زردی نوزادتان بر اثر این اشتباه است

اشتراک گذاری :

نودیها:پرویز طباطبایی فوق تخصص عفونی کودکان گفت: شایع‌ترین علتی که یک نوزاد مبتلا به بیماری زردی می‌شود، ناسازگاری گروه خونی A  به O است. یعنی گروه خونی بچه متولدشده A یا B باشد، در حالی که گروه خونی مادر O باشد.


وی افزود: علت دیگر ناسازگاری RH مادر و نوزاد است، یعنی بچه دارای RH مثبت و مادر RH منفی باشد.

عفونت‌های ادراری با کم‌کاری تیروئید علل دیگر ابتلای کودکان به زردی از نظر این فوق تخصص عفونی کودکان بود.

طباطبایی گفت: اکثر نوزادان دارای زردی بیمارگونه در روز اول یا دوم تولد مشخص شده و باید حتماً درمان شوند،‌ در غیر این‌صورت به مشکلات مغزی دچار می‌شوند.

وی گفت: بیش‌تر نوزادان ایرانی در روز دوم و سوم زرد می‌شوند، اما این زردی فیزیولوژی است و در روز چهارم یا پنجم تولد به‌طور خودبه‌خود درمان شده و احتیاج به داروی خاصی ندارند.

این فوق تخصص عفونی کودکان در پاسخ به این سوال که می‌گویند مادرانی که در دوران بارداری خود خوراکی‌هایی با طبع گرم می‌خورند، نوزاد آنها بعد از تولد مبتلا به زردی می‌شوند، گفت: این باور غلطی است و زردی نوزادان ربطی به تغذیه مادر در دوران بارداری ندارد.

جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

باب‌الحوائج بودن امام جواد(ع) از چه جهت است؟

ج سپتامبر 2 , 2016
نودیها:آخرین روز از ماه ذی‌القعده مصادف است با سالروز شهادت مظهر جود و سخا و علم و معرفت، امام محمد بن علی (ع) معروف به “جواد الائمه (ع) “، ایشان در دهم رجب دیده به جهان گشود. نام پدرش امام علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان و مادرش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...