MENUMENU
🌍امروز: شنبه, ۵ خرداد , ۱۳۹۷ 🌍
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.4
وفات ام المومنین حضرت خدیجه (س)
لینکستان #وفات_ام_المومنین_حضرت_خدیجه_س #ماه_مبارک_رمضان #صفحه_ویژه_ماه_مبارک_رمضان #دعای_سحر_موسوی_قهار #تواشیح_معروف_افطار

ارتباط با ما

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

شب ها کمتر از ۷ ساعت نخوابید

0

نودیها:اگر هر شب کمتر از ۷ ساعت بخوابید، مغزتان در طول روز راندمان درستی نخواهد داشت و اگر این کمبود خواب به طور مدام ادامه داشته باشد، بی شک سلامتی بدن تان به خطر خواهد افتاد.

متخصصان بر این عقیده هستند که بدن هر فرد نیازهایی دارد و بدون شک نیاز بدن یک کودک با یک فرد بزرگسال یا سالمند متفاوت است. با این حال لازم است که همه هر شب ۷ ساعت خواب مستمر و باکیفیت داشته باشند. 

بدون شک ما از بیخوابی های گاه به گاه حرف نمی زنیم. منظورمان افرادی است که به طور مکرر هر شب بین ۴ تا ۶ ساعت می خوابند. این افراد باید با پزشک مشورت کرده و اصلاحاتی در برنامه زندگی شان داشته باشند. چون لازم است که افراد به طور متوسط بین ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه داشته باشند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که در خوابیدن مشکل دارید و یا به طور مکرر بیخوابی می کشید، این مطلب را مطالعه کنید.

بهداشت خواب در بین فضانوردان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید فضانوردها بهداشت خواب را به خوبی بلد بوده و ارزش آن را می دانند. واقعیت زندگی کردن در فضا به مدت طولانی ، فضانوردان را مجبور می کند تا به ریتم خواب خود پایبند باشند و اجازه ندهند نظم بیولوژیک بدن شان به هم بریزد. 

فضانوردان در طول اقامت شان در ایستگاه های فضایی، می توانند زمین را در چرخه آرام خود و طول خورشید را در گوشه ای از جهان و در همان زمان غروب آن را در گوشه ای دیگر نظاره کنند. 

این افراد در فضا تماس خود را با نور و تاریکی از دست می دهند و این مسئله روی سیکل خواب و بیداری شان تاثیر دارد. اثرات از دست دادن ریتم خواب مشکلات جدی برای سلامتی دارد. 

برای داشتن خوابی باکیفیت و خوب باید یک ساعت قبل از خواب تلفن همراه، رایانه و تلویزیون را خاموش کنید

به همین دلیل نیز ناسا پژوهش های زیادی روی ساعت بیولوژیکی بدن انجام داده و توصیه های مفیدی را برای حفظ سلامت و بهداشت خواب فضانوردان ارائه کرده است. در این مطلب به این توصیه های علمی اشاره می کنیم.

ساعت بیولوژیکی بدن را حفظ کنید

بدن ما یک ساعت درونی دارد که به ساعت بیولوژیکی بدن معروف است. لازم است که نظم این ساعت حفظ شود. این ساعت باعث کنترل تغییرات فیزیولوژیکی لازم در طول ۲۴ ساعت شبانه روز می شود. 

پیروی کردن از یک برنامه منظم برای خوردن و رفتن به رختخواب در ساعت مشخص باعث حفظ نظم ساعت بیولوژیکی بدن می شود. هر چه بیشتر به این ریتم احترام بگذارید بدن تان سالم تر و شاداب تر می ماند. 

بدون شک نمی شود هر روز سر ساعت مشخص به رختخواب رفت. بخصوص در این زمان که با ظهور تکنولوژی و تلفن های هوشمند، خواب بر خیلی ها حرام شده است. اما با این حال تا حد ممکن باید به این ساعات مشخص پایبند ماند و بین ۷ تا ۹ ساعت در شب خوابید.

محیط را آماده خوابی راحت کنید

برای خوابیدن، محلی تاریک را انتخاب کنید. در این صورت است که مغزتان می تواند پروسه خواب و بیداری را کنترل کند. اگر مجبور هستید در طول روز بخوابید، پرده ها را بکشید و چراغ ها را خاموش کنید. 

حواستان به دستگاه های برقی باشد. برای داشتن خوابی باکیفیت و خوب لازم است که یک ساعت قبل از خواب تلفن همراه، رایانه و تلویزیون را خاموش کنید. درست است که کمی دشوار به نظر می آید، ولی بهتر است برای سلامت بدن تان این کار را انجام دهید.

دمای مناسب و بوی مطبوع لازمه خوابی راحت

شاید به نظرتان کم اهمیت بیاید، اما دمای اتاق خواب مهم است. دمای ایده آل برای اتاق خواب بین ۱۵ تا ۲۲ درجه است. 

