ذکر هر روز صبح پیامبر اکرم (ص)

اشتراک گذاری :

نودیها :  آیت الله سبحانی در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به جملاتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: حضرت هنگام صبح می فرمودند: «یا حی یا قیوم برحمتک أستغیث/ ای‌کسی‌که همیشه زنده‌ای‌، ای کسی‌که همیشه پابرجائی‌، ‌که قوام همه چیز به توست‌، رحمت ترا بفریاد می‌طلبم» و همچنین ادامه می دادند: ‌ «الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عین ابدا/ خدایا مرا یک چشم بهم زدن به خودم وا مگذار».

وی ابراز داشت: زندگی تنازع بقاست؛ چراکه منافق دارد؛ یهودی دارد؛ دشمن دارد؛ پس در این زمان باید از «اسماءالله» مناسب کمک گرفت.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: اگر خداوند متعال یک لحظه ما را به حال خودمان واگذار نماید، هدایت الهی قطع خواهد شد و سرانجامی جز ضلالت نخواهیم داشت.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: خدا نکند که انسان در مقام گناه به جایی برسد که دیگر هدایتی پیدا نکند؛ لذا در تمام احوال باید بگوید: «الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عین أبدا».

این استاد خارج فقه و اصول حوزه با بیان این مطلب که اگر یک لحظه ارتباط انسان با خدا قطع شود، ضلالت و گمراهی به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: مَثَل ما همانند زمین خشکی است که اگر بخواهد مرطوب شود، هر لحظه باید برکات الهی به او برسد؛ پس باید همیشه از خداوند متعال استمداد بجوییم تا ما را کمک و یاری ما نماید.

منبع : رجانیوز از حوزه

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 27

مرتضی - مدیر اصلی

One thought on “ذکر هر روز صبح پیامبر اکرم (ص)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نظر آیت الله جاودان در مورد شواریی کردن رهبری

ج دسامبر 25 , 2015
آیت‌الله جاودان از علمای تهران درباره انتخابات خبرگان و مباحث مطرح‌شده درباره شورای رهبری پیامی صادر کردند. به گزارش رجانیوز، ایشان در پاسخ به درخواست‌ها از ایشان برای شرکت در انتخابات مجلس‌خبرگان، مشکلات‌جدی مزاجی و برخی علل دیگر راعامل عدم حضورشان در انتخابات عنوان کرده و شورای رهبری را امری […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...