سیما تیرانداز: کم‌کار نیستم، در هر کاری بازی نمی‌کنم/ معیار انتخاب‌ها در سینما تغییر کرده است

اشتراک گذاری :

گفتگو با سیما تیرانداز در ارتباط با این که مدتی است در تئاتر و تلویزیون بیش از سینما فعال شده است و به ندرت او را در آثار سینمایی می‌بینیم گفت: نباید این گونه گفت که به ندرت و یا کم کار می کنم باید این گونه عنوان شود که در هر کاری حضور پیدا نمی کنم و تلاش می کنم کار خودم را که بخشی از آن انتخاب های درست است آگاهانه انجام دهم. وی افزود:در این مدت پیشنهاد هایی را که بوده است به دلایلی نپذیرفتم که بخشی از آن به دلیل موقعیت کاری بوده  و بخش دیگر هم می تواند ارتباط با موقعیت مالی داشته باشد که پیشنهاد ها خیلی مناسب نبوده است به هر حال برای انتخاب بازی در یک اثر موارد زیادی را کنار هم می‌گذارم. از این بابت خوشحال هستم که همچنان در حال انتخاب کردن هستم و تلاش می کنم بهترین ها را انتخاب کنم. فکر می کنم به نسبت بسیاری از بازیگرانی که در سریال های متفاوتی حضورپیدا کرده‌اند با این که در آثار کم تری نقش آفرینی کرده ام اما در ذهن مخاطب به خوبی مانده ام. هم حضورم و هم آن پروژه برای مخاطب خاطره انگیز شده است و خود این موضوع یکی از اتفاق های خوبی است که می تواند برای یک بازیگر بیافتد.

وی در ادامه افزود: البته برای این که سعی کنم به عنوان یک بازیگر در هر پروژه ای حضور پیدا نکنم قطعاً به لحاظ مالی شرایط خیلی مطلوبی نخواهم داشت اما اولویت برایم همچنان کیفیت آثار است.

بازیگر فیلم سینمایی «هامون» با اشاره به این که معیار انتخاب بازیگر در سینما تغییر کرده است گفت: از یک زمانی به بعد سینما به سمت خاصی حرکت کرد که ترجیح دادم خیلی در این اوضاع فعالیت نداشته باشم نه به این دلیل که نمی‌خواهم فعالیت کنم یا در پروژه‌ای حضور نداشته باشم بلکه در حقیقت معیارهای انتخاب بازیگرها و همچنین مراحل ساخت یک فیلم تغییرات جدی کرده است و شخصاً برای تولید یک اثر سینمایی به هیچ عنوان شاهد روند مراحل اصولی نیستم و همین موضوع انتخاب را کمی سخت همراه با ترس می کند. البته تنها این مورد نیست شاید پیشنهاد ها هم برایم جذابیت نداشته است.

تیرانداز با بیان این مطلب که نمی خواهم به جزییاتی که در شرایط کنونی سینمای مان وجود دارد وارد شوم تصریح کرد: ما از نسلی وارد عرصه سینما شدیم که تحصیل کرده بوده است و هم چنین در کنار تحصیلات به صورت تجربی و آرام آرام وارد فضا و بدنه حرفه ای هنر نمایش شدیم. نمی خواهم وارد جزییات و شرایط کنونی بشوم چرا که همه ما می دانیم در سینمای ما چه می گذرد و برخی از افراد چگونه وارد فعالیت حرفه ای در سینما می شوند.

این بازیگر توانمند سینما و تئاتر ادامه داد:نحوه انتخاب بازیگر، مبنا و اصولی که وجود داشت به شدت تغییر کرد و به حاشیه رانده شد و در حال حاضر شاهد انتخاب هایی با روش موجه نیستیم. چرا باید بازیگری همچون فاطمه معتمد آریا و گلاب آدینه که کسی نمی تواند توانایی های آن ها را نادیده بگیرد تا این حد کم کار بشوند. می دانید معیار انتخاب‌ها در سینما تغییر کرده است. به همین دلیل تصمیم گرفتم در آثاری بازی کنم که بازیگری ام زیر سوال نرود.

مثلاً وقتی در فیلم سینمایی «پاداش سکوت» بازی میکنم می بینیم که تمام افراد به درستی در جایگاه خود قرار گرفته اند و فرصت بازی برای همه فراهم است. این شرایط در فیلم سینمایی «شکلات داغ» نیز وجود داشت. وقتی که قبول کردم در فیلم سینمایی «وروجک ها» بازی کنم که در بخش کودک هم بود، می دانستم که کارگردان اثر تنها نگاه گیشه ای ندارد و می خواهد حرف های درستی را از طریق فیلمنامه به مخاطبین منتقل کند این که چقدر موفق و یا ناموفق بوده است بحث دیگری است که در این جا به این موضوع نمی پردازیم.

براساس این گزارش، نمایش «تقدیر بازان» به کارگردانی سیما تیرانداز قرار است از هفته آینده در سالن چهارسو تئاترشهر به روی صحنه رود وی همچنین به تازگی در مجموعه ای به نام «نَفَس گرم» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور ایفای نقش کرده است که جزو آخرین فعالیت های وی در حوزه تصویر می باشد.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مقاله علمی رهبری در دانشنامه جهان اسلام

پ آوریل 23 , 2015
مقاله علمی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره علم رجال در قالب مقاله‌ای دائره‌المعارفی در مجلد نوزدهم دانشنامه جهان اسلام منتشر شد.  این مقاله که به معرفی کتاب «رجال کَشّی» می‌پردازد، شرح یکی از مدخل‌های اصلی حرف «ر» نوزدهمین مجلد دانشنامه جهان اسلام  است که در کنار مقالات […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...