در دوران حاملگی چه بخوریم و چه نخوریم؟

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – طب سنتی

نکاتی از آن چه باید در دروان حاملگی خورده شود و آن چه نباید را در ادامه بخوانید.

علی حسینی: مادران باردار باید در مصرف کافئین احتیاط کنند در واقع نوشیدنی های کافئین دار مثل چای ، قهوه ونوشابه نباید مصرف شود.

وی ادامه داد: مصرف این مواد باعث تولد نوزاد کم وزن و نوزاد با عوارض عصبی می شود. حتی اگر دم کرده های گیاهی مانند چای نعناع یا گل گاو زبان به  جای آن مصرف شود نیز ممکن است عوارضی مثل تهوع داشته باشد.

این متخصص طب سنتی گفت: شکلات نیز علاوه بر اینکه کافئین دارد ، حاوی تئوبرومید است که اثری شبیه کافئین دارد پس مصرف آن نیز باید محدود شود.

حسینی تصریح کرد: مواد قندی ساده در دوران بارداری باید به میزان کافی مصرف شود نه اینکه زیاده روی شود.

وی افزود: بهتر است از قندهای طبیعی استفاده شود مثلا عسل و شیره انگور توصیه می شود.

این متخصص طب سنتی گفت: از طرفی زنان باردار باید توصیه هایی را رعایت کنند تا دچار یبوست نشوند به همین دلیل بهتر است از ملین کننده‌هایی مانند تمبرهندی، گل قند، شیرخشت، ترنجبین همراه با گلاب استفاده شود.

وی افزود: زنان باردار در این دوره باید مصرف حبوباتی مثل نخود، لوبیا و کنجد را در برنامه غذایی کاهش دهند چون یبوست در این دوران به دلیل کاهش فعالیت فیزیکی و بزرگ شدن رحم و جنین رخ می دهد.

حسینی ادامه داد: مصرف مایعات زیاد ، غذاهای غنی از فیبر مثل سبزیجات خام ، میوه های خام و نانهای سبوس دار مانند سنگک و جو و همچنین مصرف آلو ، انجیر و دیگر خشکبار خیس خورده مفید است.

وی توصیه کرد: بهتر است زنان باردار نان تهیه شده را از گندم مرغوب و غذاهایی مانند سوپ و شوربا استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: مصرف کشمش، به، گلابی، سیب و انار نیز در این دوران توصیه می شود.همچنین زنان باید از بلند کردن وسایل سنگین، عصبانیت و استرس در این دوران خودداری کنند.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نقش اجتماعی سینما ؛ از تخریب تا اصلاح

ش آوریل 11 , 2015
خبرگزاری مهاجر – مقالات و پژوهش   بی تردید هنر سینما به عنوان یکی از جدی ترین و پرمخاطب ترین رسانه های جمعی در عصر کنونی می تواند نقش موثری در اصلاح کارکردهای اجتماعی داشته باشد.   مشروح کامل در ادامه برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...