حمایت مداحان از میثم مطیعی ادامه دارد؛ از حاج ماشاءالله، کریمی و حدادیان تا هلالی، میرداماد و سلحشور

اشتراک گذاری :

نودیها: پس از هجمه های بی‌سابقه جریان حامی دولت به میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) به دلیل خواندن اشعارش در پیش از نماز عید فطر بسیاری از مداحان سرشناس کشورمان از اقدام وی حمایت کردند.

در ادامه حمایت های این مادحان کشور را مشاهده می‌کنید:

* ماشاالله عابدی: در راه خدا از هیچ چیز نترس

حاج ماشاالله عابدی، مداح اهل بیت در حمایت از مطیعی گفت: سلام بر آقای دکتر میثم مطیعی استاد محترم دانشگاه و افتخار جامعه مداح، در راه خدا از هیچ چیز نترس و نلغز و بگو «هزار دشمنم ار می‌کنند قصد هلاک ….. گرم تو دوستی از دشمنان ندارم باک».

* محمود کریمی: نخل هنوز ثمر می دهد

بسم الله الرحمن الرحیم

امیرالمومنین علی علیه السلام، هسته ی خرمائی کاشت و فرمود: ای میثم وقتی این دانه خرمت درخت نخل تنومندی شد، تو رابه آن می بندند و آن قدر حق می گویی که

آخر زبان تو را می برند.

همانگونه شد.

و آن نخل هنوز ثمر می دهد.

 

* حدادیان: جریان ستایشگری اهل بیت مؤید به شعار «هیهات من الذله» است

 

سعید حدادیان در واکنش به حواشی پیش آمده درباره اشعار میثم مطیعی در نماز عید سعید فطر نوشت:جریان ستایشگری اهل بیت عصمت و طهارت (صلوات الله علیهم اجمعین)، موید به شعار شورانگیز “هیهات من الذله” است از این روی، تا قیام قیامت با جریان‌های نفاق و نیرنگ، تزویر و تکاثر در مبارزه خواهد بود. و لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ.

 

 

* هلالی: عصبانیت ما نباید باعث بسته شدن دهان منتقدانمان شود

عبدالرضا هلالی، مداح اهل بیت(ع) در اینستاگرامش نوشت:

در جامعه ما همه شعار میدهند که «انتقاد» خوب است. همه مدعی اند که تحمل شنیدن انتقاد را دارند .اما، در واقع «همه قابل انتقادند به جز خودمان». این هم از قواعد نانوشته ی جامعه ماست. اگر ما یک انتقاد بسیار معمولی از یک مدیر و یا حتی یک دوست بشنویم؟! باید اول با ما بودنش را ثابت کند و گرنه او دشمن ماست . با این وصف می توان یک قاعده دیگر هم از این رفتارها استخراج کرد که : «هر چه آدم ها کوچک تر می شوند، تحمل شان نسبت به شنیدن انتقاد کم تر میشود» آدم کوچک در مقابل منتقد ، قدرت نمایی می کند تا منتقدین دیگر حساب کار دستشان بیاید. از آنجا که جمهوری اسلامی ، باید جمهوری آدم های بزرگ باشد .ما باید تحمل مخالف و مخالفت را داشته باشیم . اینگونه حتا قیچی باغبانی هم ، که دشمن بزرگ شمشاد هاست ، دوست واقعی شان میشود چرا که با به نقد کشیدن و هرس کردن شمشادها باعث رشد و نمو آنها میشود و شکل های زیبایی به شمشادها میدهد .

همه میدانیم که عصبانیت ما نباید باعث بسته شدن دهان منتقدانمان شود که اینگونه سکوتی ، نعره هایی بزرگ را به دنبال خواهد داشت . ما باید یاد بگیریم که برای رشد یکدیگر از هم انتقاد کنیم و لازمه این یادگیری تعامل در فضای آزاد و با زبانی رها شده از سلطه است .در جامعه ایی که پر از تعصبات دینی و مذهبی ، قومی و قبیله یست، قدرت نقد پذیری در آن کم خواهد شد و دوستی ها از بین خواهد رفت . در این حالت مردم در ذهن ما به دو دسته تقسیم می شوند ، موافقان و مخالفان ما، و درست همینجاست که خود من ترازوی حق و باطل میشوم و میپندارم که فقط فکر و اندیشه من است که حق را از باطل تشخیص میدهد و این تعصب ورزی و عدم نقد پذیری و گوش ندادن ، شروع نزاع و درگیریهای بعدی خواهد شد . بنده با وجود مخالفت با بعضی از سیاست های آقای روحانی ، در شب پیروزی انتخاباتی ایشان شیرینی پخش کردم تا کام کسی تلخ نشود هرچند مورد شماتت و سرزنش خیلی از دوستان قرار گرفتم اما چون در پست های قبلی خودم، گفته بودم : با اینکه با شما مخالفم اما جانم را میدهم تا مخالف من حرفش را بزند تا آخر ایستادم ، پس حالا نوبت آنهاست که روی حرفشان بایستند و حرفهای مخالفشان را بپذیرند و به جان بخرند . مردم عزیز…مداح بی خیال به درد نمیخورد و میشود ناظر شهادت در روز واقعه…در آخر قسمت های زیادی از شعر شنیده نشد و تنها چند بیت آن دستمایه سیاسیون شد.

