خاطره آخرین دیدار «سردار شهید همدانی» با رهبر انقلاب

اشتراک گذاری :
رئیس سابق سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گفت: ایشان وقتی دوشنبه بعد از دیدار با مقام معظم رهبری از بین ما می‌رفتند که به سوریه برگردند، انگار که نور از صورتشان فوران می‌کرد…

به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

 

سردار گلعلی بابایی، رئیس سابق سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با تسنیم در رابطه با شهادت سردار شهید حسین همدانی گفت: ما که فعلاً در شوک خبر حاج حسین همدانی هستیم. ایشان انسان بزرگوار و فرمانده فهیمی بودند؛ ایشان در هرجایی که می‌رفتند به‌جز کارهای نظامی به‌دنبال اقدامات فرهنگی بودند. در سوریه هم که حضور داشتند، اقدامات فرهنگی بسیاری را انجام دادند که از جمله آنها ماجرای ترجمه و توزیع کتاب‌های دفاع مقدس در کشورهایی مانند سوریه و عراق بوده است. چند نمونه از این کتاب‌ها را خودشان نظارت و ترجمه و توزیع آنها را در سوریه و عراق خودشان شخصاً پیگیری می‌کردند.

 

ماجرای دیدار دوشنبه سردار همدانی با مقام معظم رهبری

گلعلی بابایی افزود: ایشان دوشنبه گذشته (۱۳ مهر ۱۳۹۴) در آخرین سفر خود به تهران آمده بودند. ایشان به‌همراه بنده و جمعی دیگر به خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و این شهید به مقام معظم رهبری تعدادی از کتاب‌های ترجمه شده را معرفی کرده و می‌گفتند که ترجمه کتاب‌ها در سوریه طرفداران بسیاری دارد. مقام معظم رهبری سؤال کردند: چه‌کسی ترجمه این کتاب‌ها را انجام داده و ترجمه این کتاب‌ها بومی بوده است یا غیر بومی؟ سردار همدانی پاسخ دادند که یک مصری ترجمه این آثار را انجام داده است و مترجم عرب بوده است.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم با تأیید این اقدامات گفتند: این کار درست و این نوع ترجمه درست است و برای عرب‌زبان‌ها بهتر و قابل فهم‌تر‌ است. سردار حسین همدانی از اینکه توانسته بودند این کار خوب را انجام دهند بسیار خوشحال بودند.

 

سردار همدانی روحیه منحصر به فردی بین فرماندهان ارشد داشتند

رئیس سابق سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس تصریح کرد: ایشان همیشه و در هر مکانی که قدم می‌گذاشتند، اولین اقدامشان بحث فرهنگی بود. آن زمانی هم که فرمانده لشگر ۲۷ بودند نیز تاریخ نگاری دفاع مقدس را از اولویت‌های کاری خود قرار داده بودند و معتقد بودند که این روند باید ادامه پیدا کند. حمایت‌هایی که ایشان از حسین بهزاد انجام می‌دادند  مثل اینکه ایشان ساعت‌ها کنار حسین بهزاد می‌نشستند تا روند آماده‌سازی کتاب‌ها پیش برود بسیار خاص بود. سردار همدانی به‌دلیل مشکل شیمیایی از نظر تنفسی مشکل داشتند اما با وجود اینکه حسین بهزاد سیگار هم می‌کشید، کنارشان می‌نشستند و به کار ادامه می‌دادند. ایشان روحیه منحصر به فردی بین فرماندهان ارشد داشتند.

 

تأکید مقام معظم رهبری این بود ثبت خاطرات و چاپ کتاب‌های دفاع مقدس ادامه پیدا کند

بابایی با تأکید دوباره به دیدار دوشنبه گذشته ایشان با مقام معظم رهبری گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر کتاب‌های لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله بوده و  ایشان روی این اقدامات بسیار صحه گذاشتند و می‌گفتند: “من عموماً این کتاب‌ها را خوانده‌ام و جزو علاقه‌مندان این کتاب‌ها هستم”. ایشان مقایسه‌ای بین کارهای انجام شده برای لشگر ۲۷ و دیگر گروه‌ها انجام دادند و تأکید کردند که کارهای انجام شده برای این لشگر برجسته‌تر از دیگر گروه‌ها بوده است. ایشان بر این موضوع تأکید داشتند که این اقدامات باید ادامه پیدا کند و حتی زمانی که بیرون می‌آمدیم مقام معظم رهبری کتاب «مهتاب خین» (خاطرات سردار شهید حسین همدانی) را در دست گرفته سؤال کردند: این کتاب چیست؟ سردار همدانی پاسخ دادند: این کتاب خودم است که حسین بهزاد آن را آماده کرده‌اند. مقام معظم رهبری دوباره سؤال کردند: این کتاب تا پایان جنگ است؟ که سردار همدانی در پاسخ گفت: نه، این کتاب تا پایان فتح خرمشهر است.

 

سردار همدانی در دیدار آخر خود با مقام معظم رهبری بسیار پرانرژی و خوشحال بودند

گلعلی بابایی افزود: حضرت آقا دوباره سؤال کردند: بقیه خاطرات جنگ پس چه؟ سردار همدانی گفت: ان‌شاء‌الله ادامه دارد. مصاحبه‌ها انجام شده و کارهای تدوین آن در حال انجام است. تأکید مقام معظم رهبری این بود که این اقدامات ثبت خاطرات و چاپ کتاب‌های دفاع مقدس ادامه پیدا کند.

 

وی در پایان گفت: ایشان وقتی دوشنبه بعد از دیدار با مقام معظم رهبری از بین ما می‌رفتند که به سوریه برگردند، انگار که نور از صورتشان فوران می‌کرد و مقام معظم رهبری را هم ملاقات کرده بودند، شارژ و پرانرژی شده و بسیار شاد و خوشحال بودند.

منبع : جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

محمدرضا - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

موشن گرافیک عرب یا عجم

ی اکتبر 11 , 2015
دانلود موشن گرافیک برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 13

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...