منو -منو +
🌍امروز: یکشنبه, ۳۱ تیر , ۱۳۹۷ 🌍
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.5
لینکستان دانلود آهنگ "نفس" بمناسبت روز دختر دانلود کتاب رایگان مضرات و راههای ترک خودارضایی فیلم کامل مستند جن صوت کوتاه در مورد تعبیر خواب

ارتباط با ما – ما در شبکه های اجتماعی

---راههای ارتباط با ما :--- راه ارتباطی تلگرام ------ راه ارتباطی سروش ------ برای سفارش تبلیغات هم میتوانید به این آی دی ها مراجعه کنید. ----------------------------- ما در شبکه های اجتماعی ----------------------------- توئیتر: ----------------------------- یوتیوب:

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

خواص دانه هندوانه

0

نودیها:ممکن است طبق عادت، زمانی که هندوانه می خورید دانه های آن را نیز بشکنید. برخی از افراد دوست دارند هندوانه را به صورت بی دانه مصرف کنند. اما اگر آن ها مزایا و ارزش تغذیه ای دانه های هندوانه را بدانند هرگز چنین تصمیمی نمی گیرند. دانه های هنداونه کالری بسیار اندکی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند. وقتی آن ها را کمی تفت می دهید می توانید به عنوان یک میان وعده سالم مورد استفاده قرار دهید.

چگونه دانه های هندوانه را تفت دهیم؟

تفت دادن دانه های هندوانه بسیار آسان است. دمای فر را روی ۳۲۵ درجه فارنهایت بگذارید و دانه ها را بر روی سینی بریزید. آن را داخل فر بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه دانه هایتان تفت خورده و آماده است. با اضافه کردن کمی روغن زیتون و نمک یا پاشیدن دارچین و کمی شکر می توانید طعم ویژه ای به آن ها ببخشید. می توانید آب لیمو و پودر فلفل تند را نیز امتحان کنید.

مزایای تغذیه ای دانه هندوانه:

اینکه چقدر بتوانید از مزایای این دانه ها استفاده کنید به مقداری که مصرف می کنید بستگی خواهد داشت. این دانه ها کوچک هستند و به همین خاطر برای دریافت مزایای آن می توانید حجم مناسبی را مصرف کنید. با اینحال زمانی که ارزش تغذیه ای آن ها را با سایر تنقلات و میان وعده ها مقایسه می کنید شگفت زده می شوید.

کالری اندک:

یک اونس از دانه هندوانه در برگیرنده ۱۵۸ کالری است. این مقدار زیاد نیست. در مقابل باید بدانید که در هر اونس تنها ۱۵ چیپس سیب زمینی وجود دارد و این مقدار کالری زیادی وارد بدن می کند. یک مشت بزرگ دانه هنداونه حدود ۴ گرم وزن دارد و در برگیرنده ۵۶ دانه و تنها ۲۲ کالری است.

منیزیم:

یکی از چند ماده معدنی که در دانه هندوانه یافت می شود منیزیم است. در ۴ گرم دانه،۲۱ میلی گرم منیزیم وجود دارد. FDA توصیه می کند بزرگسالان در روز ۴۰۰ میلی گرم منیزیم مصرف کنند. این ماده برای بیشتر عملکردهای متابولیک بدن ضروری است. همچنین این ماده برای حفظ عملکرد عضلات و اعصاب نیاز خواهد بود. برای داشتن قلب، استخوان و سیستم ایمنی سالم به مقادیر مناسبی از منیزیم نیاز خواهید داشت.

آهن:

یک مشت دانه هندوانه در برگیرنده ۰.۲۹ میلی گرم آهن است. اگرچه این مقدار زیاد نیست اما می تواند مناسب باشد. اداره غذا و دارو توصیه می کند بزرگسالان ۱۸ میلی گرم آهن در روز دریافت کنند. همانطور که می دانید آهن بخش مهمی از هموگلوبین است که اکسیژن را به سایر قسمت های بدن حمل می کند.

