سالم‌ترین گوشتی که می‌توانید بخورید کدام است؟

اشتراک گذاری :

گوشت منبعی غنی از پروتئین، ویتامین های گروه B، آهن، زینک و مس است. پروتئین موجود در گوشت، آن را تبدیل به غذایی کرده که مدت ها پس از خوردنش احساس سیری می کنید. از این رو بسیاری از برنامه های کاهش وزن، افراد را به خوردن گوشت تشویق می کنند تا ساده تر به هدف کاهش وزنشان برسند.

با این حال درست مانند تمام غذاهای دیگر، خوردن مقدار زیادی گوشت نیز می تواند مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد.

برخی تحقیقات ادعا کرده اند که خوردن بیش از حد گوشت قرمز می تواند طول عمر را کاهش دهد، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، برخی از سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. با این حال تحقیقات بیشتری برای اثبات کامل این ادعاها نیاز است.

گوشت های قرمز فرآوری شده محصولاتی مانند هات داگ، بیکن و سوسیس را شامل می شوند. گوشت های فرآوری شده را طی فرآیندی تغییر می دهند تا طعم و شکل آن ها تغییر کند.

گوشت های فرآوری شده می توانند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهند و در کل سرطان زا به حساب بیایند.

چه مقدار گوشت باید بخورید؟

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، توصیه می شود میزان مصرف گوشت قرمز پخته شده را به کمتر از نیم کیلو در هفته کاهش دهید و از خوردن گوشت های فرآوری شده پرهیز کنید.

چرا درباره خوردن گوشت قرمز نگرانی وجود دارد؟ همانطور که گفته شد، برخی از تحقیقات بر این اعتقاد هستند که مصرف گوشت قرمز با کاهش طول عمر و برخی از سرطان ها در ارتباط است.

با این حال مصرف بالای گوشت سفید با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها در ارتباط است.

تا زمانی که گوشت قرمز را به صورت مدیریت شده استفاده کنید، می توانید از آن در یک برنامه غذایی سالم بهره ببرید. توصیه می شود در هر وعده غذایی، یک چهارم از بشقاب خود را به پروتئین اختصاص دهید. در کنار اینکه باید بدانید چه مقدار گوشت در وعده غذایی خود داشته باشید، باید دیگر غذاها را نیز در نظر بگیرید.

مصرف ماهی و سلامت

ماهی و به صورت کلی غذاهای دریایی به عنوان سالم ترین گوشت شناخته می شوند، چون منبع اسید چرب های امگا ۳ ضد التهاب هستند.

همچنین آن ها منبعی غنی از ویتامین های گروه B، ویتامین D و بسیاری از مواد معدنی هستند. توصیه می شود هر هفته، دو وعده ۹۸ گرمی ماهی میل کنید. با این حال متاسفانه بسیاری از ما این مقدار ماهی را نمی خوریم.

یکی دیگر از جایگزین های خوردن ماهی در طول هفته این است که غذاهای گیاهی سرشار از امگا ۳ میل کنید و یا از مکمل امگا ۳ کمک بگیرید.

با این حال، چنین جایگزینی ممکن است به اندازه خوردن ماهی مزیت نداشته باشد. تحقیقات ثابت کرده که خوردن ماهی، بیشتر از جایگزین هایش برای مغز مفید است و این یعنی ماهی به جز امگا ۳ موارد دیگری نیز برای کمک به سلامت مغز دارد.

تنها نگرانی موجود، جیوه ای است که برخی ماهی ها در خود دارند. برای اینکه اطمینان حاصل کنید می توانید ماهی هایی مانند سالمون استفاده کنید که نسبت به دیگر ماهی ها سالم تر هستند.

گوشت ماکیان

گوشت کم چرب ماکیان مانند سینه مرغ یا بوقلمون، به عنوان گوشت هایی با چربی بسیار کم در نظر گرفته می شوند. این گزینه ها تا زمانی که پوستشان خورده نشود، بسیار کم کالری و کم چربی به حساب می آیند.

چنین گوشت هایی به عنوان منبع پروتئین شناخته می شوند و همچنین می توانند ویتامین B6، B12، آهن و منیزیم برای بدن مهیا کنند. خوردن گوشت های سرشار از پروتئین مانند سینه مرغ، می توانند به خوبی سیرتان کنند و همچنین به خاطر کم چرب بودنشان احساس سبکی خواهید داشت.

به خاطر داشته باشید روش پخت می تواند تاثیر بالایی روی مقدار کالری گوشت داشته باشد. برای مثال روش سرخ کردن می تواند نسبت به دیگر روش ها پر کالری تر باشد.

خوردن گوشت سفید برای سلامت و کاهش خطر ابتلا به سرطان مفید است، اما خوردن مقدار زیادی از آن به معنای برنامه ای سالم تر نیست و باید تعادل را رعایت کنید.

گوشت دام (تغذیه شده با علف)

گوشت دام هایی که با علف تغذیه شده اند، نسبت به گوشت دام هایی که علف نخورده اند امگا ۳ بیشتری دارد.

برخی ادعا می کنند گوشت دام های تغذیه شده با علف، حتی مواد مغذی بیشتری در خود دارند مانند آنتی اکسیدان و ویتامین ها.

با این حال فراموش نکنید ماهی های پرچرب همچنان مقدار امگا ۳ بیشتری در خود دارند. گوشت های قرمز را نیز نباید بیش از حد مصرف کرد و توصیه می شود هفته ای نیم کیلو یا کمتر از آنها میل کنید.

مشرق

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 38

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سه ویژگی که هر کس نداشته باشد، اخلاقش نبوی نیست

چ ژانویه 10 , 2018
دانلود انصارکلیپ برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 38

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...