جاسوسی و شنود با گوگل کروم

اشتراک گذاری :

نرم افزار جاسوسی که بطور پیش فرض در مرورگر کروم فعال شده، می تواند مکالمات کاربر را ضبط و برای سرورهای گوگل در سراسر دنیا ارسال کند.

 

ofer zelig زمانی متوجه این مساله شد که یک LED بر روی رایانه او که به دوربین متصل بود شروع به چشمک زدن کرد و در نتیجه او تحقیقات خود را شروع کرد. او دریافت این کد به گونه ای طراحی شده که کلمه ‘OK, Google’ توسط کاربر را تشخیص داده و از آن به بعد مرورگر شروع به گوش دادن صحبت های کاربر می کند و از این طریق پاسخ های مناسب از طریق جستجوی صدا را مانند ویژگی جستجوی صوتیAndroid’s Google ارائه می کند.
اگرچه این موضوع ممکن است برای کاربران مفید باشد اما گروه های حریم خصوصی مدعی هستند که این نرم افزار بدون اجازه کاربر فعال می شود. طرفداران کدهای منبع باز از این کار گوگل ناراضی هستند که این ویژگی شنود را با مرورگر Chromium منبع باز یکپارچه کرده است.
شرکت گوگل اعلام کرد: زمانی که ما ماژول hotword را دانلود می کنیم آن را فعال نمی کنیم مگر آن که کاربر استفاده از hotword را انتخاب کند. همچنین این شرکت مسئولیت نصب متغیر Chromium را انکار و اعلام کرد که Chromium محصول گوگل نیست.
توصیه می شود برای مقابله با این استراتژی گوگل، کاربران کروم، میکروفون و دوربین دستگاه را غیرفعال کنند.

منبع : جام نیوز به نقل از ایرنا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چرا با خوردن بستنی دچار سردرد می‌شوید؟

چ جولای 1 , 2015
سردرد بعد از خوردن بستنی پدیده‌ای طبیعی است که برای بدن مضر نیست اما دلیل این سردرد چیست؟کافی است گاز بزرگی از بستنی بزنید تا به سرعت احساس سردرد کنید. این درد چند دقیقه‌ای طول می‌کشد و اصطلاحا به آن سرمازدگی مغز می‌گویند. به نقل از سایت سلام دکتر، همین […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...