صادرات ۲۵ میلیارد کیلووات ساعت برق تا سال ۱۴۰۰ / یک سوم درآمد برق معوقه است

اشتراک گذاری :

 آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر در نشست خبری صبح امروز گفت: بیشترین میزان مصرف در پیک لحظه‌ای رقم ۵۰ هزار و ۲۰۰ مگاوات در روز شنبه و میزان یک میلیارد کیلووات ساعت مصرف انرژی تا به امروز به ثبت رسیده است.

وی در ادامه به آمار سال قبل اشاره و بیان داشت: در سال گذشته رقم ۴۸ هزار و ۷۰۰ مگاوات در مرداد ماه بیشترین میزان مصرف بوده است.
مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های ما برای افزایش در میزان مصرف تدابیری اتخاذ شد تا بتوانیم با خاموشی مقابله کنیم.
کردی در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای جبران محدودیت‌ها اشاره و بیان داشت: در بخش کشاورزی مشترکین با خاموش کردن چهار ساعت از موتور آب خود در ساعات پیک مصرف می‌توانند در مابقی ساعات برق رایگان استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص مدیریت مصرف در صنایع گفت: طرح ذخیره عملیاتی که از سال ۹۳ کلید خورد برای امسال به شکل مدون‌تری در حال اجرا است و در صورت اعلام آمادگی صنایع برای شرکت در این طرح از مشوق‌های مالی قابل توجهی استفاده می‌کنند.
وی افزود: همچنین در زمینه تعطیلات صنایع و رفع محدودیت‌های نیروگاه‌ها برای تولید انرژی به میزان ظرفیت‌ اسمی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که در یکی از مهم‌ترین آنها نیروگاه شهید مفتح توانسته با رفع محدودیت‌ها تا ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات تولید برق داشته باشد.
کردی اذعان داشت: ما توانستیم با زحمات همکاران خود ضریب خروج اضطراری نیروگاه‌ها را به زیر ۳ درصد برسانیم که این مورد به تنهایی موفقیتی بزرگ به شمار می‌رود.
وی در خصوص کنتورهای سه تعرفه‌ای گفت: هم اکنون تعداد اندکی از کنتور سه تعرفه‌ای استفاده می‌کنند به همین دلیل ما به صورت گسترده نمی‌توانیم این طرح را عملی کنیم.
مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص صادرات برق بیان داشت: بحث صادرات موضوعی چند جانبه است و برای آن باید مطلوبیت شبکه برق و امنیت شبکه مورد توجه قرار گیرد. با این احوال ما در حال حاضر با کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان صادرات برق داریم که رقم آن در سال گذشته ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت برق بوده است.
وی در خصوص میزان تولید کل کشور در سال گذشته گفت: کل تولید کشور ۲۷۶ میلیارد کیلووات در ساعت بوده که از این میزان ۱۰ میلیارد کیلووات صادرات و ۳ میلیارد کیلووات واردات داشته‌ایم.
کردی افزود: پیش‌بینی ما از صادرات در سال‌جاری، رقم ۲ هزار و ۵۰۰ الی ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به واردات برق خالص آن میزان ۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود همچنین افق چشم‌انداز ما برای سال ۱۴۰۰، ۲۵ میلیارد کیلووات ساعت صادرات برق است.
کردی درصد مصرف بخش های مختلف مشترکان را شامل مصرف خانگی ۳۲ درصد، ادارات و نظامی ۹ درصد، بخش کشاورزی ۱۶ درصد، بخش صنعتی ۳۴ درصد، بخش تجاری ۶.۸ درصد، بخش روشنایی یک و نه دهم درصد اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت توانیر درخصوص واقعی شدن قیمت برق گفت: واقعی شدن قیمت برق سهم به سزایی در مدیریت مصرف خواهد داشت به گونه ای که در سال ۸۹ با افزایش قیمت رشد مصرف به کمتر از ۲ درصد رسید همچنین کاهش تلفات و افزایش راندمان نیروگاه ها دو بحث اثرگذار در بخش مدیریت مصرف دولتی است که با واقعی شدن قیمت محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: نگاه به اصل بهره وری و خصوصی سازی نیز از مسائلی است که دولت برای برطرف کردن حل مشکل صنعت برق به آن توجه دارد و در بحث مشترکان نیز مصرف درست و رعایت الگوی مصرف باید از طرف مشترکان برق مدنظر باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: چهار هزار میلیارد تومان از مشترکان برق طلب داریم که پیش بینی می شود تا پایان سال به چهارهزارو پانصد میلیارد تومان برسد که در این میان سهم بدهی ادارات به نسبت فروش به آنها را بیشتر از سایر گروه ها است.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

توافق خوب، آری؛ توافق بد، هرگز

د جولای 13 , 2015
چالش هسته‌ای دوازده ساله ایران با غرب و گفت‌وگوهای نزدیک به دو سال اخیر، در آستانه ورود به آخرین گام مرحله نهایی است. فشرده شدن، سخت شدن و کُند شدن روند مذاکرات بیانگر حساسیت بالای این مرحله از مذاکرات است. طبیعی است که طرفین مذاکره تلاش کنند در این مرحله […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...