ثواب بسیار خواندن «سوره قدر» در شب قدر

اشتراک گذاری :
نودیها:سلمان محمدی کارشناس مذهبی گفت: یکی از عبادت‌هایی که به انجام دادن آن در شب‌های قدر تأکید بسیاری شده، صلوات فرستادن است چرا که این ذکر باعث برآورده شدن حاجت‌ها و آمرزش گناهان می‌شود.
امام رضا (ع) درباره یکی از ویژگی‌های ذکر صلوات فرموده‌اند: هرکس توانایی نداشته باشد که کفاره گناهان خود را بدهد، پس باید بر محمد و آل او زیاد صلوات بفرستد، به‌درستی که صلوات گناهان را به تمام معنا از بین می‌برد.
 
یکی از اعمال مشترک شب‌های قدر، غسل کردن آن هم در هنگام غروب آفتاب است، همچنین به‌جای آوردن دو رکعت نماز به‌گونه‌ای که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره توحید و همچنین پس از نماز، ۷۰ مرتبه«اَستَغفِرُاللهَ وَ أَتوبُ اِلَیه» گفته شود نیز از دیگر اعمال این شب‌ها است.
 
با توجه به فضیلت بسیار زیاد سوره مبارکه قدر، در روایت‌ها به این موضوع اشاره شده که خواندن این سوره از قرآن کریم در این شب به تعداد ۱۰۰۰ مرتبه ثواب و ارزش بسیار زیادی دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: در ساعت های پایانی شب افرادی که به عبادت مشغول هستند، قرآن کریم را مقابل خود باز می‌کنند و سپس این کتاب مقدس را به سر می‌گذارند و خداوند را ۱۰ مرتبه به نام جلاله خودش و سپس ۱۰ مرتبه به نام هریک از معصومان (ع) قسم می‌دهند و در این لحظه‌های ناب و معنوی از خداوند می‌خواهند که گناهان آن‌ها را بیامرزد و این افراد را مورد بخشش و آمرزش خود قرار دهد.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 36

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود عکس نوشته به مناسبت شب قدر و شهادت حضرت علی (ع)

پ ژوئن 15 , 2017
دانلود عکس نوشته به مناسبت شب قدر و شهادت حضرت علی (ع) عکس های پروفایل و استوری برای شب قدر     عکس های مربوط به شب قدر برای پرو فایل   دانلود عکس نوشته به مناسبت شب قدر و شهادت حضرت علی (ع)   دانلود عکس نوشته به مناسبت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...