راهنمای خرید و توصیه‌هایی برای انتخاب مناسب فریم عینک

اشتراک گذاری :

به گفته رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران، مسائل پزشکی، شکل صورت، میدان دید و تناسب عینک با عدسی از جمله نکات مهمی هستند که باید هنگام انتخاب و خرید فریم عینک در نظر گرفت.

علی میرزاجانی می‌گوید: در تجویز و استفاده از عینک باید به مسائل بهداشتی و پزشکی، شکل ظاهری صورت، میدان دید و تناسب عینک با عدسی توجه شود. در کشور ما این فاکتور‌ها کمتر رعایت می‌شود.
به گفته او در خصوص انتخاب فریم عینک باید به چهار نکته توجه کرد که یکی از مهم‌ترین آنها قابلیت عینک برای نگهداری خوب عدسی از نظر مسائل اپتیکی است. برای مثال عدسی‌های آستیکماتیسم استوانه‌ای هستند و این موضوع باید در تهیه فریم لحاظ شود یا اینکه عدسی‌های قطور برای شماره‌های بالای چشم باید روی فریم‌هایی با ویژگی‌های خاص سوار شوند. بنابر این باید فریمی انتخاب شود که شرایط اپتیکی مناسب را فراهم کند.
او می‌گوید: «‌یکی دیگر از مسائل مهم در انتخاب عینک شرایط ظاهری و صورت فرد است. بنابراین در استفاده از عینک باید به گونه‌ای عمل شود که نه تنها عامل کاهش زیبایی محسوب نشود، بلکه چنانچه نواقصی در صورت وجود دارد این نواقص کاهش پیدا کند. برای مثال کسی که بینی پهن یا بلند دارد یا چشمانش به یکدیگر نزدیک یا از هم دور هستند باید از فریم‌های متناسب چهره‌اش استفاده کند. در حقیقت برای هر نوع چهره‌ای، شکل خاصی از فریم کارایی دارد.»
به گفته او موضوع سومی که در انتخاب فریم عینک باید رعایت شود، مسائل پزشکی و بهداشتی مانند درماتیت یا التهابات پوستی تماسی است. درواقع پوست برخی صورت‌ها به آلیاژ فریم‌ها حساسیت دارد. بنابراین فرد باید فریمی انتخاب کند که با پوست صورتش سازگار باشد ولی متأسفانه این موضوع در ایران بر اساس آزمون و خطا انجام می‌شود. به عبارت دیگر فرد ابتدا فریم را تهیه می‌کند و پس از استفاده هنگامی که صورتش زخم شد، برای تعویض فریم عینک اقدام می‌کند.
این موضوع در رابطه با پل بینی عینک نیز وجود دارد. مثلث بالای لب تا نقطه بین چشم ما از نظر عصبی و عروقی بسیار حساس است، زیرا عروق خونی و عصبی زیادی از این ناحیه می‌گذرد. بنابراین عینکی که پل بینی نامناسبی داشته باشد، باعث واکنش‌های عصبی نامناسب یا خستگی فرد خواهد شد. دسته فریم نیز بسیار مهم است، زیرا فرورفتگی که در پشت گوش و پشت استخوان ماتسواید وجود دارد، مرکز عصبی است و چنانچه دسته فریم‌های عینک به شکل مناسب در آنجا قرار نگیرد واکنش‌های عصبی و سردرد ایجاد می‌کند و تحمل عینک را برای فرد سخت می‌کند.
میرزاجانی می‌گوید: «فاکتور چهارم در رابطه با تجویز و تهیه عینک، میدان بینایی افراد است. میدان بینایی آن چیز است که علاوه بر دید مرکزی نیاز داریم تا حواشی خود را ببینیم و برخی فریم‌ها این فضا را برای فرد ایجاد نمی‌کند.»
به گفته او برخی از فریم‌های کائوچویی آن قدر پهن هستند که میدان بینایی فرد را دچار اشکال می‌کنند یا برخی دسته‌های عینک آن قدر پهن هستند که میدان بینایی اطراف فرد را دچار مشکل می‌کنند. (ایران)

منبع:جام جم آنلاین

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

داعشی ها خوب گوش کنند

ش مه 9 , 2015
داعشی ها خوب گوش کنند بی سبب نیست که از شام به عراق آمده اید حضرت عمه سادات برادر دارد و شما کمتر از آنید حسین تیغ کشد کمتر از آنکه علمدار علم بردارد ما جوانان بنی فاطمی اربابیم بی حیا ! عمه ما مالک اشتر دارد ایل ما ؛ […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...