دکوراسیون آرامبخش در محیط کار

اشتراک گذاری :
کار شما هر قدر سخت باشد و خسته کننده اگر محیط ان به دل تان بنشیند ، میزان موفقیت تان بالا می رود.

همه ی ما روزانه ساعات زیادی را در محل کارمان به سر می بریم. نمی توانیم نسبت به جایی که مفیدترین ساعاتمان را در آن می گذرانیم ،بی تفاوت باشیم. وقتی وارد برخی از ادارات می شویم بامیزهای بهم ریخته ، سیستم های کثیف ، شیشه های پر از لک و یک محیط خسته کننده رو به رو می شویم. واقعا باید برای محیط کارمان فکر بکنیم. اینهمه هزینه و فکر که برای اطاق های خانه می کنیم و باید هم چنین باشد ، در حالیست که بیشتر آقایان و حتی برخی خانم ها فقط ساعت های پایانی روز خود را در خانه می گذرانند.

نمی توان یک دستور العمل واحد برای دکوراسیون محل کار در نظر گرفت زیرا شغل های گوناگون دکوراسیون های مختلف را می طلبد. مثلا کسی که در مطب کار می کند با کسی که در یک تعمیرگاه اتوموبیل کار می کند ، به روش های مختلف باید محل کار خود را زیبا و آرام بخش کنند. اینکه کار ما در یک بایگانی است ، دلیل نمی شود به شلوغی و خشکی محیط عادت کنیم. رنگ ها در هر جا می توانند حضور داشته باشند و نظم هم یکی از موضوعاتی است که در یک صافکاری ماشین هم می تواند حال افردی که آنجا کار می کنند را خوب کند. در این مقاله نکاتی در مورد تزیین و تغییر دکوراسیون دفتر کار خواهید خواند که با رعایت آن ها محیطی دلپسند و حرفه ای برای کارکنان و مشتریان فراهم خواهد شد.

 

۱-رنگ مناسب و الهام بخش، گویای فعالیت کاری سازمان است

رنگ محیط کار، تاثیر زیادی روی روحیه کارکنان دارد، برای همین باید در انتخاب رنگ نهایت دقت را کرد که از رنگ های الهام بخش و با کیفیت که گویای فعالیت کاری سازمان نیز می باشند استفاده کرد.

 

۲-نور و روشنایی یکی از عوامل مهم در محیط کار است

نور محیط باید به اندازه کافی باشد تا چشم خسته نشود و فرد از نشستن طولانی مدت پای کامپیوتر یا مطالعه زیاد احساس خستگی نکند. اگر نور محیط کار کافی نباشد، می‌تواند موجب ضعف بینایی همراه با چشم درد شود.

 یک دیوار خالی به سادگی همه را کسل می کند. چرا با استفاده از چند تصویر و ژس و قاب که به حرفه ای تر شدن محیط کمک می کند استفاده نکنیم؟ تنها یک ایده خلاقانه می تواند باعث شود کارمند در محیط کار خود احساس آرامش و نشاط کند

۳-مبلمان ارگونومیک

مبلمان مناسب به افزایش بهره وری و کاهش دردهای ناشی از نشستن طولانی مدت کمک می کند. انتخاب مبلمان مناسب یک ضرورت است. از آنجایی که بیشتر اوقات کاری پشت میز می گذرد بنابراین خرید یک میز و صندلی ارگونومیک اولین اصل هر اتاق کاری است. اگر با کامپیوتر کار می کنید تهیه کیبورد، موس و مانیتور ارگونومیک نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این امر به کاهش تنش عضلانی و ایجاد ایمنی برای بافت های مختلف بدن کمک می کند.

 

۴- قفسه و فایل برای مرتب نگه داشتن وسایل هر شخص در هر اتاق کار لازم است 

لازم است در هر اتاق کار، هر شخص قفسه یا فایل مخصوص به خودش را داشته باشد تا با مرتب کردن و نگه داشتن وسایل، فایل ها و پرونده هایش، جای هر چیز مشخص باشد و فرد راحتتر به کارهای روزانه اش رسیدگی کند.

 

۵- زیباسازی دیوارها در روحیه کارکنان تاثیر مثبت می گذارد  

یک دیوار خالی به سادگی همه را کسل می کند. چرا با استفاده از چند تصویر و ژس و قاب که به حرفه ای تر شدن محیط کمک می کند استفاده نکنیم؟ تنها یک ایده خلاقانه می تواند باعث شود کارمند در محیط کار خود احساس آرامش و نشاط کند. این هم روی شما و هم روی کارمندان و مشتریان شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

 

۶- تزئینات، فضای خشک و جدی محیط اداری را تغییر می دهد 

گیاهان، تنگ ماهی، ژس های خانوادگی، یا آثار هنری یک فضای هنری منحصر بفرد را ایجاد نموده و شما را تا حدی از فضای خشک و جدی موجود جدا می کند.  همچنین برخی وسایل هستند که علاوه بر اینکه کاربردی هستند، به میز کارتان جلوه می دهند مانند چراغ مطالعه و ساعت رومیزی، شما می توانید چند نمونه از این محصولات را در وسایل اداری ورچین مشاهده کنید.

 

۷-مضمون یا تم به منسجم تر کردن دکوراسیون داخلی دفتر کار کمک می کند 

اگر مضمونی در اختیار داشته باشید که با آن کار کنید، کارکردن با موارد بالا برای انتخاب رنگ و مبلمان و وسایل تزیینی آسان تر خواهد شد. ممکن است مبلمان دفتر کار شما از طراحی خوبی برخوردار باشد، اما رنگ دیوارها و تصاویری که روی آن ها قرار داده اید هیچ تناسبی با هم ندشته باشند. انتخاب یک مضمون کلی یا تم به منسجم تر کردن طراحی داخلی و دکوراسیونی که برای محل کارتان در نظر می گیرید کمک می کند.

محیط کار انسان به مثابه منزل دوم او است و چه بســــا کسانی عمده ساعات شبانه روز خود را در محیط کارشــان به سر می برند. بنابراین بدیهی است که محیط کار نیز بایستی همچون خانه برآورنده حداقلی نیازهای روحی و روانی افراد باشد تا آنها ضمن کسب درآمـــد و ارتقای سطح دانش و مهارت حرفه ای خود به خدمتی صادقانه و موثر بپردازند.

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

یک فوت کوزه‌گری ساده برای پخت حبوبات

س مه 12 , 2015
حبوبات معمولا دیر پخته می‌شود؛ بخصوص اگر با شرایط معمولی پخته شود؛ اما راهی هم وجود دارد که می‌توان آن را با سهولت بیشتری به مرحله پختگی رساند. برای سهولت در کار و صرفه‌جویی در وقت می‌توانید حبوبات را شب با مقداری آب جوش در فلاسک بریزید و در آن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...