفان‌ها خارج شو و باور کن که امروز اباعبدالله علیه السلام این گونه روزی در دهان ما می‌گذارد . عمق دعای عرفه این است وگرنه ما که چیزی از این دعا نمی‌فهمیم . حقیقت این دعا را فقط خودشان فهمیدند ، ما هم از دور دستی بر آتش داریم . اهل بیت علیهم السلام هم برای خودشان استغفار می‌کردند و هم برای بقیه مردم . استغفار درجات دارد ، قبولی و قبول نشدن دارد ، استغفار یک عذر خواهی کامل است . وگرنه تسبیحات را با این که نمی‌فهمیم می‌گوییم ، اما اگر از مسیر استغفار جلو بیایی وقتی به تسبیحات برسی از آن لذت هم می‌بری ، به این مرحله برسی وقتی برای تو مصیبت هم می‌خوانند استغفار می‌کنی ، می‌گویی یعنی این بلایا را بر سر اهل بیت علیهم السلام آورده اند؟ می‌خواهی بخوانی استغفار می‌کنی . خیلی زیباست برای هر کسی که وارد وادی استغفار می‌شود . اگر در جمع استغفار کنندگان هم می‌آیی باید یک آمادگی در خودت داشته باشی یا یک دعایی پشت سرت باشد . واقعا وادی استغفار جایی نیست که اگر یک گناهی در دوستمان دیدیم فقط برای خودمان استغفار کنیم و او را فراموش کنیم . عده ای این گونه اند حتی بعضی که استغفار را مسخره کردند تا به جایی که امیرالمومنین علیه السلام به آن شخص غضب کرد و فرمود مادرت به عذایت بنشیند ، استغفار این نیست که تو انجام می‌دهی . انشاءالله خدا لذتش را به ما بچشاند . چهل شب را باید به حقیقت برسی تا بتوانی روز عرفه را درک کنی ، جا مانده‌های شب‌های ماه رمضان ، کسانی که در گناه غرق شده اند .
برجام سازش با دشمن است ، هر کدام از نمایندگان حسینی است باید فریاد بزند .
برای تمام اعضاء و جوارح استغفار داریم ، استغفار چشم داریم ، استغفار زبان داریم ، من فکر می‌کنم ما با چشممان بیش از بقیه اعضاء و جوارحمان گناه می‌کنیم . ما که روزی می‌خواندیم “قَوِّ عَلى خِدْمَتِکَ جَوارِحى” ، اما الان تمام اعضا ء و جوارح ما در خدمت شیطان است ، مخصوصا چشم‌ها ، با این تصاویری که بر روی این تلفن‌ها همراه رد و بدل می‌شود ، هیچ چیزی هم گیرت نمی‌آید ، به خیال خود از همه چی هم خبر داری ، تو داری دنبال شیطان می‌گردی که کجا می‌رود تا دنبال او بروی . یا آن فضای آلوده ای که در اینترنت و شبکه‌های مجازی است ، هیچ کسی هم به دادت نمی‌رسد ، اصلا کسی کاری به تو ندارد ، می‌خواهند جوان بیشتر سرگرم همین مسائل باشد تا به بعضی از مسئولین کاری نداشته باشد و حرفی نزند . شما الان از برجام که همان جام زهر است چه می‌دانید؟ من هشدار می‌دهم به نمایندگان مردم در مجلس چون ما دیگر به کسی امید نداریم ، که مواظب باشید قیامتی هم هست ، فریب نخورید ، حقیقت این است که این مسئله سازش با دشمن است ، هر کسی از نمایندگان حسینی است باید فریاد بزند ، گرچه دویست و شش نفر فریاد زدند منتها بعضی مسولین  مجلس به آن بی توجهی کردند ، اینها چگونه می‌خواهند جواب خدا را بدهند؟
اگر این نمایندگان اشتباه کنند همه را به جهنم می‌برند و کسی نمی‌تواند کاری بکند .
دعا کنید برای این نمایندگان که عاقلانه عمل کنند ، زیرا اگر آنها اشتباه کنند همه‌ی ملت گرفتار می‌شوند . نگویید مقام معظم رهبری هستند و نظارت می‌کنند ، ایشان شاگرد امیرالمومنین علیه السلام ، کاری کردند با امیرالمومنین علیه السلام که ایشان بیست و پنج سال در خانه نشست و نتوانست کاری انجام دهد . اگر این نمایندگان اشتباه کنند همه را به جهنم می‌برند و کسی نمی‌تواند کاری بکند . امروز برای همه دعا کنید ، مخصوصا نمایندگان که درست تصمیم بگیرند و جایی نروند که در بن بست گیر کنند و مجبور شوند قبول کنند . اگر قبول کنند خیلی مشکلات بوجود می‌آید . یاد کلام مقام معظم رهبری افتادم که چندین سال پیش فرمودند مگر ما بالاتر از زمان امیرالمومنین علیه السلام هستیم؟ امیرالمومنین علیه السلام خانه نشین شد . چه شد که بعد از پنجاه سال بعد از رسول اکرم صلوات الله علیه ، اباعبدالله علیه السلام را به آن وضعیت به شهادت رساندند و سر از بدنش جدا کردند؟ ملت آن موقع نفهمیدند و درست تشخیص ندادند ، اگر خدایی ناکرده این نفهمی بر ما هم مستولی شود چه می‌شود؟ برای همین است که می‌گویم استغفار کنید . استغفار کنید برای آن گناهانی که اصلا نمی‌دانیم ، به خیال خودمان به واجبمان عمل کرده ایم ولی گناه بوده . بیست و سه مورد است از امیرالمومنین علیه السلام که وقتی انسان می‌خواند متحیر می‌ماند . انشاءالله که با این نسخه آقا سیدالشهدا ، این دعای عرفه ، عاقبت به خیر شویم . همان گونه که برای کوفیان نامه داد و نامه‌ی آنها را جواب داد ، این دعای عرفه ، نامه‌ی امام حسین علیه السلام به ماست . دعای به این زیبایی ، انشاءالله که لذت ببرید و سعی کنید با خدا حرف بزنید . خدایا هر که امروز در خانه ات آمده ، هر کسی که هست ، چه آنان که زائر کربلا هستند چه کسانی که مکه هستند ، چه کسانی که مانند شیعیان یمن زیر بمباران هستند و اذیت می‌شوند دستش را بگیر .
منبع : رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 301

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نماهنگ محرم آل یهود با صدای میثم مطیعی

ش سپتامبر 26 , 2015
بارگیری بر روی رایانه برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 301

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...