شایع‌ترین علل بوی بد دهان و درمان آن

اشتراک گذاری :
یک متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
شایع‌ترین علل بوی بد دهان و درمان آن

یک متخصص طب سنتی دلایل ایجاد بوی بد دهان را عنوان کرد و گفت: علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان استفاده از مخلوط عسل و نمک، گردو و مخلوط گلنار با سرکه ماهی از راه‌های بهبود بوی بد دهان است.

غلامرضا کرد افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، گفت:‌ یکی از مشکلاتی که مردم با آن مواجه می‌شوند بوی ناخوشایند دهان است. از دیدگاه طب جدید مهم‌ترین علل آن رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، پوسیدگی و عفونت دندان‌ها و لثه‌ها، بیماری‌های گوارشی مثل ریفلاکس معده به مری، بیماری‌های تنفسی، اختلالات متابولیک، داروها و … است.

وی ادامه داد: از طرفی به دلیل سوختن چربی‌ها موادی به نام کتون در بدن ساخته می‌شود که بوی آنها از راه تنفس خارج می‌شود. در هر صورت از دیدگاه طب سنتی شایع‌ترین علل بوی بد دهان حرارت بالایی است که در معده ایجاد می‌شود و از راه دهان خارج می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: همچنین اخلاط نامناسب مثل صفرا یا بلغم در معده تجمع می‌یابد و بخار ناشی از آن باعث ایجاد بوی بد می‌شود. البته این دلیل بی‌ارتباط با بیماری‌های گوارشی نیز نیست.

وی افزود: عفونت لثه و دندان‌ها پوسیدگی و فساد رطوبت آنها از شایع‌ترین علل دیگر بوی بد دهان است. عفونت و بیماری‌های ریوی و همچنین مواد و رطوبات فاسد که از مغز به سمت دهان و لثه می ‌آیند به دلیل ضعف لثه‌ها تجمع یافته و بودی نامناسب ایجاد می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: مالیدن پوست سبز گردوی تازه به دندان‌ها، جویدن کندر برای تقویت لثه‌ها، مالیدن جوشانده گلنار و مورد در سرکه و زدن آن بر لثه‌ها به تقویت آن کمک می‌کند.

کرد افشاری افزود: همچنین مخلوط عسل و سرکه ماهی بر روی دندان‌ها و لثه‌ها باعث سفید شدن دندان‌ها و پاکسازی آن می‌شود. همچنین مالیدن مخلوط عسل و نمک باعث این می‌شود که زخم‌های دهانی و آفت ایجاد نشود و دندان‌ها هم سفید بمانند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شیر زعفران

ی مه 3 , 2015
شیر زعفران یک نوشیدنی گرم است که می‌توانید گاهی آنرا تهیه کنید، در دستور تهیه مقدار شکر و عسل را دو پیمانه و یک قاشق مرباخوری ذکر کرده‌ایم که می‌توانید آنرا بسته به ذائقه خودتان کم یا زیاد کنید. . مواد لازم برای یک نفر: شیر: یک لیوان زعفران دم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...