رسانه‌ها اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را مطالبه کنند

اشتراک گذاری :

حسین انتظامی شامگاه شنبه در جمع اصحاب رسانه شهرستان آمل، اظهار داشت: شهرستان آمل دارای جایگاه تمدنی و نقشی بی بدیل در تاریخ دفاع مقدس داشته و شهر هراز سنگر آمل در تاریخ ثبت و درج شده است.

وی افزود: سیاست وزارت ارشاد، حمایت از رسانه‌های محلی بوده و در دولت تدبیر و امید به بالندگی رسانه‌های محلی کمک خواهیم کرد.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به اینکه رسانه‌های محلی باید قدر و جایگاه محلی بودن خود را بدانند، تصریح کرد: باید رسانه‌های محلی مازندران با طرح‌های اثرگذار به تعالی مطبوعاتی استان کمک کنند.

انتظامی با بیان اینکه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سال ۸۸ توسط مجلس به تصویب رسیده ولی هنوز به صورت واقعی در کشور اجرایی نمی‌شود، افزود: اصحاب رسانه باید این قانون را عملیاتی کرده و به عنوان مطالبه جدی برای تقویت حقوق شهروندی از مسئولان ارشد کشور مطالبه کنند.

وی با اعلام اینکه دولت یازدهم اصرار جدی بر اجرای قانون فوق دارد، گفت: باید همه رسانه‌های کشور اجرای این قانون را مطالبه واقعی خود و جامعه مدنی بدانند.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به اینکه مبارزه واقعی با فساد از طریق انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات محقق می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از مبانی حقوق شهروندی و مبارزه با مفاسد اقتصادی در جامعه از طریق اجرای این قانون به صورت فرهنگ غالب جامعه درخواهد آمد.

انتظامی با بیان اینکه اخلاق حرفه‌ای متغیر بحرانی فضای رسانه ای کشور بوده که متاسفانه اصحاب رسانه به آسانی از کنار آن می‌گذرند، افزود: هیچ نهاد یا دستگاهی جز ‌شورای امنیت ملی حق ندارد به رسانه‌ها اجازه عدم انتشار خبر یا گزارشی را رسانه مورد نظر سلب کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها به آزادی مسئولانه اعتقاد دارند ولی بسیاری از آنان به دلیل عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای از مبانی حقوق شهروندی دور می‌شوند، گفت: متاسفانه رفتار غیرحرفه‌ای برخی سایت‌ها، آسیب جدی به فضای رسانه ای کشور وارد آورده است.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه رسانه‌ها با رعایت حریم خصوصی و اخلاق حرفه‌ای در فضای مطبوعاتی و مجازی به صورت واقعی حقوق شهروندی را رعایت کردند، افزود: در آستانه انتخابات باید فضای همدلی بین رسانه‌ها و مسئولان بیشتر تقویت تا زمینه حضور حداکثری مردم در حماسه حضور ۷ اسفند ۹۴ محقق شود.

انتظامی در پایان رابطه رسانه‌های استان با یکدیگر را مطلوب و منطقی دانست و گفت: فعالیت اصحاب رسانه در فضای حرفه ای به غنای استان کمک شایانی خواهد کرد.

منبع:تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 32

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

ی جولای 12 , 2015
پس از افزایش روز گذشته شاخص ها در بازار بورس چین و احتمال شکست مذاکرات هسته ای ایران، روز جمعه قیمت نفت در بازارهای آسیایی افزایش یافت. به گفته تجار، سرمایه گذاران همچنان در مورد ثبات بازارهای سهام چین که این هفته بر بازار نفت تاثیرگذار بوده محتاط اند، اما […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...