فولات:

در یک وعده واحد از دانه هندوانه ۲ میکروگرم فولات وجود دارد. اداره غذا و دارو بزرگسالان را به مصرف ۴۰۰ میکروگرم از فولات در روز توصیه می کند. فولات که با عنوان اسید فولیک یا ویتامین B9 نیز شناخته شده است برای عملکرد صحیح مغز و نیز کنترل سطح homocysteine ضروری است. زنان باردار به فولات بیشتری نیاز دارند. کمبود این ماده می تواند باعث ایجاد نقص در جنین شود.

چربی های خوب:

تخمه هنداونه می تواند منبع خوبی از اسیدهای چرب تک غیر اشباع و چند غیر اشباع باشد. طبق گفته های موسسه قلب در آمریکا، این چربی ها در محافظت از حملات قلبی و سکته مفید و موثر هستند. همچنین این چربی ها می توانند سطح کلسترول بد را در خون پایین بیاورند.

نتیجه گیری:

دانه های هندوانه مزایای زیادی برای سلامتی دارند. اگرچه مقدار مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن اندک است اما باز هم می تواند جایگزین مناسبی برای چیپس سیب زمینی و سایر تنقلات ناسالم باشد.

منبع: راسخون

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    پیشگیری از گرمازدگی در روزهای گرم سال پیشگیری از گرمازدگی در روزهای گرم سال حقایقی درباره بهداشت دهان که از شنیدن‌شان تعجب خواهید کرد! حقایقی درباره بهداشت دهان که از شنیدن‌شان تعجب خواهید کرد! آیا درمان‌های “طب سنتی” دیر اثر می‌کند آیا درمان‌های “طب سنتی” دیر اثر می‌کند «خستگی گرمایی» بدترین نوع گرمازدگی «خستگی گرمایی» بدترین نوع گرمازدگی مصرف این سبزی درمان ۹۹ درد است مصرف این سبزی درمان ۹۹ درد است ۱۴ مواد غذایی که باعث مسمومیت می‌شوند ۱۴ مواد غذایی که باعث مسمومیت می‌شوند روزانه چند لیوان آب بنوشیم؟ روزانه چند لیوان آب بنوشیم؟ چربی سوزهای پرکلسیم را بشناسید چربی سوزهای پرکلسیم را بشناسید در روزهای گرم و مقابله با گرما زدگی در روزهای گرم و مقابله با گرما زدگی ۶راهکار طب ایرانی ــ اسلامی برای جلوگیری از ضعف “نیروی جنسی” ۶راهکار طب ایرانی ــ اسلامی برای جلوگیری از ضعف “نیروی جنسی” شربتی ترش و شیرین برای لاغری افراد شربتی ترش و شیرین برای لاغری افراد صبح ناشتا بدنتان را اینگونه شگفت زده کنید صبح ناشتا بدنتان را اینگونه شگفت زده کنید از تهیه و صرف غذا در این ظروف پرهیز شود از تهیه و صرف غذا در این ظروف پرهیز شود چند ترفندهاى  آسان براى در امان ماندن از سکته قلبى چند ترفندهاى آسان براى در امان ماندن از سکته قلبى چه موادی بیشتر از شیر کلسیم دارند چه موادی بیشتر از شیر کلسیم دارند ده نکته برای افزایش باروری مردان ده نکته برای افزایش باروری مردان ۱۰ نکته که باید در مورد ریزش مو بدانید ۱۰ نکته که باید در مورد ریزش مو بدانید با خوردن عدس به دیابت مبتلا نشوید! با خوردن عدس به دیابت مبتلا نشوید! ۱۳ درمان خانگی جوش صورت ۱۳ درمان خانگی جوش صورت منوی غذایتان را بعد از ماه رمضان اینگونه تنظیم کنید منوی غذایتان را بعد از ماه رمضان اینگونه تنظیم کنید
  • تبلیغات در نودیها
  • تبلیغات در نودیها
  • بازنشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1397