سعید جلیلی : «جنتی، مصباح و یزدی» مصداق عارفان پاک‌طینت و مبارز هستند

اشتراک گذاری :

به گزارش سایت نودیها : سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی روز یکشنبه ۲ اسفند ماه ۱۳۹۴ در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر و فعالین دانشجویی دانشگاههای تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک تفکر و یک نرم‌افزار است، تأکید کرد: اگر ما می‌خواهیم انقلاب را حفظ کنیم، باید این نرم‌افزار را بشناسیم. وی با طرح این پرسش که چه بدافزاری می‌تواند این نرم افزار را از بین ببرد چیست؟ ضمن بیان این نکته که سخت افزار و جنگ افزار دشمن نمی تواند این نرم افزار را از بین ببرد، اسلام آمریکایی و تردید را دو بدافزار و ویروس خطرناک برای نرم افزار انقلاب دانست که ایمان و اعمال صالح و آن رفتارهای صحیحی را که از این انقلاب منبعث می‌شود، مورد هدف قرار دهد.

دکتر جلیلی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی در دو سال آخر عمر مبارکشان، تلاش کردند  جامعه را نسبت به وجود دو نوع تفکر آگاه کنند، گفت: یکی تفکر انقلابی و اسلام ناب است و دیگری اسلام آمریکایی که در برابر اسلام ناب است و امام می‌گوید اگر شما می‌خواهید برای ادامه انقلاب تحلیل صحیح داشته باشید، باید این دو نوع اسلام را بشناسید و تمایزاتش از هم را بفهمید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این تعبیر امام که «امروز غرب و شرق به خوبی می‌دانند که تنها نیرویی که می‌تواند آنها را از صحنه خارج بکند اسلام است»، گفت: آمریکا می خواهد با از بین بردن اسلام ناب، جهان اسلام را بین دو اسلام لیبرال و اسلام متحجّر محصور کند.

جلیلی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، معیار نمایندگان شایسته ملت را در نگاه امام، داشتن نگاه اسلام ناب دانست: «مردم به نمایندگانی رأی بدهند که متعبد به اسلام باشند. وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسؤولیت بکنند. طعم تلخ فقر را چشیده باشند. در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنجدیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه‌جو، اسلام پاک‌طینتان عارف و در یک کلمه مدافع اسلام ناب محمدی باشند».

وی افزود: امام در ادامه می فرمایند که مردم باید طرفداران اسلام آمریکایی را طرد کنند: «افرادی که طرفدار اسلام سرمایه‌داری، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهمین بی‌درد، اسلام منافقین، اسلام راحت‌طلبان، اسلام فرصت‌طلبان و در یک کلمه اسلام آمریکایی هستند را طرد کنند».

دکتر جلیلی با اشاره به این جمله امام خمینی که «انتظار این که جهانخواران ما را یاری کنند بی‌حاصل است»، مبارزه و مقاومت را عامل تولید قدرت، ثروت، امنیت و پیشرفت برای کشور دانست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، اسلام لیبرال و اسلام متحجّر را دو بال اسلام آمریکایی معرّفی کرد و هشدار داد که اسلام لیبرال و اسلام امریکایی در پی منصرف کردن انقلاب از مبارزه و تن دادن به مصالحه با دشمن و پذیرش مناسبات ظالمانه جهانی است. وی افزود: چنانچه دشمن نتواند ما را از مبارزه منصرف کند، تلاش خواهد کرد که در مبارزه انحراف ایجاد نماید که امروز اسلام متحجّر و تکفیری داعش و جبهه النصره مصداق انحراف در مبارزه است.

 سعید جلیلی گفت: در همین پنج سال گذشته دو روند مهم مبتنی بر اسلام ناب شکل گرفت. یکی همین روند پیروزی‌هایی که در مقابله با رژیم صهیونیستی در کشورها شکل می‌گرفت و روند دوم بیداری اسلامی و بیداری ملت‌ها و سرنگونی مستبدین بود که در چنین شرایطی دشمن که دید نمی‌تواند مسلمانان را از مبارزه منصرف بکند، انحراف در مبارزه را کلید زد.

