MENUMENU
🌍امروز: شنبه, ۲ تیر , ۱۳۹۷ 🌍
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.5
جام جهانی 2018 - کلیک کن! -فرصت طلایی جام جهانی برای قتل عام کردن مردم یمن و فلسطین
لینکستان وداع با ماه عاشقی اخبار و حاشبه های جاج جهانی 2018 روسیه تحلیلی کوتاه و چند عکس از ایران اسپانیا! صوت رائفی پور در جهان آرا صوت و فیلم مداحی جنجالی مطیعی در نماز عید فطر 97 مستند کوتاه قیمت مسکن کلاهبرداری به اسم امداد خودرو! #مستند_جن_کامل

ارتباط با ما

---راههای ارتباط با ما :--- راه ارتباطی تلگرام ------ راه ارتباطی سروش ------ برای سفارش تبلیغات هم میتوانید به این آی دی ها مراجعه کنید.

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

رابطه کم خوابی و چاقی

0

سلامت و درمان – ورزش و تندرستی

برای خواندن مطلبی در مورد رابطه کم خوابی ، استرس و چاقی در ادامه بخوانید.

 سالم غذا خوردن، تعادل در کارها و ورزش کافی در کاهش وزن موثر هستند؛ با توجه به مطالعه‌ای علمی که توسط محققان دانشگاه لاوال در کبک – کانادا انجام شد، محققان به نتیجه رسیدند که خواب کافی نیز یکی از عوامل موثر در کاهش وزن است.

 

به گفته این محققان خواب کافی و به موقع یک نکته کلیدی در کاهش وزن و جلوگیری از مبتلا شدن به دیابت است؛ در واقع نویسندگان این مطالعه توضیح دادند: یک بیمار مبتلا به اضافه وزن اگر حداقل  ۷ ساعت در شب بخوابد شانس کاهش وزن دارد، در مقابل اگر این فرد کمتر از شش ساعت بخوابد احتمال افزایش وزن دارد.

نتایج این مطالعه در مجله پزشکی کانادا منتشر شد.

خواب نکته کلیدی در کاهش وزن

مطالعات علمی قبلی که توسط پزشکان بریگهام و بیمارستان زنان در آمریکا انجام شد اثرات منفی کم خوابی را به وضوح نشان داد؛ این مطالعه بر روی کارگران شب کار و افرادی که کم می‌خوابند صورت گرفت؛ این افراد به دلیل کمبود خواب ریسک بالاتری در مبتلا شدن به دیابت و چاقی دارند زیرا کم خوابی تاثیر مستقیم در سطح قند خون دارد.

افزایش وزن با دو عامل مرتبط است: برخی هورمون‌های تنظیم اشتها و خستگی بدن که هر دو برای سوزاندن چربی موثر هستند.

کمبود خواب باعث افزایش اشتها می‌شود

مطالعه‌ای نشان داده است کمبود خواب باعث احساس گرسنگی می‌شود، در نتیجه موجب تغییر در تولید هورمون‌های مختلف درگیر در تنظیم اشتها می‌شود.

 

عدم خواب کافی باعث افزایش هورمون گرلین می‌شود (هورمون گرلین یک هورمون پیتیدی است که از 28 اسیدآمینه تشکیل شده است و از سلول‌های اپسیلون بخش درونریز لوزالمعده ترشح می‌شود)؛ این هورمون محرک احساس گرسنگی است و از سلول‌های طاق معده و سلول‌های اپسیلون در پانکراس ترشح می‌شود؛ غلظت این هورمون پیش از خوردن غذا افزایش و پس از آن کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین خواب ناکافی باعث گرسنگی و افزایش وزن می‌شود.

تاثیر خواب در رژیم غذایی متعادل

با توجه به مطالعه اخیر، خستگی ناشی از کم خوابی اثرات منفی در انتخاب موادغذایی ما دارد؛ «متیو واکر» یکی از نویسندگان مشترک این مطالعه گفت: ما یک کشف جالب کردیم، افراد کم خواب بیشتر سمت موادغذایی پرکالری می‌روند در صورتی که خواب کافی باعث می‌شود مکانیسم‌های مغز غذاهای مناسب انتخاب کنند.

