دختری را پسندیده‌ام اما مادرم مخالفت می‌کند

اشتراک گذاری :

جوانی ۱۹ ساله‌ام که ۳ سال است عاشق دختری شده‌ام. او ۲ سال از من بزرگ‌تر است اما به ازدواج با او راضی ‌ام با این حال مادرم با ازدواجمان مخالف است، آن هم با دلایلی که مطمئنم اشتباه است. اگر خودش با او صحبت کند و آشنا شود متوجه اشتباه می‌شود ولی از ملاقات با وی امتناع می‌کند.

پاسخ مشاور: هر انسانی در طول عمرش سه انتخاب مهم دارد: انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل مناسب و انتخاب همسر مطلوب. از این میان، حساسترین، دقیق‌ترین و ظریف‌ترین این انتخاب‌ها انتخاب همسر است.
شما درباره هویت شغلی و استقلال اقتصادی- اجتماعی و وضعیت درآمدتان صحبتی نکرده‌اید ولی در عین حال توجهتان را به نکاتی معطوف می‌دارم که بتوانید تصمیم بهتری بگیرید:
عشق را با میل و جذابیت اشتباه نگیرید

ممکن است بین دو نفر که همدیگر را دوست دارند جذابیت و تمایلی برای نزدیک شدن به هم ایجاد شده باشد، اما عشق مقوله مقدسی است که در طول زمان و طی فرآیند خاصی پس از احساس آرامش، امنیت، دل بستگی و دوست داشتن ایجاد می‌شود. بنابراین آنچه بین شما دو نفر اتفاق افتاده،‌‌ همان میل جذابیت یا کنجکاوی است.

هویت شغلی، قبل از ازدواج

اشاره‌ای به وضعیت شغلی خود نکرده‌اید در صورتی که هویت شغلی و استقلال مالی جایگاه بسیار مهمی در ازدواج موفق محسوب می‌شود. منظور از هویت شغلی داشتن درآمد بسیار عالی نیست، بلکه منظور این است که یک پسر جوان در آستانه ازدواج به یک جایگاه اقتصادی و درآمدی مناسب نایل آمده باشد تا بتواند در ادامه مسیر با تشکیل خانواده و تقویت تعهد و مسئولیت پذیری اجتماعی به اهداف زندگی‌اش برسد.
سن مناسب ازدواج

براساس تحقیقات علمی، سن مناسب ازدواج برای دختران ۱۶ تا ۲۵ و برای پسران ۱۸ تا ۳۰ سال است اما از سن شناسنامه‌ای که بگذریم در نظر داشتن سن روانی، سن اجتماعی، سن عقلانی و سن عاطفی، نیز برای ازدواج مهم است و باید مطمئن شویم که خودمان و طرف مقابلمان از سنین مناسب ازدواج موفق برخوردار هستیم.
همچنین برخورداری از هوشمندی، قدرت مسئولیت پذیری اجتماعی، تعهد، سلامت روانی، تعادل عاطفی، سلامت و پاکی نفس نیز از ویژگی‌های مهم برای ازدواج و همسر مطلوب بودن محسوب می‌شود.
اگر از شرایطی که عنوان شد اطمینان کامل دارید و تصور می‌کنید حالا وقت ازدواجتان است، موضوع را با یکی از افراد صاحب نفوذ خانواده برای میانجی‌گری بین شما و مادرتان در میان بگذارید تا مادرتان برای خواستگاری از آن دختر اقدام کند. البته باید دلایل مخالفت مادرتان را نیز بی‌طرفانه شنید و بررسی کرد. پس از انجام مراحل خواستگاری، از بررسی و تحقیق از طرف مقابل نیز غافل نشوید و با کمک یک مشاور قبل از ازدواج شرایط هر دو نفرتان را ارزیابی کنید. (محمدباقر ذبیحی – کار‌شناس ارشد روان شناسی/ خراسان)

منبع: جام جم آنلاین

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سنت پیامبر؛ ازدواج به موقع

س مه 5 , 2015
روایت معروفی داریم که پیامبر فرموده اند: نکاح سنت من است. البته این سنت آفرینش است، سنت میان انسانها و همه ی اقوام و ادیان است. پس چرا فرموده اند سنت من؟ اختصاصی وجود دارد؟ کتاب مطلع عشق: روایت معروفی داریم که پیامبر(ص) فرموده اند: نکاح سنت من است. البته […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...