وی در ادامه تبیین ویژگی های اسلام آمریکایی اظهار داشت: اسلام آمریکایی یعنی اسلامی که بگوید اصلاً رفاه و زندگی با مبارزه به دست نمی‌آید؛ نفی مبارزه بکند و اصلاً نفی حق بکند. در حالی که نگاه امام این است که می‌گوید: «امروز روز احقاق حق است و حق را باید گرفت». لذا اگر شما امروز امنیتی بی نظیر در منطقه دارید، این حاصل آن اسلام ناب و مقاومت است که پیشرفت، عزت و امنیت را به دست می دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیح پیشرفت پایدار و واقعی برای کشور این پرسش را مطرح کرد که پیشرفتی که ما داشتیم مدیون چیست؟ رفاه، پیشرفت و موضوعاتی از این دست در کدام تفکر به دست می‌آید؟ آن پیشرفت پایدار، آن امنیت عمیق و صحیح با کدام یک از اینها به دست می‌آید؟ اصلاً چه چیزی را می‌شود پیشرفت گفت؟

وی تصریح کرد:یک وقت شما می‌گویید تعریف من از پیشرفت این است که بتوانم با اتکا به نیروهای خودم علیرغم همه تحریم‌ها ماهواره امید را با یک جاندار به فضا بفرستم. یک وقت هم می‌گویی ببین چقدر خوب است یک هواپیمای ایرباس داشت از روی ایران رد می‌شد، به او گفتیم بی‌زحمت بیا توی فرودگاه مهرآباد بنشین تا ما با تو یک عکس یادگاری بگیریم. شاخص‌های پیشرفت واقعی چیست؟ یک وقت هست که شما می‌گویی شاخص من این نیست که تو قطعنامه دادی یا ندادی. بله، من سعی می‌کنم هر چیزی را که به کشورم فشار بیاورد کم بکنم اما شاخص من این است که بگویم من باید پیشرفت بکنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: شاخص پیشرفت این است که کسانی از هزاران کیلومتر آن طرف تر نتوانند برای نوع، سطح و میزان تحقیقات من تصمیم-گیری کنند. موضوع مهم این است که اگر کسی به خودش این حق را داد و این اجازه را داد که از شما یک حق را ضایع بکند، به همان دلیل می‌گوید حقوق دیگرت را هم می‌توانم ضایع بکنم.

دکتر جلیلی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: طبق بیان خطبه ایشان در مسجد مدینه، مبنای همدلی و همبستگی در جامعه، عدالت است: و جعل الله العدل تنسیقاً للقلوب. و حضرت زهرا سلام الله علیها مبانی مردم‌سالاری دینی را در چند جمله بیان می‌کنند: و جعل الله العدل تنسیقاً للقلوب و طاعتنا نظاماً للمله و امامتنا امانا من الفرقه و الجهاد عزاً للاسلام و الامر بالمعروف مصحلتاً للعامه.

جلیلی با اشاره به مطالب کتاب «بهای نابرابری» نوشته جوزف استیگلیتز برنده جایزه نوبل اقتصاد  گفت: مدل سرمایه داری مبتنی بر رانت، زیاده خواهی و مناسبات غلط در آمریکا باعث قربانی شدن منافع ۹۹درصد از مردم این کشور برای ۱ درصد و بروز شکاف طبقاتی عمیق در این کشور شده است. حال اگر قرار باشد این مدل علاوه بر این نابرابری که در آمریکا و سطح نظام بین‌الملل شکل داده، در شکل محلی‌اش هم تکثیر بشود، همان شکاف طبقاتی و نابرابری را شکل می دهد.

وی به نقش مهم و حوری مجلس در کشور اشاره کرد و گفت: مجلس به مثابه یک قرارگاه است که با دو عنصر قانون‌گذاری و نظارت، باید جریان اداره کشور را هدایت عملیاتی کند تا چنین مدل آمریکایی در کشور شکل نگیرد. چرا که نویسنده این کتاب می‌گوید این کارهایی که دارد در کشور آمریکا انجام می‌گیرد، همه‌اش در بستر قانون است. چون قانون‌گذاران در کنگره آمریکا کسانی هستند که خود سرمایه‌داران آنها را انتخاب می‌کنند و طبیعیست قانونی هم که تهیه می‌کنند برای منافع آنهاست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با طرح این سئوال که آن چیزی که مطرح است این است که حالا ما با کدام تفکر می‌خواهیم کشور و انقلاب را اداره کنیم؟ اظهار داشت: این نگاه انقلابی است که تولید قدرت می‌کند، تولید ثروت می‌کند و تولید امنیت می‌کند. دیگری هم نگاه مصرف اینها است؛ مصرف قدرت، مصرف ثروت، مصرف امنیت.

