سیاسی‌بازی اصلاح‌طلبان برای کنارگذاشتن کم هزینه نجفی

اشتراک گذاری :

نودیها:سال ۹۶ در حال اتمام است و علیرغم اینکه اصلاح‌طلبان برنامه‌های بسیاری را برای گرفتن ساختمان بهشت داشتند اما  شهردار کارگزارنی نتوانست آن طور که باید انتظارات اصلاح‌طلبان را برآورده کند و عملکردش به چالش جدیدی برای آنان مبدل شد و اخبار پشت پرده حاکی از آن است که تصمیم نهایی برای کنار رفتن نجفی در شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گرفته شده و قرار است یک اصلاح‌طلب دولتی جای نجفی را در شهرداری بگیرد.

اما این تمام داستان نبود و صبح امروز در حالی استعفای ناگهانی محمدعلی نجفی، شهردار تهران در رسانه‌ها مطرح شد که به نظر می‌رسد این داستان بازی رسانه‌ای طراحی شده از طریق تیم آقای شهردار است تا هزینه کنار رفتن نجفی را به حداقل برساند.

چرا شورای شهر رای به عدم کفایت نجفی نمی‌دهد؟!

ناکارآمدی متعدد شهردار تهران درچندماه گذشته و عدم رضایت مردم در برف روبی، زلزله از عملکرد نجفی بار سنگینی را برای جریان مدعی تغییر و تحول اصلاح‌طلب ایجاد کرده است که این امر هزینه استعفای نجفی را بالا خواهد برد، از این رو به دلیل اینکه این جریان خود نمی‌تواند با ابزار نظارتی شورای شهر رای به عدم کفایت دهند درصدد برآمده است تا با شروع این بازی تکراری، هزینه کنار رفتن نجفی برای اصلاح‌طلبان به حداقل ممکن برساند.

از جمله اهداف رسانه‌ای اصلاح‌طلبان این است که نشان دهند نجفی تحت فشار جریان خاص از جناح مقابل مجبور به استعفا شده است که در این صورت نه تنها هزینه استعفای وی به دوش اصلاح‌طلبان نخواهد بود بلکه از طرفی آنان می‌توانند در این شرایط امتیازهایی را نیز به نفع خود با استعفای نجفی دریافت کنند.

قهرمان سازی از چهره نجفی در حالی رقم خورده است که بسیاری از اصلاح‌طلبان از عملکرد وی انتقاد کرده و برخی از اعضای شورا حتی در جلسات نجفی حضور نمی یافتند. به نظر می‌رسد دعواهای رسانه‌ای در داخل جریان اصلاح‌طلب نیز کار را برای این جریان مشکل کرده است.

از سویی این نکته نیز حائز اهمیت است که اصلاح‌طلبان با فتح شورای شهر و شهرداری خواب‌های بلندی برای حضور خود در عرصه سیاسی دیده و درصدد بودند تا با گرفتن شهرداری تهران گام‌های بعدی خود را بر روی پلکان عرصه‌های بعدی سیاست‌گذاری در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری  بردارند اما ناکارآمدی نجفی در اداره شهر نه تنها این رویای دور آنان را محقق نکرد بلکه خود به چالش جدیدی برای اصلاح‌طلبان مبدل شد .

از این رو این جریان همیشه طلبکار ناچار است به چنین بازی‌های رسانه‌ای متوسل شود تا بتوانند از سوی ناکامی خود را در این جریان جبران کرده و از سویی با تحمیل هزینه‌های استعفای شهردار به دوش رقیب، خود را از هزینه‌های سنگین شکست آنان در این زمینه مصون بدارند.

در این شرایط شاید نجفی رفتن را به ماندن در ساختمان بهشت ترجیح دهد اما در هرصورت اصلاح‌طلبان تلاش دارند تا چهره مظلومی را از شهردار اصلاح‌طلب تهران به نمایش بگذارند تا نشان دهند که وی در مبارزه با فساد و خدمت به مردم از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده است.

به هر ترتیب آنچه بر همگان و حتی مردم آشکار شده، آن است که تیم آقای نجفی درصدد است تا با ایجاد حاشیه‌ و شایعه‌سازی که برای این جریان به عادت مبدل شده است وقت‌کشی کرده و از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کند، برد شیرینی که با اقداماتی که نکرده است و پروژه‌های برزمین مانده تهران نه تنها به شهردار محبوب اصلاح‌طلبان مبدل می‌شود بلکه از فشار پرداخت پول به پیمانکاران نیز رها شده و بازی دوسربرد برای آنان مبدل خواهد شد.

نجفی؛ مدیر دوران گذار

با این وجود نباید از این امر هم غافل شد که نجفی بیشتر مدیر در حال گذار است تااینکه در جایی به خدمت به مردم بپردازد، وی در حالی شهردار تهران شد که هیچ کدام از مسئولیت‌های خود بیش از ۱ سال حضور نداشته و رکورد مسئولیت خود را در شهرداری تهران به ثبت رسانده است.

۵ ماه و ۱۱ روز رئیس سازمان میراث فرهنگی، ۶ ماه و ۹ روز دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، ۳ ماه و ۵ روز سرپرست وزارت علوم و ۷ ماه و ۱۳ روز شهردار تهران که آن هم به گفته برخی منابع خبری نزدیک به شهردار نجفی،  به دلیل بیماری سرطان پروستات که بیماری جدید وی است، باید به زودی ساختمان بهشت را به فرد دیگری تحویل داده و شورای شهری‌ها که زود یا دیر باید با استعفای وی موافقت کنند چراکه نجفی توان اجرایی را برای اداره شهر نخواهد داشت.

در واقعیت اصلاح‌طلبان سرنوشت تهران را قربانی قحط‌ الرجالی جریان خود کردند در صورتی که دود آن تنها به چشم مردم خواهد رفت.

مشرق

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 25

موسوی - مدیر اصلی

One thought on “سیاسی‌بازی اصلاح‌طلبان برای کنارگذاشتن کم هزینه نجفی

  1. درود و سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تا چه وقت بعد ترک خود ارضایی ادم تو خواب ارضا میشه؟

ج مارس 16 , 2018
به نام خدا – بخش پرسش و پاسخ نودیها – در جواب سوال شما باید بگم این نوع ارضائ شدن بعد از ازدواج معمولا بسیار بسیار کم و تقریبا قطع میشه. برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 25

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...