دلیل سردرد روزه‌داران و راه‌های تسکین آن

اشتراک گذاری :

یک متخصص طب سنتی گفت: سردرد به هنگام روزه‌داری به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و راههای درمانی متفاوتی نیز دارد اما عمده‌ترین دلیل، نخوردن سحری است.

غلامرضا کردافشاری گفت: معمولاً روزه‌داران با روزه گرفتن دچار انواع سردردها می شوند که اغلب به دلیل نخوردن سحری و عادت به نوشیدن چای و قهوه است که توصیه می‌شود در این ایام چای رقیق مصرف شود.

وی ادامه داد: بهتر است روزه داران برای تأمین قندخون خود به هنگام افطارکردن از آب گرم و خرما استفاده کنند و به یکباره حجم غذای زیادی را در افطار نخورند.

کردافشاری با اشاره به اینکه برای تسکین سردرد می‌توان روغن نعنا را بر سر و گردن ماساژ داد گفت: اغلب روزه داران دچار سردرد از نوع میگرن و در شقیقه سر می‌شوند که این افراد می‌توانند عسل را در آب جوش حل کرده و با کمی آب لیموترش بعد از سحری و قبل از خواب بخورند.

وی تأکید کرد: این افراد می‌توانند در محیطی آرام و به دور از استرس استراحت کنند و چشم ها را ببندند و محل استراحت خود را تاریک کنند.

این متخصص طب سنتی افزود: گاهی نیز سردرد به دلیل کم خونی است که با روزه داری بروز می‌کند برای این افراد نیز مصرف عسل و آبلیمو توصیه می شود.

کردافشاری گفت: روزه‌داران همچنین ممکن است دچار سردرد ناشی از سینوزیت بشوند که این افراد می توانند از بخور روغن بنفشه یا بنفشه بادام هر شب قبل از خواب استفاده کنند.(فارس)

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

برای برنامه ماه عسل/برنامه ای در قد و قواره برنامه های خوب دنیا!/انتقادات برای چیست؟

س ژوئن 23 , 2015
به نام خدا – بخش تحلیل نودیها – از زمان شروع برنامه ماه عسل در سال ۹۴ برخی هجمه ها و انتقادات شروع شد. تهمت‌هایی از قبیل مسایل مالی و آوردن مهمان با پول و… در دستور کار مخالفان این برنامه است. اما این برنامه در حالی مورد انتقادات بی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...