تیر خلاص شنبلیله به دیابت

اشتراک گذاری :

نودیها:شنبلیله گیاهی است که معمولاً در نواحی اطراف دریای مدیترانه و جنوب آسیا رشد می‌کند؛ شنبلیله همچنین از گیاهان بومی کشور ایران نیز محسوب می شود، در این مطلب برخی خواص این گیاه را بیان می‌کنیم.

نابودی دیابت با شنبلیله

شنبلیله نقش موثری در کاهش قند خون دارد؛ طبق مطالعات متعدد صورت گرفته مصرف روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم شنبلیله، تری‌گلیسرید را کاهش و HDL (چربی خوب) را افزایش می‌دهد؛ در دانه شنبلیله اسید آمینه‌ای به نام «هیدروکسی ایزولوسین» وجود دارد که این اسید آمینه ترشح انسولین را تسریع می‌کند.

 درمان سوزش سرِ دل با دانه شنبلیله

دانه شنبلیله از مقادیر فراوانی موسیلاژ تشکیل شده است؛ موسیلاژ التهاب روده و معده را به کمک پوشاندن جدار معده و روده کاهش می‌دهد، افراد برای رفع سوزش سرِ دل باید یک قاشق چای‌خوری دانه شنبلیله را به غذاهایشان بیفزایند، همچنین می‌توانند یک قاشق چای‌خوری از پودر دانه شنبلیله را در مقداری آب یا آب میوه حل و آن را قبل از هر وعده غذایی میل کنند. این گیاه ملین است و به هضم بهتر غذا‌ها نیز کمک می‌کند.

مو‌هایی ضخیم و پرپشت با دانه شنبلیله

پودر دانه شنبلیله تاثیر بسزایی در ضخیم و پرپشت شدن مو‌ها دارد.

 کنترل تب با شنبلیله

شنبلیله گیاهی تب‌بر است؛ برای کاهش تب با استفاده از شنبلیله باید یک تا ۲ قاشق چای‌خوری دانه شنبلیله را به همراه چای سبز دَم، سپس به این دمنوش یک قاشق چای‌خوری عسل و کمی آب لیموترش تازه اضافه و میل کنید، این دمنوش را روزانه سه بار می‌توان مصرف کرد.

افزایش شیردهی با کمک شنبلیله

شنبلیله سرشار از تستوفن است که باعث افزایش میزان پرولاکتین در زنان شیرده می‌شود و ترشح شیر را تسهیل می‌کند؛ برای افزایش شیر زنان شیرده، آنها باید روزانه سه مرتبه کپسول ۵۰۰ میلی‌گرمی شنبلیله مصرف کنند.

 بهبود گُرگرفتگی در زمان یائسگی با شنبلیله

گُرگرفتگی در زمان یائسگی بیشتر به علت کاهش میزان هورمون‌های زنانه، مانند استروژن اتفاق می‌افتد، شنبلیله سرشار از دیوسژنین است که خواص شبه استروژنی دارد، بنابراین گُرگرفتگی در زمان یائسگی را از بین می‌برد؛ فیتوکمیکال‌های موجود در شنبلیله تبدیل به پیش ساز هورمون‌های جنسی مانند DHEA در بدن می‌شوند و تعادل هورمونی را در زنان ایجاد می‌کند.

درمان پوکی استخوان به کمک شنبلیله

علت شیوع پوکی استخوان در زنان پس از سنین یائسگی، کاهش میزان هورمون استروژن در بدن است؛ زیرا استروژن به جذب کلسیم کمک شایانی می‌کند با کاهش یافتن این هورمون، تراکم کلسیم استخوانی کم می‌شود بنابراین پوکی استخوان در زنان یائسه بروز پیدا می‌کند، فیتواستروژن‌ها که مواد گیاهی سرشار از استروژن هستند مانند شنبلیله، رازیانه، بذر کتان نقش موثری در درمان پوکی استخوان دارند.

طرز تهیه دمنوش تخم شنبلیله

یک قاشق چای‌خوری تخم شنبلیله کوبیده را در یک قوری آب جوش بریزید و بگذارید ۳۰ دقیقه به خوبی دَم بکشد، می‌توانید به آن کمی لیمو ترش و عسل نیز اضافه کنید.

موارد منع مصرف شنبلیله

افرادی که به بادام‌زمینی حساسیت دارند، ممکن است بدنشان به شنبلیله نیز واکنش نشان دهد، بنابراین این اشخاص باید در مصرف شنبلیله احتیاط کنند.

شنبلیله سطح قند خون را کاهش می‌دهد، استفاده از دوز‌های بالای این گیاه باعث افت شدید قند خون می‌شود، بنابراین مبتلایان به دیابت باید با فاصله از دارو‌های خود از شنبلیله استفاده کنند.

تنفس پودر شنبلیله، آسم و علائم آلرژی را در افراد ایجاد می‌کند، زنان باردار نیز باید از مصرف شنبلیله خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 36

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

واردات بی‌رویه همچنان یکه تازی می‌کند!/ چرا هنوز مردم اجناس بنجل خارجی را به تولید ملی ترجیح می‌دهند؟

پ ژانویه 18 , 2018
نودیها:یکی از الزامات و پیش نیازهای اساسی برای حصول پیشرفت و شکوفایی اقتصادی کشور، به حمایت از تولید داخلی معطوف می‌شود، به واقع در سایه چنین مولفه‌ای، شاهد افزایش هر چه بیشتر فرصت‌های شغلی و جذب فزاینده‌تر متقاضیان اشتغال خواهیم بود. پیش از این نیز به کرات از سوی کارشناسان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...