دانلود روایت عهد ۳۹ – استاد رائفی پور – خانه عنکبوت!

اشتراک گذاری :

رادیو بصیرت – رائفی پور

 

بارگیری روی رایانه با حجم ۲۵ مگابایت

 

 

 


«خانه عنکبوت»

 

به گزارش خبرنگار مصاف، ، سی و نهمین جلسه  از سلسله همایش‌های روایت عهد، با موضوع «خانه عنکبوت» (تحلیل شرایط امنیتی رژیم صهیونیستی) برگزار گردید.

در ابتدای جلسه از اولین و بزرگترین پایگاه اینترنتی کاریکاتور ضد صهیونیستی جهان رونمایی شد. در این راستا، استاد رائفی پور با ذکر این نکته که تلفیق هنر و تکنولوژی می‌تواند در زمینه مبارزه با صهیونیست بسیار کارآمد باشد از این سایت به عنوان جایگاهی برای تمام مبارزهای ضد صهیونیست و آزاده‌های  دنیا، فارغ از هر ملیت و دین، نام بردند و از تمام هنرمندان، بالاخص کاریکاتوریست‌های جهان دعوت به عمل آوردند تا در جهت بزرگترین نقطه اشتراکشان یعنی «بیزاری از صهیونیسم» از این فرصت استفاده کرده و پیام آزادگی را با زبان هنر به تمام جهانیان مخابره کنند.

در ادامه، با اهدای تقدیرنامه ای از طرف موسسه مصاف به جناب آقای مازیار بیژنی (طراح و ایده پرداز سایت کاریکاتور ضد صهیونیستی) این هنرمند نیز سخنانی را در رابطه با طراحی این سایت و حاشیه هایش ایراد نمودند. 

پس از این مراسم، استاد رائفی پور سخنرانی اصلی خود را آغاز نمودند و با توجه به موضوع مورد نظر، تعاریف مربوط به واژه امنیت را به صورت آکادمیک و همین طور از نگاه کارشناسان صهیونیستی تحلیل کرده و شناخت امنیت رژیم صهیونیستی و متعاقب آن با خطر مواجه کردن امنیت شان را ضروری دانستند.

ایشان برای شناخت معضل‌های امنیت رژیم صهیونیستی ابتدا فاکتورهای ایجاد امنیت برای صهیونیست ها، همراه با نقاط ضعف و راه‌های خنثی سازی شان با استفاده از گزاره‌های قرآنی را برشمردند:

۱. نیروی انسانی
۲. نبود سرزمین برای اسکان
۳. وجود برخی شاخصه‌های فرهنگی بین یهودیان  (زر اندوز بودن، علاقه به حیات دنیوی ،توهم قوم برگزیده بودن، ترسو بودن و همیشه احساس خطر کردن)
۴. جنگ سریع و هجومی با تمرکز بر روی فقط یک نقطه
۵. ایجاد بازدارندگی 
۶. اتکا به قدرت‌های بزرگ
۷. جغرافیای فلسطین و سختی تأمین امنیت این منطقه

استاد رائفی پور با ذکر اعترافات رهبران و کارشناس‌های صهیونیست مبنی بر دشواری تأمین امنیت کشور خودساخته یشان، بر اهمیت استراتژیک کشور اردن و مرز مشترکش با فلسطین اشغالی تأکید بسیار کرده و از این عامل به عنوان کلید حل معضل صهیونیست نام بردند.

ایشان تنها راه شکست رژیم صهیونیستی را «مقاومت مردم فلسطین و یاری رساندن به آنان» دانسته و تعدادی از راهکارهایی را که این رژیم با کمک حکومت خودگردان فلسطین برای سرکوب کردن انتفاضه‌ها به کار برده است را عنوان نمودند؛ از جمله:

۱. ممنوعیت هر نوع فعالیت سازمان یافته در کرانه باختری 
۲. بازداشت هزاران جوان مبارز
۳. بازداشت یا ترور گسترده رهبران سیاسی و شخصیت‌های برجسته
۴. ایجاد موج رعب و وحشت علیه معترضان رژیم صهیونیستی
۵. مجازات دسته جمعی تمام اهالی کرانه باختری 
۶. استفاده از داعش برای منفور کردن چهره مقاومت
۷. همکاری گسترده اردن با رژیم صهیونیستی

در پایان این جلسه، استاد رائفی پور آزاد ساختن ظرفیت‌های مردمی، تأکید بر فلسطینی‌های اردن، فداکاری‌ها و جانفشانی‌های مردم فلسطین و حرکت‌های عظیم رسانه ای را عواملی جهت تقویت مقاومت عنوان کرده و تسلیح کرانه باختری را وظیفه شرعی هر مسلمان دانستند.

با توجه به ادله تاریخی، مذهبی و منطقی ذکر شده در جلسه، فروپاشی اسرائیل به آسانی ویران ساختن لانه عنکبوت است.

«مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیَاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتاً وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ 

داستان کسانى که غیر از خدا دوستانى اختیار کرده‏ اند همچون عنکبوت است که خانه هایى براى خویش ساخته و در حقیقت اگر میدانستند سست‏‌ترین خانه‏‌ها همان خانه عنکبوت است» (سوره عنکبوت-آیه ۴۱)

منبع : سایت جنبش مصاف

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

داستان حضرت یوسف از حاج احمد کافی

پ آوریل 16 , 2015
داستان حضرت یوسف از حاج احمد کافی بسم الله الرحمن الرحیم – سخنرانی حاج احمد کافی در جمع مردم کاشان و تعریف داستان حضرت یوسف (ع) از زبان ایشان و ناگفته هایی از داستان حضرت یوسف که حتی در سریال زیبای آن اشاره ای به بعضی از آنها نشد حاج […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...