رئیس قوه‌قضاییه: ادعاها درباره حساب‌های قوه‌قضاییه کذب است/از رئیس مجلس گلایه دارم/آقای رئیس‌جمهور چرا قبل از رسیدگی حکم می‌دهید؟

اشتراک گذاری :

نودیها:رئیس قوه‌قضاییه گفت: ادعاها درباره حساب‌های قوه‌قضاییه کاملا کذب است.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه صحبت‌های خود افزود: در دوره اصلاحات، جهاد در کشور را خشونت تعبیر می کردند و گذشت از مال و جان را بی ارزش می دانستند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به فتنه ۸۸گفت: در فتنه ۸۸ همین اوباما و کلینتون آمدند و گفتند از کسانی که آشوب می‌کنند حمایت می‌کنیم و تمام غرب برای حمایت از آشوبگران به پا ایستادند اما امروز در بحث انتخابات آمریکا دعوت به سکوت و آرامش می‌کنند.

دختر فراری را شهید نامیدند و سران فتنه به مراسم ختمش رفتند

وی ادامه داد: عده‌ای از اذناب داخلی‌شان به ولایت فقیه دشنام دادند و به دعوت غرب در کوچه و پس‌کوچه آشوب به پا کردند.در این دوره یک دختر فراری از خانه را شهید دانسته و حتی سران فتنه در مراسم ختم آن شرکت کردند به همین خاطر است که از شرایط فتنه به خدا پناه می‌بریم.

آملی در ادامه و در خصوص هجمه ها علیه قوه قصاییه گفت: پرونده‌هایی را که در دستگاه قضایی جاری است مطرح می‌کنند و با شاکی و متهم صحبت‌کرده و اسم متهم را می‌برند و در تمام دنیا پخش می‌کنند در حالی که هنوز رسیدگی‌ها پایان نیافته است.در رابطه با هجمه علیه رییس قوه قضاییه حساب هایی را مطرح می کنند و می گویند هزاران میلیارد از اموال دولت را به حساب خود می ریزد که این صد در صد کذب محض است. این مسائل را سایت‌های ضدانقلاب و شبکه‌های اجتماعی پخش کردند تا فضا را مسموم کنند و این دروغ‌ها را به قدری بزرگ جلوه می‌کنند که کسی شک نکند. برخی دروغ‌ها را نمی‌توان اثبات کرد اما اثبات این دروغ خیلی راحت است.

وی ادامه داد: این مسئله مربوط به سال ۷۴ یعنی ۲۱ سال قبل است و در زمان روسای قوه سابق و اسبق با اجازه رهبری اموال مربوط به قوه‌قضاییه، به حسابی به نام قوه‌قضاییه واریز می‌شود و اینکه می‌گویند حساب شخصی است ۹۹.۵ درصد هم نه بلکه ۱۰۰ درصد کذب است.

آملی لاریجانی گفت: وزیر اقتصاد و سخنگوی قوه‌قضاییه صراحتا تکذیب کردند و شورای پول و اعتبار این حساب‌ها را تصویب کرده و اذن رهبر معظم انقلاب را دارد اما حالا می‌پرسند وجه شرعی و قانونی آن چیست؟ متأسفانه عده‌ای در کشورهای غربی و همین فراری فتنه ۸۸ سایت‌هایی را راه انداختند و با اتکا به بخشی از بدنه فاسد اصلاحات فضا و مسائلی را برای تخریب درست کردند.

آقای رئیس‌جمهور؛ شما که درخواست رسیدگی دادید چطور قبل از رسیدگی حکم می‌دهید؟

وی گفت: این روزها سوالات عجیبی در ذهنم چرخ می‌زند؛ دادستان مشهد برحسب تشخیص خودش و اطلاعات برخی نهادهای رسمی، تصمیمی گرفته و فعلا درباره اینکه این تصمیم درست بوده یا نه قضاوت نمی‌کنم. البته دادستان مشهد یک قاضی متدین، شجاع و باسابقه قضایی است و حتی زمانی رئیس کل دادگستری بوده است و بنده این موضوع را به معاون اول ارجاع دادم تا رسیدگی شود اما سوال مهم این است که رئیس جمهور تمام قد به یک رئیس قوه و دو وزیر نامه می‌زند و قبل از اینکه رسیدگی صورت بگیرد در نامه خود حکم می‌دهد و دادستان مشهد را متخلف احراز می‌کند و مدعی می‌شود که برخلاف اصول متعدد قانون اساسی عمل کرده است. 

