“دموی” مزاج‌ها بخوانند

اشتراک گذاری :

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه کم خوری و روزه‌داری برای دموی مزاج‌ها بسیار سودمند است، تاکید کرد: همه افراد از کم خوردن سود می‌برند، اما افراد دموی بیشتر از همه متنفع می‌شوند و این افراد باید از غذاهای با فیبر بالا استفاده کنند تا اجابت مزاج طبیعی داشته باشند.

دکتر فاطمه زارعی  با اشاره به اینکه در رژیم غذایی دموی مزاج‌ها باید غلبه با غذاهای گیاهی و خام باشد، گفت: دموی مزاج‌ها باید از مقادیر مساوی حبوبات، لبنیات، میوه‌جات یا سبزیجات و گوشت استفاده کنند و برای مصرف غذاهای دریایی هم مناسب هستند. اگر فرد دموی همراه با غذاهای گرم مانند شیرینی‌جات از موادغذایی سرد استفاده نکند، دچار جوش و خارش بدن، گر گرفتگی، بی‌قراری، کهیر، سوزش ادرار، سوزش سردل و آفت دهان می‌شود.

وی افزود: پری رگ‌ها و پری نبض، سر درد و احساس سنگینی سر و سردرد جلوی پیشانی، حواس پرتی و کندی ذهن، سرخی رنگ چشم‌ها، زبان و بدن و برافروختگی صورت، ایجاد دمل، جوش، بثورات پوستی و خارش (بیشتر در تنه و کتف)، زیاد شدن خواب و دیدن رویا، احساس کسالت، چرت زدن و خمیازه کشیدن، احساس مزه شیرین در دهان، خونریزی لثه و بینی و افزایش فشار خون از جمله علایم غلبه خلط دم است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: دموی مزاج‌ها دارای هیکل درشت و بدنی عضلانی، قفسه سینه پهن و گشاد، کف دستان پرگوشت و گرم، اغلب بینی و چانه درشت، پوستی گندم‌گون یا گلگون، موهای پر پشت، قابل انعطاف و ضخیم که مانند همه گرم مزاج‌ها استعداد ریزش مو و طاسی سر را دارند، در ناحیه شانه و سینه، موهای ضخیم و مشکی، درشت اندام و دارای تعریق فراوان و عرق گرم هستند.

زارعی با بیان اینکه دموی مزاج‌ها دارای اشتهای زیاد و توان هضم غذای بالایی هستند و نفخ معده و یبوست ندارند، خاطرنشان کرد: این افراد اغلب به تمام مزه‌ها تمایل دارند و انواع غذا را می‌توانند مصرف کنند که اگر رطوبت بدن آنها زیاد شود، تمایل به مصرف بیشتر شیرینی‌جات و اگر رطوبت بدن‌شان کم شود، تمایل به مصرف ترشیجات دارند.

وی در پایان یادآور شد: این افراد استعداد ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی، غلظت و فشار خون بالا، انواع سکته‌های قلبی و مغزی و جوش‌ها و دمل‌های پوستی دارند و سردرد، ظهور خون در ادرار، ضعف جنسی، چاقی و تپش قلب نیز در انتظار دموی‌هایی است که مراقبت کافی از سلامتی خود نداشته باشند.

منبع:ایسنا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

وزرای خارجه چین و روسیه امروز در وین/فابیوس وین را ترک کرد و عصر امروز دوباره باز می‌گردد/کری: به تصمیمات واقعی نزدیک شده‌ایم/مقام ایرانی:گمانه برخی رسانه‌ها درباره برجام دقیق نیست

ی جولای 12 , 2015
 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ظهر شنبه ۶ تیر ماه به منظور شرکت در مذاکرات جاری هسته‌ای وارد وین محل برگزاری این مذاکرات شد. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز جمعه شب وارد وین شده بود. هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...