خواص مفید انار

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – خواص میوه

به نام خدا – انار به عنوان یک میوه پاییزی خواص بسیاری دارد و معجزه ای است برای درمان – در ادامه این خواص را بخوانید.

علی حسینی  در رابطه با خواص دارویی و درمانی انار به عنوان یک میوه پاییزی گفت: این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها موثر است. این میوه را می‌توانیم به عنوان یک آنتی‌سرطان به خصوص در سرطان‌های پروستات و سینه معرفی کنیم.

 

وی ادامه داد: همچنین این میوه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود چرا که به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند.

حسینی ادامه داد:‌ افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مصرف انار را در برنامه خود قرار دهند چرا که مصرف انار به حفظ وزن مناسب و کاهش وزن کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه انار سرشار از ویتامین C و پتاسیم است ادامه داد: مصرف این میوه به سلامت و تحکیم دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند و برای افرادی که به اسهال دچار شده‌اند مفید است.

حسینی تصریح کرد: مصرف روزانه آب انار به کاهش بیماری فشار خون کمک می‌کند و جریان خون رسانی را به قلب بهبود می‌بخشد همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها موجود در آن از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: انار به عنوان یک میوه شست و شو دهنده معده و پاک کننده آن مطرح است و بدبویی دهان و زرد شدن دندان‌‌ها را از بین می‌برد.

حسینی ادامه داد: از انار ترش نیز می‌توان در کاهش قند خون و قطع سکسکه استفاده کرد و از انار شیرین در درمان سرماخوردگی، تقویت معده و ریه، رفع حساسیت و مسمومیت، بهبودی درد گوش و گرفتگی صدا و برطرف کردن آبریزش چشم، خارش پوست، خونریزی رحم و کم خونی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه به ندرت میوه‌ای را مانند انار می‌توان یافت که خواص بسیاری داشته باشد ادامه داد: با وجود تمام این خواص، خوردن انار برای کسانی که به زخم معده و روده دچار شده‌اند مضر است و زیاده‌روی در خوردن آن باعث ایجاد یبوست، ناراحتی‌های معده و گلودرد می‌شود بنابر این افرادی که به ناراحتی‌های ریوی دچارند در مصرف آن باید احتیاط کنند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چربی خون ، از علل افزایش تا راههای درمان سنتی و نکات پزشکی

پ آوریل 9 , 2015
طب سنتی به نام خدا – در ادامه این مطلب می توانید مقاله ای کامل را در زمنیه "چربی خون" مشاهده کنید که علل و عوامل افزایش چربی خون و راههای درمانی سنتی و نکات پزشکی آن در در خود دارد.   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...