 

* میرداماد: میثم عزیز استوار و ثابت قدم باش لاتخف ولا تحزن

سیدمهدی میرداماد نیز در اینستاگرامش نوشت: دستگاه نوکرى سیدالشهدا بسیار محترم و مقدس است

در جامعه اى که ادعاى آزادى بیان مطرح میشود به خاطر چند بیت شعر نقد آنهم منصفانه و با رعایت أدب و منطق نباید چنین تند و بى رحمانه به ذاکر اهل بیت حمله کرد

میثم عزیز استوار و ثابت قدم باش لاتخف ولا تحزن

امیدوارم همه گوش به فرمان آقا باشیم و نگاهمان به کلام رهبرمان باشد تا عاقبت بخیر شویم.

 

* مهدی رسولی: نباید جای سؤال‌کننده و پاسخ‌دهنده عوض شود

مهدی رسولی دیگر مداح کشورمان نیز نوشت:

از مولایمان آموختیم و با مولایمان عهد بستیم که برای پی‌گیری امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از جایگاه منبر و روضه یعنی این رسانه منحصربه‌فرد شیعه که اولی‌تر از هرجایی برای مطالبه حق مردم و مستضعفین است، انجام وظیفه کنیم، که وظیفه مداح رسیدن از اقامه عزا به اقامه حق است چرا که ما فرزندان حقیم.

اگر فرزدق، فرزدق است، برای این که به موقع حرف زد و این‌گونه است که پرچم مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی بر دوش مادحان و ذاکران می‌باشد تا زبان گویای دین و مستضعفین و پابرهنگان باشند.

امت حزب‌الله، پیروان مکتب امام‌روح‌الله(ره) و فرزندان حزب‌اللهی و انقلابی امام‌خامنه‌ای(حفظه‌الله) توجه داشته باشیم که شاید عزیزی هم به نحوی بر این ابیات نقدی دارد، اشکالی ندارد می‌تواند بیان کند، مسأله مهم این است که نباید دراین های‌وهوی جای سؤال‌کننده و پاسخ‌دهنده عوض و گم بشود…!

باید توجه داشت که مسئولان جمهوری اسلامی که این مسئولیت‌ها از پی  ثمررسیدن خون شهیدان به دست آن‌ها  امانت رسیده است، امروز باید بیشتر از روزهای قبل پاسخ‌گوی مطالبات رهبری و مردم باشند و تمام تلاش خود را ارزانی بدارند.

 

* جواد مقدم: از بیان حقایق نمیترسیم

جواد مقدم نیز با انتشار تصویری از خودش در کنار میثم مطیعی نوشت: از بیان حقایق نمیترسیم.

* احمد واعظی: هرچه دیدم و شنیدم خلاف ادب و توهینی نبود

 

احمد واعظی درباره شعرخوانی مطیعی مداح اهل‌بیت(ع) نوشت: فارغ از بحث‌های تخصصی و حاشیه‌ای در خواندن و شعر آقای میثم مطیعی در مراسم عیدفطر هرچه دیدم و شنیدم خلاف ادب و توهینی نبود. ولی متاسفانه دراین کشور و با سبقه ولایی و فرهنگی صدها ساله از سوی عده‌ای با حجم وسیعی از بداخلاقی، ناسزاگویی و دشنام روبرو شد که هرگز در شان این مرز و بوم کهن و ملت والایش نبود.

