دختر ۲۲ ساله عربستانی در المپیک تاریخ ساز شد

اشتراک گذاری :

نودیها:کریمان ابوالجدایل دونده عربستانی و یکی از چهار بانوی ورزشکار کاروان این کشور است که در رقابت‌های دوی ۱۰۰ متر المپیک ریو بوده است.

وی در کنار کیمیا یوسفی در ماده دوی ۱۰۰ متر با دیگر رقبای المپیکی رقابت دادند. کیمیا هم دونده افغان و تنها بانوی نماینده این کشور در ریو بوده است.

هر دو دونده در بخش مقدماتی مسابقات دوی ۱۰۰ متر بانوان هم‌پای رقبای خود دویدند، کیمیا در دور مقدماتی در جایگاه بیست و دوم قرار گرفت و کریمان هم بیست و سوم شد؛ هر دو از صعود به فینال رقابت‌ها بازماندند اما موضوعی که بعد از حضور کریمان ابولجدایل فضای مجازی را پر کرد بود حجاب این ورزشکار در مقایسه با سایر رقبایش بود.

کریمان ابوالجدایل با اینکه به فینال رقابت‌ها صعود نکرد اما با این تاریخ‌سازی در ورزش عربستان حمایت زنان در سراسر جهان را دریافت کرد. همچنین خبرنگاران و ورزشی‌نویسان سراسر جهان او را مورد ستایش قرار داده بودند.

حجاب کریمان و تاریخ‌سازی او به عنوان اولین زن عربستانی که موفق شد در مرحله مقدماتی رقابت دوی ۱۰۰ متر بانوان در المپیک با حداکثر سرعت به پایان برساند بسیار مورد توجه کاربران شبکه‌های مجازی قرار گرفت.

کریمان ۲۲ ساله در این دوره از مسابقات المپیک پا جا پای سارا عطار دونده عربستانی که برای المپیک لندن و ریو در ماراتن واجد شرایط شد، گذاشته است.

سارا عطار دونده‌ اهل عربستان که با حجاب اسلامی در المپیک لندن شرکت کرده بود، هر چند نتوانست به مراحل بالاتر راه پیدا کند، اما رکورد کشورش را بهبود بخشید.

لازم به ذکر است؛ عربستان سال ۲۰۱۲ برای المپیک لندن، محرومیت حضور زنان ورزشکار در المپیک را بعد از فشارهای فراوان از سوی کمیته بین المللی برداشت.

جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فلپس دست بردار طلا نیست

ی آگوست 14 , 2016
نودیها:در ادامه رقابت‌های شنای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و در روز هشتم این بازی‌ها در مسابقات شنای  ۴ در ۱۰۰ متر امدادی مختلط زنان المپیک ۲۰۱۶، تیم آمریکا به مدال طلا رسید. مدال‌های نقره و برنز به شناگران استرالیایی و دانمارکی رسید. مدال طلای شنای  ۴ در ۱۰۰ متر امدادی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...