خستگی ناشی از کمبود خواب مانع فعالیت بدنی می‌شود

خستگی ناشی از کمبود خواب باعث می‌شود فرد فعالیت بدنی کمتری داشته باشد، در نتیجه بی‌تحرکی باعث اضافه وزن می‌شود.

خستگی عملکرد بدن را کم می‌کند

خستگی ناشی از کم خوابی سرعت سوخت و ساز بدن را کم می‌کند و فرد انرژی کمتری برای سوزاندن چربی اضافی بدن دارد.

با توجه به مطالعه‌ای که در سالنامه طب داخلی در آمریکا منتشر شد: خواب اندازه باعث کاهش نیمی از چربی بدن می‌شود در صورتی که در کم خوابی یک چهارم وزن کاهش پیدا می‌کند.

خواب، درمان کننده استرس و اضطراب است

خواب خوب شبانه نه تنها به بدن ما کمک می‌کند تا تجدید انرژی کند به کاهش اضطراب و استرس نیز کمک می‌کند.

منبع: Le CanadianMedical Association Journal

منبع : فارس

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    ده ویژگی خربزه خوردن  از پیامبر اکرم ده ویژگی خربزه خوردن از پیامبر اکرم خواص اعجاب‌انگیز کرفس در احادیث خواص اعجاب‌انگیز کرفس در احادیث راهکار‌هایی برای افزایش نشاط در زندگی راهکار‌هایی برای افزایش نشاط در زندگی ترفندهای سلامتی در ماه رمضان ترفندهای سلامتی در ماه رمضان هشدار به والدین؛ روی صورت کودکان نقاشی نکشید! هشدار به والدین؛ روی صورت کودکان نقاشی نکشید! تقویت حافظه با بازی‌های رایانه‌ای تقویت حافظه با بازی‌های رایانه‌ای چه غذا‌هایی باعث پیری پوست می‌شوند؟ چه غذا‌هایی باعث پیری پوست می‌شوند؟ حقایقی در مورد استویا حقایقی در مورد استویا صفر تا صد آنچه درباره “قارچ سمی و غیر‌سمی” باید بدانید صفر تا صد آنچه درباره “قارچ سمی و غیر‌سمی” باید بدانید چرا دندان کودکان پوسیده می‌شود؟ چرا دندان کودکان پوسیده می‌شود؟ بهترین مایعات در ماه رمضان که باید مصرف کرد؟ بهترین مایعات در ماه رمضان که باید مصرف کرد؟ هشدار درباره مصرف قارچ‌های فله‌ای ‌و غیر پرورشی هشدار درباره مصرف قارچ‌های فله‌ای ‌و غیر پرورشی اشتباهی که در حمام باعث “ریزش مو” شود اشتباهی که در حمام باعث “ریزش مو” شود چگونه با زبان روزه امتحان بدهیم؟ چگونه با زبان روزه امتحان بدهیم؟ باقی مانده سموم در گوجه فرنگی ایجاد رگه های سفید میکند!! باقی مانده سموم در گوجه فرنگی ایجاد رگه های سفید میکند!! مواد غذایی که در ماه رمضان تشنگی را از شما دور می‌کنند مواد غذایی که در ماه رمضان تشنگی را از شما دور می‌کنند همه چیز درباره چی خوردن در سحری و افطاری / کامل همه چیز درباره چی خوردن در سحری و افطاری / کامل اگر از آلزایمر می‌ترسید این میوه را بخورید اگر از آلزایمر می‌ترسید این میوه را بخورید شیوع پدیده نوظهور معاینه پزشکی در پیام رسان‌ها! شیوع پدیده نوظهور معاینه پزشکی در پیام رسان‌ها! خواصی که با گرفتن آب میوه‌ از بین می‌رود خواصی که با گرفتن آب میوه‌ از بین می‌رود
  • تبلیغات در نودیها
  • تبلیغات در نودیها
  • بازنشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396