جلیلی افزود: اسلام آمریکایی و تردید می خواهد موفقیت هایی را که با نگاه انقلابی به وجود آمده است بپوشاند؛ لذا باید مردم را با تبیین و روشنگری به اقناع برسانیم که تفکر انقلابی می‌تواند مصالح و منافع آنها را تأمین کند. جلیلی وحدت و هم افزایی جریان انقلابی را مبتنی بر تفکر و باور دانست که چارچوب‌ها و الزاماتی دارد که منجر به تقویت نگاه انقلابی خواهد شد. دکتر جلیلی شاخص وحدت را امام و رهبری دانست و افزود در نگاه امام و رهبری، ایمان های جمهور مردم زرّادخانه قدرت در مزدمسالاری دینی است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی خطاب به جوانان و نیروهای جبهه انقلاب گفت: وظیفه‌ای که ما داریم فقط در انتخابات نیست و تکلیف در یک نظام مردم‌سالاری دینی، مستمر است. مردم باید مرتب پا به پای نظام باشند. چون اصلاً جدای از نظام نیستند و این یک کار جدی می‌خواهد. اگر مردم بر مبنای این حرف‌ها به کسانی رأی دادند، باید فردای انتخاب از آنها مطالبه بشود و این وظیفه عمومی است.

دکتر سعید جلیلی در خصوص مباحث مطرح شده در روزهای اخیر و مواضع انگلیسی ها گفت: گرچه این حماقت انگلیس بود ولی این افتخار است که شما می‌بینید اسلام ناب کماکان مورد بغض انگلیس است. این شاخص‌هایی که امام می‌دادند، حالا مصداقش دارد ظهور پیدا می‌کند. امام می‌گفتند اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنجدیدگان تاریخ، در مقابلش اسلام سرمایه‌داری، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بی‌درد، که دارد خودش را بروز می‌دهد. در دو طرف هر چقدر مصادیقش روشن بشود برای ملت مغتنم خواهد بود. حماقت دشمنان ما این است که دارند خودشان را رو می‌کنند.

وی تصریح کرد:برای علمای راستین ما مایه افتخار و مباهات است که مورد بغض انگلیس قرار بگیرند. امروز آیت الله جنتی، آیت الله مصباح یزدی و آیت الله یزدی مصداق اسلام ناب، اسلام مستضعفین، اسلام رنجدیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو و اسلام پاک طینتان عارف هستند.

این است که تمام کسانی که به نوعی مورد طمع انگلیس قرار می‌گیرند، باید برائت خودشان را اعلام بکنند. باید از این موضوع برائت بجویند. باید بگویند مگر چه خبر است؟ چه اتفاقی افتاده؟ چرا انگلیس باید به خودش اجازه بدهد به عده‌ای طمع بکند و آن ها برایش مطلوب باشند. اینها باید خودشان قبل از همه اعلام برائت بکنند. توی دهن انگلیس بزنند. باید بگویند دوران این که تو با دیگ پلو یا شبکه ماهواره‌ای بخواهی در یک کشور مشروطه راه بیندازی گذشته است، این جا ایران اسلامی است.

فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مناظره به طرز عجیبی لغو شد/حرف های تازه شریعتمداری روی زمین

چ فوریه 24 , 2016
به گزارش سایت نودیها : مناظره بین حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان و حسین رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق که قرار بود امشب در قالب برنامه «نگاه یک» شبکه اول سیما انجام شود، بنا به دلایل نامعلومی لغو شد. حسین شریعتمداری طی روزهای اخیر در یادداشت ها و گزارش های روز […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...