درمان های گیاهی خانگی برای پوست

اشتراک گذاری :

نودیها:برخی گیاهان می توانند برای پوست و موی ما کاربردهای فراوانی داشته باشند پیشنهاد می کنیم برخی از آن ها را درمنزل بکارید این گیاهان می توانند در زمینه سوختگی، گزش حشرات و خارش، بهبود زخم و رفع آکنه مفید باشند  آویشن ،برگ بو،بابونه ، گشنیز ،گل حنا و گل همیشه بهار از این گیاهان به شمار می روند.


گیاهانی که در باغچه یا پشت پنجره‌تان می‌کارید، می‌توانند بسیاری از مشکلات پوستی از جوش گرفته تا قارچ انگشت پایتان را درمان کنند. کاشتن آنها به دست خودتان نه تنها می‌تواند کنترل شما را روی کیفیت و خلوص آن بیشتر کند، بلکه تجربه یک درمان موفق را نیز برای شما امکان‌پذیر می‌سازد.
اینکه مراحل ساخت یک محصول خانگی برای درمان پوست خود را ببینید، حس خیلی خوبی دارد. در این شرایط، حس عمیق‌تری نسبت به خود محصول پیدا خواهید کرد. همانطور که آلوئه‌ورا برای سوختگی، گزش حشرات و خارش کاربرد دارد، بسیاری از گیاهان دیگر نیز چه در خانه کاشته شوند چه در بیرون از خانه، فواید زیادی دارند.
۱. آویشن
آویشن مثل سایر گیاهان هم‌خانواده‌اش مانند رزماری، مریم گلی و اسطوخودوس عطری بسیار قوی دارد و سرشار از ترکیبات فنلی است. بر اساس مطالعات انجام شده در انگلستان، آویشن باکتری‌های پروپیونی باکتریوم آکنه (باکتری به وجود آورنده جوش) بیشتری را نسبت به بنزویل پروکساید (ماده موثر در کرم‌های ضد جوش) از بین می‌برد.
گیاه آویشن به آفتاب کامل و خاک خشک نیاز دارد. برگ‌ها را به مدت ۲ هفته در سرکه سیب خانگی خیسانده و سپس آن را صاف کنید. شما می‌توانید آن را فقط برای جوش به کار ببرید یا برای کل صورت به صورت روزانه استفاده کنید.
۲. برگ بو
این برگ خوشبو که آن را به سوپ خود اضافه می‌کنید، می‌تواند باعث سرعت بخشیدن به بهبود زخم از طریق افزایش تولید کلاژن و فروکش کردن التهاب شود. برگ بو همچنین خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد.
گیاه برگ بو به میزان زیادی به نور خورشید و خاک مرطوب نیاز دارد. برگ‌ها را در یک خشک‌کن گرم به مدت ۱۲ ساعت خشک کنید و سپس به مدت ۱ ماه در روغن زیتون بخیسانید. سپس آن را صاف کرده و مستقیما روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید.
۳. بابونه
شما ممکن است چای این گیاه را درست کنید و برای خواب بهتر، شب‌ها آن را بنوشید. اما این گل‌های سفید و زرد خاصیت ضد التهابی دارند که قرمزی صورت را کاهش داده و حساسیت پوستی را از بین می‌برند. در یک مطالعه در برزیل، گونه آلمانی بابونه زخم را با سرعتی بیشتر نسبت به کورتیکو استروئید(کورتون) بهبود می‌بخشد.
بابونه اگر در آفتاب قرار بگیرد به مراقبت بیشتری نیاز دارد. بعد از اینکه گل‌ها شکوفا شدند، آنها را در یک خشک‌کن گرم به مدت ۱۲ ساعت خشک کنید و در روغن زیتون به مدت ۱ ماه بخیسانید. اگر مستعد آکنه هستید، از روغن جوجوبا استفاده کنید. برای این کار، آن را صاف کرده و سپس استعمال کنید.
۴. گشنیز
گشنیز بسته به ذائقه شما می‌تواند بسیار خوشبو یا بسیار بدبو باشد. اما بدون در نظر گرفتن ذائقه، شما می‌توانید از خاصیت آنتی سپتیک و ضدقارچی آن برای از بین بردن لکه‌های پوستی خود استفاده کنید. در یک مطالعه در اسکاتلند، نشان داده شددکه روغن اسانسی گشنیز می‌تواند رشد ۲۶ گونه میکروارگانیسم را محدود نماید.
گشنیز را در یک محل آفتاب‌گیر کشت داده و به خوبی آب بدهید. به میزان مساوی از برگ‌های تازه گشنیز و آب‌لیمو را در هاون ریخته، بکوبید و مخلوط را روی جوش‌های سر سیاه پوست خود قرار دهید و بعد از ۳ تا ۵ دقیقه آبکشی کنید.
۵. گل بی‌صبر زینتی یا گل حنا
قارچ ناخن نه تنها خیلی شرم‌آور است، بلکه به سختی درمان می‌شود. گل حنا که سالانه شکوفه می‌دهد، نقش به‌سزایی در مرتفع کردن قارچ ناخن دارد. برای کشت این گل، باید آن را در خاک مرطوب بکارید و زیر نور خورشید بگذارید.
برای استعمال، گل حنا را به مدت ۲ هفته در سرکه بخیسانید و سپس ناخن‌های خود را به صورت روزانه در محلول حاصل بغلتانید. برای سرعت بخشیدن به روند درمان بهتر است شب‌ها قبل از خواب این کار را بکنید و ناخن‌ها را با پوشش‌های پلاستیکی بپوشانید.
۶. گل همیشه بهار
مطالعه اخیر محققان در استرالیا نشان داده که عصاره این گیاه، سلول‌های پوست را از چین و چروک‌هایی که در اثر رادیکال‌های آزاد به وجود می‌آید، محافظت می‌کند. محققان، آنتی اکسیدان‌ها -اسیدهای فنولیک و فلاونوئید گلیکوزید– موجود در گل‌برگ‌های نارنجی و زرد گل همیشه بهار را عامل این اثر معرفی کرده‌اند.
این گیاه در نور کامل یا نسبی خورشید و خاک مرطوب رشد می‌کند. گل‌ها را به مدت ۱۲ ساعت در خشک‌کن گرم خشک کرده و سپس در روغن رز برای مدت ۱ ماه قرار دهید. آن را صاف کرده و به صورت روزانه دور چشم خود بمالید تا از شر خطوط پاکلاغی خلاص شوید.
تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 26

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اکبر عبدی مقیم ترکیه شد/ تکذیب پیوستن به شبکه جم

د سپتامبر 5 , 2016
نودیها:اکبر عبدی بازیگرمحبوب سینما وتلوزیون هم اکنون در کشور ترکیه به سر می برد. چندی پیش شایعاتی مبنی بر پیوستن وی به شبکه جم مطرح شده بود که همگی آن ها به طور کامل تکذیب شده است. سهراب میرزایی داماد اکبر عبدی در خصوص وضعیت جسمانی این هنرمند گفت: خوشبختانه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...