خطرات سزارین را دست‌کم نگیرید

اشتراک گذاری :

سازمان ملل هشدار داد، پزشکان با انجام عمل سزارین جان مادر و کودک را به خطر می‌اندازند.

کارشناسان می‌گویند سزارین باید فقط در مواقعی که از نظر پزشکی ضروری است،‌ انجام شود، چون می‌تواند منجر به عفونت و حتی مرگ شود.
تعداد زنانی که ترجیح می‌دهند با یک برنامه از قبل تعیین شده،‌ سزارین کنند و کودکشان را در زمان مشخصی به دنیا بیاورند رو به افزایش است چون آن‌ها از زایمان طبیعی می‌ترسند.
در انگلیس بیش از یک چهارم زنان سزارین می‌کنند که این عدد در مقایسه با اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی (حوالی ۱۳۷۰ خورشیدی) بیش از ۲ برابر شده است.
اما کارشناسان سازمان بهداشت جهانی،‌ آژانس سلامت سازمان ملل، می‌گویند این رقم باید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از زنان باردار باشد. در بیانیه این سازمان آمده: «اگرچه سزارین می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد، اما اغلب بدون ضرورت پزشکی انجام می‌شود و زنان و نوزادانشان را در خطر مشکلات کوتاه و بلندمدت قرار می‌دهد.» در این بیانیه آمده که این نوع جراحی می‌تواند منجر به «پیچیدگی‌های چشمگیر، معلولیت یا مرگ» شود.
سازمان بهداشت جهانی می‌گوید،‌ پزشکان اغلب خطرات سزارین را دست‌کم می‌گیرند. تحقیقات قبلی نشان داده، تا ده درصد سزارین‌ها می‌تواند منجر به عفونت شود.

 

سلامانه

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 397

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود آهنگ ماه نو حامد زمانی تیتراژ شهر باران

د جولای 20 , 2015
دانلود آهنگ ماه نو حامد زمانی http://duya.navadiha.ir/uploads/MaheTo-HamedZamani-navadiha-ir.mp3 بارگیری صوتآهنگ جدید«ماه تو» به مناسبت عید سعید فطر و برای پخش از ویژه برنامه شهرباران تهیه و تولید شده است.شعر این اثر را پیمان طالبی و حامد زمانی سروده اند و آهنگسازی آن را هم حامد زمانی انجام داده است.تنظیم این آهنگ […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...