زنان شاغل و ۶ اصل برای منظم بودن

اشتراک گذاری :

هر کاری سختی‌های خودش را دارد. اگر زنی شاغل باشید که مسئولیت زندگی و همسر و فرزند را هم بر دوش دارید، سختی‌های روزمره کار و زندگی با بی‌نظمی بیشتر می‌شود.

برقرار کردن نظم در محل کار و به دنبال آن در خانه، باعث می‌شود کار‌ها درست‌تر و بهتر انجام شده و به هم نریزند. نظم در محل کار علاوه بر کاهش استرس و ایجاد آرامش، باعث ایجاد تعادل بیشتر بین کار و زندگی، صرف وقت بیشتر برای خانواده و دوستان، صرفه‌جویی و پیشرفت در زندگی نیز می‌شود. ضمن اینکه فرزندان شما از نظم شما الگو می‌گیرند و آن را در زندگی خود پیاده می‌کنند.
۶ راه برای منظم بودن را در ادامه بخوانید:

۱-‌ برای برقراری نظم اول میز کارتان را سر و سامان دهید. کاغذهای اضافه را دور بریزید، پوشه‌ها و کارتابل‌ها را سر و سامان بدهید و به ترتیب زمان انجام مرتب کنید، کشو‌ها را تمیز کنید و وسایل اضافه را دور بریزید، جای مخصوصی برای گیره‌ها، سنجاق‌ها و کاغذهای کوچک در نظر بگیرید که به هم ریخته به نظر نرسند.
۲- اگر در محل کار با رایانه سروکار دارید، باید به آن هم سر و سامانی بدهید. برای هر کار پوشه خاصی درست کنید و اطلاعات و مطالب مربوط را در آن پوشه‌ها بگذارید. حتماً پوشه‌ها و فایل زیادی در رایانه‌تان وجود دارد که دیگر کارایی ندارند و باید راهی سطل آشغال رایانه شوند.
۳- ساعت ورود و خروج به محل کار را رعایت کنید. اگر صبح بیدار شدن برایتان سخت است و همیشه دیر می‌رسید باید بدانید که این بی‌نظمی به تمام روزتان سرایت می‌کند. با کوک کردن ساعت، تلاش کنید که سر وقت بیدار شوید و بعد از سر و سامان دادن به غذای همسر و بچه‌ها و راه انداختن آن‌ها، خودتان هم راهی محل کار شوید. اگر دیر خوابیدن‌ها مانع صبح زود بیدار شدن هستند، عادت خود را تغییر دهید.
۴- می‌توانید یک سررسید روزانه داشته باشید و کارهای هر روز را در صفحه مرتبط بنویسید و هر روز صبح اول آن صفحه را چک کنید. با انجام هر کار کنار آن علامت بگذارید و اگر کاری باقی ماند یا نیاز به زمان بیشتری داشت، حتماً مشخص کنید. تماس‌های ضروری و نامه‌هایی که باید بفرستید هم می‌توانند در این فهرست قرار بگیرند. کارهای مهم‌تر را می‌توانید روی کاغذهای کوچک بنویسید و روی میز یا صفحه رایانه‌تان بچسبانید که یادتان نرود.
۵- برای نظم پیدا کردن لازم است روزهای اول کمی از انجام کارهای غیر ضروری دست بکشید. مثلاً اگر صحبت تلفنی با دوستان و خانواده وقت زیادی در طول روز از شما می‌گیرد، آن‌ها را مدیریت کنید و با چند دقیقه احوالپرسی قضیه را تمام کنید تا بتوانید به کار‌هایتان برسید.
۶- برای انجام هر کاری زمان لازم را در نظر بگیرید. طوری زمان‌بندی کنید که مطمئن هستید در آن مدت به آن کار خاص می‌توانید برسید. چند کار را در یک زمان انجام ندهید چون تمرکزتان به هم می‌ریزد و دوباره بی‌نظم می‌شوید.

منبع:جام جم انلاین

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

وابستگی کودکان به تبلت و گوشی هوشمند؛ چاره چیست؟

پ آوریل 30 , 2015
قدیم‌ترها بچه‌ها از در و دیوار خانه بالا می‌رفتند و کودکانی که گوشه ای از خانه کز می‌کردند و کاری به کار کسی نداشتند به نظر می‌آمد مریض هستند. بازی و سرگرمی طبیعی‌ترین خصلت کودکان است؛ شاید در سال‌های اولیه زندگی‌شان تمایل داشته باشند به تنهایی و با اسباب بازی‌هایشان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...