ساخت کاغذ از لباس‌های کهنه

اشتراک گذاری :

امروزه کاغذ جزیی از زندگی ماست صفحات کتاب‌ها، اسکناس‌ها، کاغذهای دیواری و… مثال‌هایی از کاربردهای فراوان کاغذ هستند.

نکته‌ی جالب این جاست که روش‌های پیچیده‌ای که امروزه برای تولید کاغذ به کار رفته می‌شود هم چنان بر مبنای همان اصول ساده‌ی قدیمی است.

ساخت کاغذ از لباس‌های کهنه

علی پزشک محقق این طرح در مورد کاغذهای دست ساز می‌گوید: کاغذهای دست ساز از الیاف سلولزی مانند لباس‌های کهنه و ساقه‌ی برنج تهیه می‌شوند. این کاغذها برای استفاده در بخش‌های مختلف از جمله هنر خوشنویسی به کار می‌روند.

از دیگر کاربردهای کاغذهای دست ساز می‌توان به استفاده‌ی آن‌ها برای نوشتن سند در کشورهای دیگر اشاره کرد.

کاغذهای کاشتی یا بذر دار

علی پزشک این گونه ادامه داد: بر خلاف کاغذهای ماشینی، مراحل ساخت این کاغذها کاملا قابل کنترل است و می‌توان در تمامی این مراحل تغییرات دلخواه را به وجود آورد.

یکی از این تغییرات جالب، افزودن بذر گیاهان به خمیر کاغذ است که سبب افزایش جذابیت کاغذهای دست ساز شده است.

این محقق، کاغذهای کاشتی یا بذر‌دار را به صورت تقویمی کوچک در آورده که هر ماه از سال در یک ورق جمع آوری شده است. بعد از پایان  هر ماه می‌توان کاغذ آن ماه را مرطوب کرده و مانند بذرهای معمولی بکاریم. با گذشت ۱۰ تا ۱۴ روز می‌توانیم شاهد جوانه زدن آن باشیم.

حمایت از این دست نوآوری‌ها و تولید‌ انبوه آن‌ها علاوه بر کمک به قطع کمتر درختان، می‌تواند مرهمی بر تن زخمی درختان نیز باشد.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 1

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

راههای طبیعی از بین بردن چروک‌های ناشی از افزایش سن

ی مه 31 , 2015
دکتر محمد کی‌پور اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: راه‌های طبیعی برای از بین بردن سیاهی و چین و چروک‌های چشم وجود دارد تا زیبایی کلی چهره مخدوش نشود. وی افزود: چین و چروک ها باعث می‌شود تا افراد مسن‌تر از سن واقعی خود به‌ […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...