یادتان باشد که بوی نامطبوع و هوای کثیف در اتاق خواب باعث اختلال در خواب شده و حتی کابوس ایجاد می کند. بهتر است برای خوشبو کردن اتاق خواب تان از رایحه  وانیل یا اسطوخودوس که آرام بخش هستند استفاده کنید.

یک ساعت استراحت قبل از خواب را تجربه کنید

اگر شب ها کمتر از ۷ ساعت می خوابید، یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب، خودتان را آماده کنید. قبل از هر کاری نیز لوازم برقی را خاموش کنید. در وضعیت راحتی قرار بگیرید. کتابی بخوانید. فکر خودتان را درگیر خواب و ترس از بیخوابی نکنید. 

چرت های کوتاه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای به تنظیم ساعت درونی بدن کمک می کند

سعی کنید مغزتان را از مشغله های فکری، نگرانی های فردا و کارهای ناتمام خالی کنید و خودتان را در آرامش غرق کنید. کم کم بدون اینکه متوجه باشید خواب مغزتان را فرا می گیرد و خواب تان می برد.

چرت های کوتاه میان روز برای مقابله با بی خوابی

شاید به نظرتان تناقض آمیز بیاید. اما بهتر است بدانید که چرت های کوتاه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای مفید است و بدن را شارژ می کند. یادتان باشد که چرت زدن بیش از این میزان برعکس عمل کرده و باعث ایجاد کسالت و مشکل در خواب شبانه می شود. چرت های کوتاه بین روز همچنین به تنظیم ساعت درونی بدن کمک می کند.

حرف آخر

در نهایت اینکه برای جبران خواب کمتر از ۷ ساعت باید به دنبال کنترل مغزتان باشید. اگر با رعایت نکات ذکر شده نیز نمی توانید بر مشکلات خوابتان غلبه کنید، حتما به پزشک مراجعه کنید. 

بهتر است عامل اصلی که مانع از خواب راحت و استراحت شما می شود را شناسایی کنید. پزشک متخصص کمک زیادی در جهت مقابله با بی خوابی های مزمن می کند.

تبیان

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    خواصی که با گرفتن آب میوه‌ از بین می‌رود خواصی که با گرفتن آب میوه‌ از بین می‌رود کدامیک از آبمیوه‌ های کارخانه طبیعی است؟ کدامیک از آبمیوه‌ های کارخانه طبیعی است؟ دلیل پرش پلک چیست؟ دلیل پرش پلک چیست؟ علت ایجاد سکسکه و راه‌های درمان آن علت ایجاد سکسکه و راه‌های درمان آن ۵ مرحله برای بهتر خوابیدن ۵ مرحله برای بهتر خوابیدن با این خوراکی‌ها بدنتان را سم زدایی کنید با این خوراکی‌ها بدنتان را سم زدایی کنید ۱۰ نکته آزمایش خون که پزشکان به شما نخواهد گفت ۱۰ نکته آزمایش خون که پزشکان به شما نخواهد گفت چه ساعتی از روز برای ورزش و لاغر شدن مناسب است؟ چه ساعتی از روز برای ورزش و لاغر شدن مناسب است؟ چگونه به کمک طب‌سنتی با شوره سر مقابله کنیم؟ چگونه به کمک طب‌سنتی با شوره سر مقابله کنیم؟ اما و اگرهای حمام کردن از منظر طب سنتی اما و اگرهای حمام کردن از منظر طب سنتی “پسته” موجب تقویت حافظه می‌شود “پسته” موجب تقویت حافظه می‌شود نوشیدنی‌های خطرناکی که هرگز نباید با غذا مصرف شوند نوشیدنی‌های خطرناکی که هرگز نباید با غذا مصرف شوند هرآنچه باید درخصوص عصب‌کشی دندان‌ها بدانید هرآنچه باید درخصوص عصب‌کشی دندان‌ها بدانید ۷ ترفند ساده برای درمان حساسیت دندانی ۷ ترفند ساده برای درمان حساسیت دندانی خورشت قورمه سبزی، سلاحی قوی برای مبارزه با کم خونی خورشت قورمه سبزی، سلاحی قوی برای مبارزه با کم خونی نوشیدن آب باران/”نیسان” آب شفا بخشی که فقط یک ماه وقت دارید آن را بنوشید! نوشیدن آب باران/”نیسان” آب شفا بخشی که فقط یک ماه وقت دارید آن را بنوشید! فواید شگفت انگیز قرار دادن پا در آب داغ فواید شگفت انگیز قرار دادن پا در آب داغ هشدار؛ شب‌زنده‌دارها بخوانند هشدار؛ شب‌زنده‌دارها بخوانند آنچه در مورد آلرژی‌های چشمی باید بدانید آنچه در مورد آلرژی‌های چشمی باید بدانید چگونه غذا بخوریم تا لاغر بمانیم؟ چگونه غذا بخوریم تا لاغر بمانیم؟
  • تبلیغات در نودیها
  • تبلیغات در نودیها
  • بازنشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396