سرطانی‌ها هم می‌توانند صاحب فرزند شوند

اشتراک گذاری :
نودیها : فریبا رمضانعلی متخصص زنان و زایمان ، یکی از چالش‌های درمانی در بیماران  مبتلا به سرطان حفظ قدرت باروری آنها است، چراکه به علت بیماری نیاز به رادیوتراپی‌ و شیمی درمانی دارند که در این روش‌ها احتمال آسیب به تخمدان وجود دارد.
وی افزود: یکی از روش‌هایی که به تازگی در پژوهشگاه رویان انجام شده، این است که بیماران سرطانی چه مجرد یا متاهل تخمک آنها فریز می‌شود یا حتی بافت تخمدان فریز می‌شود و این کمکی به باردار شدن این بیماران است.
رمضانعلی خاطر نشان کرد: در این روش بافت تخمدان برداشته شده و سپس فریز می‌شود تا بیمار مراحل  درمانی برای سرطان را طی کند و بعد بافت برداشته شده و دوباره پیوند زده می‌شود و آنها می‌توانند برای بارداری اقدام کنند.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سوال کاربر: بعد از خودارضایی دچار حواس پرتی میشم؟ چرا؟

پ ژانویه 28 , 2016
خرید کتاب الکترونیکی مضرات و راه های ترک خودارضایی + کتاب صوتی     بخش پرسش و پاسخ قبل از ازدواج سوال : سلام داداش خواستم بپرسم چرا وقتی ادم جق میزنه یا همون خور ارضایی بعد وقتی درسی یا مطلبی چیزی حفظ میکنه دچار ت س میشع بعد همش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...