سرگردانی ۶ هزار مسلمان از بیم قتل عام در میانمار

اشتراک گذاری :

اخبار و تحلیل ها

به گزارش خبرگزاری‌ها، در حالی که مسئله سرکوب جمعیت روهینگیا در میانمار سال گذشته سروصدای زیادی به راه انداخت و مقامات این کشور را تحت فشارهای بین‌المللی قرار داد، اما وضعیت ناگوار این اقلیت مسلمان همچنان در سکوت خبری ادامه دارد.
سرکوب، فشار، وضعیت سخت معیشتی و شرایط دشوار زندگی، موجب شده تا سالانه هزاران نفر از اعضای این گروه جمعیتی که سال‌هاست در میانمار زندگی می‌کنند، برای فرار از این وضعیت دست به کوچ اجباری بزنند.
بیشترین این مهاجران در شرایطی تبعیض‌آمیز در اردوگاه‌های خارج از «راخین» پایتخت میانمار بدون دسترسی به خدمات عمومی زندگی می‌کردند.
حالا در تازه‌ترین موج مهاجرت‌ها از چند هفته قبل بیش از ۶ هزار مسلمان بنگلادشی و میانماری که اغلب آنها روهینگیایی هستند، سوار بر قایق دل به دریا زده‌اند تا خود را از آنچه بسیاری نسل‌کشی خوانده‌اند، نجات دهند.
هفته‌هاست که قایق این مهاجران که قاچاقچیان آن را به حال خود رها کرده‌اند، در دریای آندامان در نزدیکی سواحل تایلند سرگردان است و مسافران آن از گرسنگی و تشنگی شدید رنج می‌برند.
«جاناتان هد» خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی که از نزدیک قایق‌های این مهاجران را دیده، می‌گوید آنها وضعیت بسیار بدی دارند و مدام فریاد می‌زنند «به ما کمک کنید، گرسنه و تشنه‌ایم.»هرچند دولت تایلند وعده داده اجازه دهد تا این افراد به ساحل بیایند، اما تاکنون این امر اجرایی نشده و اوضاع ناگوار این گروه از مهاجران همچنان ادامه دارد.
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، مالزی هم از پذیرفتن این مهاجران سر باز زده و به نظر نمی‌رسد هیچ‌یک از کشورهای منطقه تمایلی به پذیرفتن آنها داشته باشند.
آنها نگرانند که پذیرش تعداد کمی از مهاجران باعث سرازیر شدن تعداد زیادی از مهاجران فقیر به کشورهای آنان شود و به همین خاطر از پذیرش مهاجران خودداری می‌کنند.
بنا به گزارش‌های رسیده اوضاع مسلمانان آواره به قدری ناامیدکننده است که هزار و ۵۰۰ پناهجویی که خود را با شنا به سواحل اندونزی و مالزی رسانده‌اند نیز قرار است به دریا بازگردانده شوند!
تایم نیز گزارش داده است، ارتش تایلند مقداری آب و غذا در اختیار تعدادی کشتی سرگردان قرار داده است اما به نظر نمی‌رسد کمک بیشتری به مهاجران سرگردان شود. ارتش این کشور همچنین سه قایق مهاجران را پس از تعمیر دوباره به دریا بازگردانده است! و معلوم نیست با به اتمام رسیدن آب و غذا چه سرنوشتی در انتظار آنان است.
این جنایت بشری در حالی در سکوت خبری ادامه دارد که سازمان ملل در موضعی انفعالی فقط از دولت‌های منطقه خواسته است تا برای کمک به مهاجران سرگردان در دریا اقدام کنند!
مهمترین مشکل مهاجران روهینگیایی تابعیت آنان است که از سوی میانمار سلب شده است. دولت میانمار با سلب حق شهروندی مسلمانان روهینگیا اعلام کرده است این افراد مهاجرانی هستند که به طور غیرقانونی وارد میانمار شده‌اند. در حالی که اجداد آنان سال‌هاست در میانمار زندگی کرده‌اند. در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی در میانمار زندگی می‌کنند که مورد ظلم اکثریت بودایی‌های این کشور قرار دارند.
با وجود گزارش‌هایی که در مورد وضعیت دشوار این گروه از مهاجران منتشر شده، تاکنون نهادهای بین‌المللی اقدام خاصی برای نجات آنها انجام نداده‌اند و به نظر می‌رسد قرار است این افراد در برابر دیدگان جهان قربانی شوند.

منبع : کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 16

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

از کجا بفهمیم فرزندتان دوستمان دارد؟

ی مه 17 , 2015
سلامت نیوز: نشانه‌های زیادی وجود دارد که والدین از روی آنها متوجه علاقه فرزندشان نسبت به خودشان می‌شوند اما بعضی نشانه‌هاست که برای بیشتر والدین ناشناخته است. برای مثال فرزندمان بیشتر رفتارهای شما را الگوبرداری می‌کند چون شما ستاره زندگی او هستید و به همین دلیل دوست دارد از روی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...