راه‌های برخورد با همسر تند خو!

اشتراک گذاری :

خانواده – همسر داری

 

 

در ادامه

در قدم اول باید عوامل پزشکی بررسی شود گاهی پرخاشگری ناشی از کم خونی، اختلالات تیروئید و یا هورمون های بد است همچنین علل غیر فیزیولوژی همچون مشکلات اعصاب و روان تاثیر بسزایی بر این مسئله دارد با توجه به موارد ذکر شده افراد نباید به هیچ وجه تصور کنند که لزوما می توانند تند خویی را خودشان  به راحتی حل و فصل کنند.
 
 در صورتی که تند خویی فرد ناشی از اختلالات رفتاری باشد، یکی از موثرتری و کاربردی ترین راهکارها داشتن زمینه های معنوی و اعتقادی است چنانچه در بسیاری از احادیث  زوجین را به حسن همسر دارد ترغیب نموده‌اند و برای خانم ها آن را معادل" جهاد فی سبیل ا…" قرار داده‌اند در ادامه یاد گرفتن مهارت‌های کنترل خشم، ابراز احساسات و هوش اجتماعی می تواند موثر واقع شود.
 

در بحث پرخاش، سه عامل محیط، محرک و خود فرد تاثیر گذار هستند اطرافیان می توانند روی عامل محرک اثر بگذارند و یا محیط را آرام کنند همانطور که مولوی نیز در کتاب خود نیز به این موضوع اشاره کرده و فرد پرخاشگر را همچون چاقوی تیزی می داند که در صورت مقابل به مثل طرف دیگر، هر دو چاقو تیز تر خواهد شد اطرافیان باید محیط را آرام کرده و بهانه جدیدی برای عصبانی شدن ایجاد نکنند.
 
افراد خانواده باید دقت داشته باشند که در موقع عصبانیت فرد، زمان مناسبی برای انتقاد از او نیست بلکه باید با مهیا کردن نوشیدنی خنک، باز کردن پنجره، رفتن به محیط آزاد و کارهایی از این قبیل آرامش را به محیط خانه باز گردانند.
 

محمودی روان شناس

 

منبع:خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فصل پنجم کتاب فتح خون با نام کربلا به قلم شهید سید مرتضی آوینی

ش آوریل 11 , 2015
«فتح خون» نام مجموعه مقالاتی است به قلم شهید سید مرتضی آوینی که به مناسبت محرم و در ده فصل منتشر شده است.   مشروح فصل پنجم در ادامه برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 6

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...