 

* سلحشور و نریمانی: منتظر یک بهانه اند تا عقده های دیرین خود را به بیرون بریزند

 

مهدی سلحشور، سید رضا نریمانی نیز در متنی مشترک نوشتند:

اهلبیت علیهم السلام سرچشمه خیر هستند؛ و کسی که خداوند برایش خیر بخواهد نعمت بزرگ انتقادپذیری را به او عطا می نماید؛ إنَّ اللهَ إذَا اَرادَ بِعَبْدٍ خیراً، إذا عُوتِبَ قَبِلَ

هرگاه خداوند، خیر و خوبی بنده ای را بخواهد، او چنان می شود که اگر مورد عتاب و انتقاد قرار گرفت، می پذیرد.

تحف العقول، ص ۴۸۱.

علی رغم آموزه های دین و سیره بزرگان ،متاسفانه جامعه ما اخیرا در بسیاری از مواقع شاهد انتقادناپذیری و بلکه انتقادستیزی می باشد.

این روزها برخی پا را فراتر گذاشته و در برابر اشعار انتقادی یک ذاکر بااخلاص (صرف نظر از ملاحظات و نقدها) به جایگاه او که ذاکری اهلبیت علیهم السلام است هجوم می برند.

مسلما این کار جز از کسانی که با انقلاب و مکتب اهلبیت دشمنی دارند، بر نمی آید.

دمل های چرکین حقد و کینه از انقلاب و مکتب اهل بیت هر از چند گاهی، منتظر یک بهانه اند تا دهن باز کرده و عقده های دیرین خود را به بیرون بریزند .باید مراقب باشیم.

 

* روح‌الله بهمی: از طعنه و ملامت بیگانگان نترس

 

روح‌الله بهمنی هم عنوان کرد: در گفتن حقایق دوران صریح باش؛ از طعنه و ملامت بیگانگان نترس . گاهى حمایت از یک فرد هزار و یک دلیل نمی‌خواهد؛ فقط یک دلیل کافیست. تخریب و حمله تمام رسانه هاى ضد نظام به این نوکر امام حسین(ع) که منتسب به جریان مداحى کشور است امتداد تخریب‌هاى سالیان اخیر جریان رادیکال وابسته اتاق فکرهاى غربى به نوکران امام حسین(ع) است. شاید انتقاداتى داشته باشیم اما امروز روز حمایت از انتقادى است که حرف دل همه انقلابى‌ها بود.

 

* امیر عباسی: شهادت می‌دهم میثم در مداحی حتی یک مورد هم در پیِ منافع دنیایی نبوده است

 

امیر عباسی نوشت: با توجه به هجمه‌های بسیار زیادی که بعد از شعر خوانی حاج میثم مطیعی پیش از اقامه نماز عید سعید فطر توسط رهبر معظم انقلاب به ایشان شد،لازم دیدم موضع خودم را نسبت به این موضوع با زبان ساده و به طور صریح اعلام کنم.

 فکر نمی‌کنم تا به حال کسی از بنده بیشتر در کنار حاج میثم بوده و کسی از بنده بیشتر به روحیات ایشان در فضای نوکری سیدالشهدا علیه السلام آشنا باشد. بر خلاف ادعاهایی که در مورد ایشان شده بنده در اینجا،شهادت میدهم ایشان در طول سالهای نوکری حتی یک مورد هم در پیِ منافع دنیایی نبوده و مطمئناً نخواهد بود. از اول کار هم هدفش این بود که گفتمان انقلاب اسلامی را در فضای نوحه خوانی و مدیحه سرایی نهادینه کند و بحمدلله تا به امروز در این زمینه موفق بوده است. خب،ما با دوستانی سر و کار داریم که بارها عنوان کرده اند که ما نقدپذیریم و پناه می بریم به خدا از بستن دهان منتقدان و حرفای اینچنینی،

