سوال کاربر: چرا نمی ذاریم سازمان ملل از تاسیسات هسته ای بازدید کنه؟

اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ – سوالات سیاسی

به نام خدا – سلام.چرا کشور ما به سازمان بین الملل اجازه نمی دهد که بیایند و از صنایع هسته ای ما بازدید کنند؟…چون وظیفه ی سازمان بین الملل حفظ امنیت جهان است و وظیفه دارند که اگر به کشوری مشکوک شدند آن را بررسی کنند؟…

ادامه سوال و جواب در ادامه.

…مثلا در هر کشوری هم پلیس وظیفه دارد که امنیت کشور را حفظ کند و به هر کسی مشکوک شد حق دارد او را تفتیش کند.اگر کشور ما مشکلی ندارد چرا از بازدید می ترسد؟وقتی دشمنان به فکر درست کردن ایران هراسی در تبلیغات هستند چرا ما با این اقدامات افراطی به اهداف آنها کمک می کنیم تا چهره ی ایران در جهان به عنوان یک کشور تروریسم مطرح شود؟سازمان بین الملل با این که حق کامل نیست ولی وظیفه دارد که امنیت کشورها را حفظ کند وقتی ما شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل می دهیم مطمئنا انها به هسته ای ما شک می کنند.چرا این بی تدبیری ها پایان نمی پذیرد.چرا ما حق نداریم مانند سایر کشورها یک زندگی با رفاه و راحت داشته باشیم وبه خاطر افراطی گری بعضی ها به این فقر و نداری محکوم شویم ؟ این در دو دل های یک جوان بیکار با من است ( من الان فوق لیسانس مهندسی شیمی هستم و بیکار و با این وضع اقتصادی و بالا رفتن توقع ها من چه خاکی باید به سرم بریزم مجبورم معتادو منزوی شوم .آخه با فوق لیسانس مهندسی شیمی و این عمر 20 ساله ای که پای درس خواندن تلف شد چه کار کنم به خاطر این وضعیت اسفبار روزی هزار بار سران مملکت را لعنت می کنم و ده هزار بار آرزوی مرگ خودم را می کنم.)

 

جواب:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت شما دوست عزیز و محترم

در اصل کل توضیحاتی که شما دادید بدین معنا بود که چرا اجازه نمی دهیم از تاسیسات هسته ای ما بازدید شود و این را ریشه مشکلات در کشور دانستید ؟

در جواب شما باید عرض کنم که شما در این مورد اشتباه فکر می کنید چون طبق آمار آژانس بین المللی انرژی اتمی بیشترین بازدیدها در جهان از تاسیسات هسته ای ایران صورت گرفته و حتی دوربین هایی در تاسیسات ما وصل کرده اند که می توانستند به صورت مستقیم آن را با دوربین هم بررسی کنند. یک مسئله دیگر هم این است که اتفاقا از همین بازدیدها بود که لیست دانشمندان هسته ای ما را جاسوسی کردند و چند تن از آنان را به شهادت رساندند.

دوست عزیز در ادامه خواهم گفت که چقدر از مشکلات اقتصادی ما به خاطر تحریم و امثال آن است اما چند نکته را فراموش نکنیم :

الف – ما عضو پیمان منع گسترش سلاحهای هسته ای (npt) هستیم در حالیکه هیچگاه حتی به ساخت بمب فکر هم نمی کنیم و فتوای مراجع و رهبری هم اجازه چنین کاری نمی دهد اما رژیم صهیونیستی با داشتن بمبهای اتمی بسیار عضو ان پی تی نیست و روزی نیست که دیگران از جمله ما را تهدید کند. این سازمان زیر مجموعه ای از سازمان ملل است.

ب- آمریکا و چند کشور دیگر در شورای امنیت سازمان ملل که خودشان مجهز به سلاح های اتمی هستند (آمریکا هم از این سلاح یکبار در ژاپن استفاده کرده) و بارها و بارها ما را تهدید می کنند و به خاطر داشتن سلاح اتمی برای خودشان حق وتو(حرف زور)  قائل هستند. این شورا زیر مجموعه مهمی از سازمان ملل است.

ج – آمریکا و چندین کشور دیگر مثل فرانسه هر جای جهان بخواهند می توانند لشگر کشی کنند و هر کاری بخواهد انجام می دهند اما به ما حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نمی دهند اگر چند سال دیگر سوختهای فسیلی ما تمام شود و نیاز مبرن به این سوختها داشته باشیم چه کنیم و شما به حقیر بگویید سازمان ملل کجاست ؟

 

برادر عزیزم ، سرت را درد نمی آورم چون اگر بخواهم بشمارم و بنویسم طولانی میشود. در یک کلام ما با آنان کاری نداریم آنان هستند که با ما کار دارند و دردشان هم هسته ای و… نیست دردشان مسایل دیگری است آنها شرف ما ، اسلام ما ، زیر بار ظلم نرفتن ما ، ناموس ما و… را می خواهند و تا همه ما را از روی زمین محو نکنند(طبق برخی اظهار نظرهای خودشان) گیرهایشان تمام نمی شود.

ما چه مرگ بر آمریکا و … را بگوییم و چه نگوییم برای آنان فرقی نمی کند زیرا اساسا مشکل اینها نیست سازمان ملل هم یک بازیچه ای بیش نیست در دست اینها(با توجه به استدلاهای بالا).

 

اما در مورد مشکلات مالی و اقتصادی که فرمودید مشکل ما با برخی مسئولین مخصوصا در دولت جدید این است که فکر می کنند ریشه مشکلات در بیرون از مرزهاست. ریشه مشکلات در مصرف گرایی بی رویه که ما در مصرف برخی از اقلام از چینی ها هم جلوتریم ، تکیه نکردن به تولید داخلی و… است.

چه کنیم که مسئولان گوش نمی دهند رهبری بارها ترنگذاری ها و ریلهای پیشرفت را ترسیم می کنند اما برخی به دنبال آمریکایی می دوند که خودش این مشکلات را دارد :

الف – بدهی بیش از 17 تریلیون دلاری که هیچ ثروتی برای صاف شدنش وجود ندارد و این عملا فروپاشی اقتصادی آمریکاست.

ب- مشکل جدا شدن ایالت ها و مستقل شدن به عنوان یک کشور.

ج – مشکل دخالت در جنگ عراق ، افغانستان ، سوریه و… .

د – مشکل فروپاشی بنیان خانواده و مشکل اسلحه و… .

 

اگر می بینی که اوباما کری می خواند یا سرش را بالا می گیرد این یک طبل توخالی است کمی بیشتر اخبار دنیا را دنبال کنید البته از رسانه های صادق ، دنیا به هم ریخته است و اما اگر حرف گوش کنند مسئولین فکر میکنم در آینده وضعیتمان از بقیه بهتر خواهد بود.

 

با تشکر از سوال شما.

 

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چرا تا ظهرنشده خسته مي‌شويم؟

ش آوریل 11 , 2015
  متخصصان بهداشت عمومي در مقاله جديدي در اين باره تاكيد كرده‌اند كه خستگي وسط روز حاصل الگوي زندگي مدرن است كه هميشه شما را با مشغله زياد كاري سرگرم مي‌كند تا جايي كه حتي زماني براي توقف كردن و تهيه و خوردن يك وعده صبحانه مناسب هم نداريد.   […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...