حرف عراقچی را باور کنیم یا توافق امضاء شده لوزان را؟/تحریم ها برداشته می شود؟

اشتراک گذاری :

به نام خدا – بخش تحلیل نودیها – عباس عراقچی قبل از اینکه برای توافق نهایی در وین عازم شود، در یک مصاحبه تلویزیونی، به برداشته شدن یکباره تحریم های اقتصادی که در توافق لوزان آمده است اشاره کرد و این را به عنوان یک اتفاق خوب در توافق نهایی مطرح کرد.

توضیحات فنی و تخصصی نبویان نماینده مجلس که کاملا از متن توافق لوزان برداشته شده :

(سایت نار خبر)این نماینده مجلس با اشاره به دستاورد ایران از لوزان افزود: ایران در برابر همه تعهداتی که می دهد( قلب راکتور اراک را نابود می کند، زیر ساخت های چرخه هسته ای فردو را نابود می کند، اجازه بازرسی های متنوع در هر زمان و هر مکانی می دهد و …) تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد تحریم ها برداشته می شود آن هم به شرط تایید اقدامات ایران و راستی آزمایی ایران، در واقع باز تحریم ها با هر بهانه ای بازگشت پذیر می شوند.

وی افزود: بخش اعظم تحریم ها که مربوط به مسائل غیر هسته ای است به حال خود باقی بوده و همه آنها در قطعنامه جدید می آید و از سوی دیگر، برداشته شدن تحریم های مربوط به هسته ای نیز با قبول ۸ مورد از ۱۰ مورد درخواست طرف غربی محقق خواهد شد و از سوی سوم نیز همین امر مشروط به انجام تعهدات کلیدی هسته ای ایران است.

 

حجت الاسلام نبویان شرح داد: ملت بزرگ ایران از سوی چهار دسته اتحادیه اروپا، آمریکا (دستورات اجرایی رئیس جمهور و مصوبات کنگره) و شورای امنیت سازمان ملل تحریم شده است که این تحریم ها بر پایه چهار بهانه است: اول- بهانه هسته ای دوم- بهانه موشکی سوم- بهانه تروریسم( به ایران می گویند چرا مثل عربستان و اسراییل ضد تروریست نیستی؟) چهارم- بهانه حقوق بشر ( از رفتار رژیم صهیونیستی با مردم غزه و عربستان با مردم مظلوم یمن حقوق بشر را یاد بگیر؟).

 

ده‌ها فیلم و خبر وجود دارد که ار روی توافقنامه لوزان ثابت می‌کند که تحریم هایی که در لوزان قول داده شده بعد از مراحلی برداشته شود تقریبا تاثیری بر اقتصاد ندارد.

کارشناسان معتقدند اگر همه تحریم های اقتصادی هم برداشته شود تاثیر آن بر  اقتصاد ایران خوش بینانه بیش از ۱۰ درصد نخواهد بود و این در حالیست که بیشتر همان ده درصد هم احتمالا به نفع قشر مرفه جامعه خواهد که اگر همه اش برای همه مردم باشد تاصیرش بسیار بسیار کم است.

اما چند سوال مطرح است :

الف – آیا بهتر نیست دولت کاملا توافقات را همانگونه که برای همگان قرائت شد شفاف و صریح برای مردم توضیح دهد؟

ب – آیا بهتر نیست به جای گره زدن همه چیز به مذاکرات که عملا با توجه به آمارهای کارشناسان تاثیری بر اقتصاد ندارد بر تولید داخلی و تکیه بر جوانان حساب باز کنیم؟

ج – آیا بهتر نیست جواب تحقیر ها و تهدید های دشمن را با تحقیر و تهدید بدهیم و با حفظ عزت مردم از مردم بخواهیم کمک کنند تا اقتصاد سرو سامانی بگیرد؟

د- آیا بهتر نیست به جای توجه به پورشه سواران به مردم عادی کوچه بازار که سرمایه های ایران هستند و تولید کنندگان و کارآفرینان زحمت کش توجهی داشته باشیم؟

و…

 

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

مرتضی - مدیر اصلی

One thought on “حرف عراقچی را باور کنیم یا توافق امضاء شده لوزان را؟/تحریم ها برداشته می شود؟

  1. doste aziz yekam vaghe bin bash on zarari ke in tahrimhaa be mardome gheshre zaeef zade kheyli kamtaresho on porshe savara dashtanpas age gharare ronaghe eghtesadi dashte bashim hata age kamm ham bashe bishtar be nafe mardome sathe paeene . pas age tavajohi ham gharare beshe be mardome faghir dare mishe . pas lotfan kar shekani nakonid magar inke shoma ham porshe savar bashi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مضرات ژله و پاستیل

پ ژوئن 18 , 2015
یکی از دسرهایی که در سفره های مهمانی ها و مراسم مختلف به چشم می خورد ژله های رنگارنگ با طعم های مختلف می باشد. ژله های رنگارنگ با طعم موز، پرتقال، توت فرنگی، آناناس، انار و … که از مواد شیمیایی و ژلاتین تهیه شده اند یکی از بدترین […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...