 من سؤالم از اهانت کنندگان به میثم این است شما کجای کلام ایشان را توهین فرض کردید که دریایی از اهانت ها را به جانب او روانه داشتید؟ آیا بیان مؤدبانه واقعیت‌های جامعه توهین است؟ ما چه زمانی باید بین انتقاد محترمانه و توهین فرق قائل شویم؟ ما قبلاً عرض کردیم که با حرکات عدهٔ قلیلی در روز قدس موافق نبوده و نیستیم و اینگونه حرکات را صحیح ندانسته و آنرا محکوم می‌کنیم. ولی بالاخره باید حدّ و مرز توهین و انتقاد معلوم باشد. اینکه نمی‌شود که اگر یک بازیگر از طیف فکریِ متمایل به جریان غرب بیاید و جریان انقلاب را به باد طعنه و استهزا بگیرد برایش کف و سوت زده و او را روشنفکر بخوانند بعد یک مداح تحصیلکرده متعلقِ به جریانِ اصیل انقلاب اسلامی بیاید و محترمانه حرف دل محرومین و مستضعفین را بیان کند جواب او را با فحش و استهزاء بدهند. پس انتقاد پذیری کجا رفت؟ پس تحمّل نظر مخالف چه شد؟ وَ کلام پایانی اینکه هر چند که از مدّعیان انتقاد پذیری،آزادی بیان و روشنفکری توقّع نمیرفت که با یک انتقاد مؤدبانه چنین برخوردهای ناروا و ناشایستی داشته باشند وَ هر چند ما از توهین‌های بسیار زیادی که به میثم شد دلگیر و ناراحت هستیم، ولی اشتباه برداشت نشود. بحث اصلی ما اصلاً هجمه به شخصِ میثم مطیعی نیست. صدها همچون بنده و میثم و امثال ما فدای اسلام و قرآن و اهل بیت علیهم السلام بحث ما بحث زنده نگه داشتنِ گفتمان انقلاب اسلامی وَ احیای آرمانهای به فراموشی سپرده شدهٔ حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری است. ما دنبال این هستیم که برای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی کار کنیم و به مدد الهی تا آخرین لحظه حیات دنیاییمان این مسیر را با یا حسین و یا زهرا خواهیم پیمود. از خدای منّان خواستارم که به همه ما توفیق بندگی و طاعت در راه تقرّب ذات اقدسش عنایت کند و عاقبت ما را در این مسیر پر فیض و نورانی با شهادت ختم به خیر بگرداند. به برکتِ صلوات بر محمد و آل محمد.

 

* بیوکافی: ما مداح حقایق هستیم

 

ابوذر بیوکافی از مداحان اهل بیت(ع) نیز طی یادداشتی نوشت: ما مداح حقایق هستیم و تابع پیشوایان و‌ موالیان خویش عمل خواهیم کرد. بعضی از آقایان این را بدانند که با موضعی که گرفتند به همه نشان دادند فهمِ از نماز و تریبون شان اشکال دارد.

خواندن سیره اهل بیت علیهم السلام در این باره، به نظر جواب خواهد داد. اگر نقد مسئولان و مدیرانی که تصمیمات نادرست اتخاذ کرده اند در مسجد و از منبر رسول الله خطاست پس چرا امیرالمومنین علیه السلام این کار را انجام میدادند و چرا امام سجاد علیه السلام بر فراز منبر پیامبر خدا؛ در شام در حضور یزید ملعون روشنگری نمود؟ پس بفرمایید که جمهوریت و اسلامیت تعطیل است و تاکنون اشتباه فکر میکردیم که اینجا جمهوری اسلامی است! امر به معروف و ‌نهی از منکر هم که دیگر هیچ … آقایان اینجا نظام دیکتاتوری نیست که مردم حق نقد و مطالبه از مدیران و حاکمانشان را در چارچوب ادب و متانت نداشته باشند. اگر از این روحیه و روال ناراحت میشوید تشریف ببرید کمی آنطرف تر پست و منصب بگیرید، عربستان سعودی را عرض می کنم.

ظاهرا برای کسانی که دین را وارونه و بر اساس میل شخصی خود معرفی می کنند و از منتقد می هراسند آنجا بهتر است! ما باز هم به این جمله مولا عمل خواهیم کرد؛ «در گفتن حقایق دوران صریح باش؛ از طعنه و ملامت بیگانگان نترس. برادر عزیزم آقای میثم مطیعی؛ شجاعت شما و درایت شاعران آن شعر ستودنی است و خداوند روز به روز به حنجره تان برکت بدهد. میثم مطیعی تنها نیست و این راه پر خیر و بهجت ادامه خواهد داشت.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 1 میانگین: 5]

Related Images:

Visits: 184

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پاسخ فوتبالی کی‌روش به ادعای لغو تحریم‌ها

ج ژوئن 30 , 2017
نودیها:کارلوس کی‌روش در مصاحبه با هفته‌نامه اکسپرس گفت: «ما محدودیت‌های مالی و اجرایی زیادی در تیم ملی ایران داریم که به دلیل تحریم‌هایی است که علیه ایران وضع شده است که به عقیده من بی‌عدالتی محض است. فدراسیون فوتبال ایران حتی نمی‌تواند پاداش حضورش در مسابقات جام جهانی را دریافت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...