آقای رئیس جمهور سخنان وقیح نماینده منتسب به شما علیه رئیس قوه مایه شرمساری نیست؟

رئیس قوه‌قضاییه خطاب به رئیس‌جمهوری گفت: شما که در نامه خود درخواست رسیدگی کردید چطور قبل از رسیدگی حکم می‌دهید؟ سوال مهم این است  رئیس‌جمهوری که می‌گوید برای حفظ حقوق اساسی مردم و اصول مختلف قانون اساسی در باب حقوق ملت این اقدام را انجام داده آیا قانون اساسی نسبت به رئیس قوه قضاییه  مصداق ندارد؟ آیا در برابر تهمت‌هایی که این روزها علیه قوه قضاییه مطرح می‌شود موظف نبودید دفاع کنید و فقط باید لغو شدن سخنرانی یک نماینده مجلس رسیدگی شود؟ آیا رئیس‌جمهور موظف نبود در برابر پخش شدن شایعه علیه رئیس قوه‌قضاییه آن هم شایعه‌ای که منتسب به وزیر اقتصاد شماست، دفاع و تکذیب کند؟ و مسئولیت شما در قانون اساسی فقط منوط به یک طیف خاص است؟ شما لغو یک سخنرانی را مایه شرمساری می‌دانید اما نماینده‌ای از فراکسیون امید در مجلس که منتسب به شماست با کمال وقاحت از پشت تریبون مجلس که قطعا پخش زنده هم بوده است، رئیس قوه قضاییه را متهم کرده که هزار میلیارد به حساب شخصی خود ریخته است؛ آیا شما در اینجا وظیفه دفاع نداشتید و فقط نسبت به یک طیف خاص وظیفه دارید؟ این مایه شرمساری نیست؟

از رئیس مجلس هم گلایه دارم

آملی لاریجانی ادامه داد: این گلایه را از رئیس مجلس هم دارم؛ اگرچه رئیس مجلس منصفانه‌تر صحبت کرد و گفت هنوز صحبت‌های دادستان مشهد را نشنیده است اما با این حال اظهار تأسف کرد در حالی که در همین مجلس به رئیس قوه‌قضاییه تهمت زدند و شما اظهار تأسف نکردید؛ البته شنیدم که آن روز رئیس مجلس حضور نداشت اما روزهای بعد که حضور داشتند؛ آیا شما مسئولیت نداشتید؟

من به دفاع شما هیچ نیازی ندارم

وی در پایان تأکید کرد: من در راهی که تشخیص دهم حرکت می‌کنم و به دفاع شما هیچ نیازی ندارم. به دنبال همین بحث‌ها گفتند مقام معظم رهبری هم از رئیس قوه‌قضاییه به شدت ناراحت است و حتی دیگر رئیس قوه‌قضاییه را نمی‌پذیرد در حالی که من دو بار به محضر رهبر انقلاب رفتم. به دروغ گفتند رهبر انقلاب می‌خواهند آیت‌الله جنتی را به عنوان رئیس قوه‌قضاییه انتخاب کنند که رهبر انقلاب خنده‌شان گرفت که این دروغ ها را از کجا می‌آورند. اگر امروز برخی بدنه فاسد اصلاحات خواب قبل را می‌بینند سخت در اشتباه هستند.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

به دخترم دروغ نگویید... وصیت‌نامه منظوم شهید غواص به دخترش

چ نوامبر 23 , 2016
یکی از بخش‌های خواندنی کتاب «کریمانه» به وصیت‌نامه یکی از شهدای غواص و دیدار خانواده او با رهبر معظم انقلاب اختصاص دارد. نودیها:یکی از برنامه‌های ثابت رهبر انقلاب در سفرهایی که به استان‌های مختلف کشور داشته‌اند، دیدار با خانوادۀ شهدای آن استان و حضور در منازل آنها بوده؛ که ثابت‌بودن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...