درمان کبد چرب با طب سنتی

اشتراک گذاری :

یک پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه درمان بسیاری از بیماری‌ها با تغییر سبک زندگی امکانپذیر است، تاکید کرد: بیماران برای درمان بیماری‌های خود به درمانگاه‌های طب سنتی مراجعه کنند.

زهرا کاظمی  اظهار داشت: درمان در طب سنتی آرام بوده و بیماران باید صبر و حوصله به خرج دهند تا بیماریشان با تدابیر طب سنتی درمان شود چرا که بیماری در مدت طولانی بروز پیدا کرده است و افراد نباید انتظار داشته باشند که با یک الی ۲ ویزیت بیماریشان درمان شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید داروهای گیاهی در کشور ضرورت دارد، افزود: تولید داروهای گیاهی اندک است و افزایش تولید در کاهش قیمت می‌تواند موثر باشد.

این پژوهشگر طب سنتی ضمن انتقاد نسبت به این مسئله که برخی از پزشکان عمومی با گذراندن دوره طب سنتی اقدام به درمان بیماران می‌کنند، تصریح کرد: این مسئله و مشکل باید در کشور جامعیت یابد که تنها کسانی می‌توانند از طریق طب سنتی بیماران را درمان کنند که PHD طب سنتی دارند یا مجوز درمان داشته باشند چرا که این افراد دانش بیشتری در این حوزه داشته و با در نظر گرفتن جوانب مختلف اقدام به درمان بیماری می‌کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه برخی مواقع افراد برای گرفتن داروهای گیاهی به عطاری‌ها مراجعه می‌کنند، گفت:‌این در حالی است که بسیاری از عطاری‌ها به دلیل عدم تبحر ممکن است دارویی را برای بیماران ارائه می‌کنند که مناسب آن نبوده و در درمان بیمار خلل ایجاد کرده و گاهی سبب مشکل می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های طب سنتی خودشان داروخانه دارند و داروهای استاندارد را به بیماران ارائه می‌کنند، افزود: مردم باید هوشیار باشند که برای درمان بیماری از طریق داروهای گیاهی به عطاری‌های غیرمجاز مراجعه نکنند.

این پژوهشگر طب سنتی افزود: حکیم ابوعلی سینا یا محمد زکریا رازی بر این عقیده بوده اند که غذای شما دوای شماست؛ در درمان بیماری ها ابتدا با غذا درمان می‌کردند,،اگر با غذا درمان نمی‌شدند با داروهای مفرد مانند برخی گیاهان دارویی و اگر داروهای مفرد کارساز نبود، داروهای مرکب تجویز می‌کردند و اگر داروهای مرکب نیز کارساز نبود,، سراغ اعمال یداوی مانند حجامت، فسد، زالو یا بادکش و … می‌رفتند.

کاظمی ادامه داد: در حال حاضر کسی که به طب سنتی برای درمان خود رجوع می‌کند باید تغییر سبک زندگی را مد نظر قرار دهد چرا که تنظیم خواب شبانه، نوع و نحوه غذا خوردن،انجام فعالیت‌های بدنی و … در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است بسیاری از سردردهای میگرنی با اصلاح غذا بهبود یافته‌اند، مشکلات سوء هاضمه و معده با تغییر سبک غذا خوردن درمان می‌شوند.

این پژوهشگر طب سنتی به بیماران، توصیه کرد: نیم ساعت قبل و یک ساعت و نیم پس از خوردن غذا باید از خوردن آب خودداری کرده و غذای خود را به طور کامل و با آرامش بجوند حداقل ۳۰ مرتبه هر لقمه را بجوند همچنین به هیچ عنوان سالاد یا ماست را با غذا نخورند چرا که هر ماده غذایی دمایی برای هضم نیاز دارد و با خوردن سالاد همراه غذا حرارت معده دچار مشکل شده و سبب سوء هاضمه و بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد.

کاظمی با اشاره به اینکه فاسد شدن غذا در معده و سوء هاضمه به دلیل عدم رعایت آداب صحیح غذا خوردن رخ می‌دهد و این اختلال هضم غذا می‌تواند کبد چرب را بروز دهد، گفت:‌ اصلاح سبک غذا عامل موثری جهت جلوگیری از کبد چرب است که باید مورد نظر بیماران قرار گیرد.

فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 28

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ جناب خان و ترک کردن کلش آف کلنز در خندوانه

چ سپتامبر 9 , 2015
بارگیری بر روی رایانه با حجم۳۰mb منبع:آپارات برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 28

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...