زنان قبل از بارداری اجازه دندانپزشکی بگیرند / رابطه بیماری لثه با تشدید بیماری قلبی

اشتراک گذاری :

نودیها:دبیر اجرایی شانزدهمن کنگره انجمن ترمیمی متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با به نقد کشیدن خمیر‌دندان ذغالی گفت: کسی که جراحی قلب می‌کند باید دندانهایش چک شود زیرا ارتباط مستقیمی بین بیماری لثه با قلب وجود دارد. همچنین سفید کردن دندان اشتباه است.

دکتر کیوان ساعتی در نشست خبری شانزدهمن کنگره انجمن ترمیمی متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران با اشاره به اینکه دنیای تبلیغات به جان دندانپزشکی افتاده است و زیبایی دندانی به تبلیغ دندان‌های موزاییکی یک هنرپیشه تبدیل شده است، اظهار داشت: جنگ جیوه دندانی از زمانی شروع شد که شرکت‌ها در این باره شروع کردند زیرا هر کسی هر روز در طول یک هفته ماهی بخورد و بعد از آن چای بنوشد مانند همان اثر جیوه دندانی است ولی ما اصلاً «آمالگام» غیراستاندارد نداریم.

وی با به نقد کشیدن خمیر دندان ذغال ادامه داد: سفید کردن یک درمان محافظه کارانه برای درمان است ولی در جامعه تبلیغ منفی شده است که سفید کردن مضرر است،

ساعتی عنوان کرد: ثابت شده کسی جراحی قلب می‌کند اول لثه‌ها و دندانهایش باید چک شود، و حتی در خارج از کشور زنانی که باردار می‌شوند باید اجازه دندانپزشکی داشته باشد.

وی تصریح کرد: کسانی با تبلیغ و کار مجانی برای هنرپیشه‌ها برای گرفتن عکس از آنها در فضای مجازی برای فروش و درآمد خود اقدام می‌کنند و سالی دو میلیارد در می‌آورند و حاضرند سالی ۱۰ میلیون هم پول شکایت در نظام پزشکی پرداخت کنند و با این کار  سلیقه‌ها را طوری جلو بردند که هنرمند برای گرفتن لایک بیشتر در اینستاگرام پول هزنیه می‌کند.

ساعتی درباره خمیر دندان نیز ادامه داد: خمیردندان‌های است که سفید می‌کنند ولی بعد از مدتی دندان‌ها زرد می‌شود، ولی سفید کردن درست دندان، براساس تحقیقات در آمریکا که ۱۴۰ سال انجام شده است، بلیچینگ و توسط دندانپزشک است ولی آن هم توسط یک متخصص دندانپزشکی ترمیمی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ ثبت نامی در شانزدهمن کنگره انجمن ترمیمی متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران صورت پذیرفته است، تصریح کرد: چرا اینهمه مقوله زیبایی دندانی تبلیغ بد نشود. زیرا زیبایی تعریف درست دارد و عرفای بزرگ ما درباره زیبایی توصیه‌های بسیار دارند. بنابراین انتخاب مواد درست و روش مناسب مشکلی در این مقوله ایجاد نمی‌کند ولی اصطلاح سفید کردن در دندانپزشکی نداریم بلکه روشن کردن دندانی داریم که برای ُجنس هر دندان نیز فرق می‌کند.

دبیر اجرایی شانزدهمن کنگره انجمن ترمیمی متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران درباره استفاده از لیزر هم خاطرنشان کرد: لیزر هم یک وسیله است و حُسن آن در سرعت کار است ولی روشن کردن دندانی در خانه با کمک دندانپزشک و مطب همان کار لیرز را انجام می‌دهد ولی ارزش هزینه‌ لیزر بالا است.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عزاداری متفاوت در تانزانیا

ی اکتبر 9 , 2016
نودیها:هر قومی برای عزاداری امام حسین (ع) علاوه بر تمامی شیوه‌های مرسوم عزاداری، آیینهای ویژه‌ای نیز برای عزاداری در محرم الحرام دارند. یکی از رسمهای عزاداری در «تانزانیا» ابلاغ حدیث پیامبر برای بیدار‌سازی دلهای خفته به شکل نمایشی است. آنان با در دست گرفتن قرآن و علمهایی مزین به نام […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...