MENUMENU
🌍امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۳۹۷ 🌍
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.4
میلاد ارباب دو عالم حسین (ع)
لینکستان #تغییر_خطرناک_در_کتابهای_درسی #گلچین_مداحی_سرداران_کربلا #داستان_سریالی_عشق_من_مهناز

ارتباط با ما

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه گوگل پلاس صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

کلیپ

کلیپی منتشر نشده از شهید مدافع حرم حسن رجایی فر دقایقی قبل از شهادت که از نحوه ی چگونگی به شهادت رسیدنش میگوید… کلیپی منتشر نشده از شهید مدافع حرم حسن رجایی فر دقایقی قبل از شهادت که از نحوه ی چگونگی به شهادت رسیدنش میگوید… فیلمی که توریست های خارجی از رانندگی ایرانیان در شبکه های مجازی قرار داده اند؟ فیلمی که توریست های خارجی از رانندگی ایرانیان در شبکه های مجازی قرار داده اند؟ اگه شما هم فکر می‌کنید که همه  مرغ ها از طریق تزریق هورمون رشد میکنن؛ بهتره این کلیپ رو حتما ببینید! اگه شما هم فکر می‌کنید که همه مرغ ها از طریق تزریق هورمون رشد میکنن؛ بهتره این کلیپ رو حتما ببینید! کلیپ رجزخوانی حاج مهدی رسولی علیه رژیم صهیونیستی کلیپ رجزخوانی حاج مهدی رسولی علیه رژیم صهیونیستی دانلود سخنرانی ناگفته های علی اکبر رائفی پور از چپ و راست مملکت از زمان انقلاب تا امروز دانلود سخنرانی ناگفته های علی اکبر رائفی پور از چپ و راست مملکت از زمان انقلاب تا امروز فیلم/این معجون درمان بسیاری از درد هاست فیلم/این معجون درمان بسیاری از درد هاست کلیپ خلاقیت، نو آوری و ایده های نو و انسان های مبتکر کلیپ خلاقیت، نو آوری و ایده های نو و انسان های مبتکر کلیپ مصاحبه با ناصر عبداللهی/ مجری: نگران چی هستی ناصر جان؟ناصر عبداللهی: نگران ظهورم کلیپ مصاحبه با ناصر عبداللهی/ مجری: نگران چی هستی ناصر جان؟ناصر عبداللهی: نگران ظهورم کلیپ کادویی متفاوت برای پیامبری متفاوت کلیپ کادویی متفاوت برای پیامبری متفاوت دانلود مداحی تا کربلا رسیدن یک یا حسین دیگر حاج امیر عباسی دانلود مداحی تا کربلا رسیدن یک یا حسین دیگر حاج امیر عباسی مولودی مرحوم سلیم مؤذن زاده “مبعث رسول اکرم (ص)” مولودی مرحوم سلیم مؤذن زاده “مبعث رسول اکرم (ص)” دانلود مداحی اى به زندان کرده خلوت باخدا  با نوای حاج محمود کریمی شهادت امام موسی کاظم علیه السلام ۱۳۹۶ دانلود مداحی اى به زندان کرده خلوت باخدا با نوای حاج محمود کریمی شهادت امام موسی کاظم علیه السلام ۱۳۹۶

تکنیک‌هایی برای کنترل اشتها

0

نودیها:در اینجا راهکارهایی که به شما ارائه می‌دهیم تا هم سلامتتان حفظ شود و هم از وعده‌های غذایی‌تان لذت بیشتری برده و با کنترل اشتهای خود، حتی برای غذاهای سالم، مسیر را اشتباهی نروید.

 

پُرخوری نکردن می‌تواند کار سختی باشد؛ شما در خانه یک وعده غذای سالم برای خود تهیه می‌کنید و می‌خورید، چند ساعت بعد بیرون می‌روید و ممکن است با غذاهای رنگارنگی مواجه شوید که به شما یادآوری کند گرسنه هستید و باید زودتر چیزی بخورید، احتمالاً در یک چشم برهم زدن، در یک فست فود خواهید بود و همه چیز فراموش خواهد شد!

شاید هم جلوی خودتان را بگیرید و پایبند همان رژیم غذایی «سالم» خود بمانید، اما این غذاها هم آن‌قدر خوب و لذیذ باشند که نتوانید به همان سهم اولیه‌تان رضایت بدهید و … این اتفاقی است که برای خیلی از ماها پیش می‌آید.

راهکارهایی که به شما ارائه می‌دهیم می‌توانند این ماجرا را تغییر دهند تا هم سلامتتان حفظ شود و هم از وعده‌های غذایی‌تان لذت بیشتری برده و با کنترل اشتهای خود، حتی برای غذاهای سالم، مسیر را اشتباهی نروید.

۱. سرکه و دارچین را همراه وعده‌های غذایی‌تان کنید تا قند خونتان کنترل شود

آیا به دنبال این هستید که در ازای هیچ کالری بتوانید طعمی خوشایند به غذاهایتان بدهید؟ قند را فراموش کنید؛ ادویه‌ها و چاشنی‌های زیادی وجود دارد که غذایتان را هم خوشمزه‌تر می‌کند و هم سالم‌تر. سرکه، که ثابت شده می‌تواند شاخص گلیسمی را پایین بیاورد (یعنی غذا را آهسته‌تر سوخت و ساز کنید)، طعمی ترش و تند به انواع سالاد یا سبزیجات بدهد بدون اینکه کالری داشته باشد.

بهتر است دقیقاً قبل از خروج از منزل، یک اسنک سالم بخورید، مثل یک مشت آجیل یا کمی میوه‌ی خشک شده. با این کار می‌توانید غذاهای ناسالم را از رژیم غذایی‌تان دور کنید و با قدرت بیشتری، میل به هله هوله خوری را سرکوب کنید

اگر هم طعم شیرین و گرم را می‌پسندید می‌توانید به هر چیزی از قهوه گرفته تا اسموتی‌ها و انواع خوراکی‌ها اضافه کنید.

دارچین هم مانند سرکه، سرعت انتقال غذا از معده به روده را کاهش داده و در نتیجه برای مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد.

۲. وقتی گرسنه نیستید غذا بخورید!

وقتی خیلی گرسنه شوید، پُرخوری خواهید کرد و وقتی هم که پُرخوری کنید، احساس سیری و رضایت خواهید داشت اما سطح انسولینتان افزایش ناگهانی پیدا خواهد کرد و باعث می‌شود احساس خستگی کنید و مجدداً بازهم گرسنه شوید و پُرخوری کنید؛ یک چرخه‌ی معیوب!

به جای مقاومت در برابر گرسنگی، بهتر است پیش‌دستی کنید! اگر زمانی غذا بخورید که خیلی گرسنه نیستید یا اشتهای کمی دارید، کمتر و آهسته‌تر خواهید خورد. اینکه به طور کلی در طول روز غذای کمتری بخورید خیلی خوب است، اما داشتن انرژی بیشتر هم قطعاً یک امتیاز عالی محسوب می‌شود.

۳. به جای نوشیدنی‌های کالری‌دار، آب بنوشید

علاوه بر خستگی و احساس پریشانی، کم‌آبی هم می‌تواند احساسی ایجاد کند که به راحتی آن را با گرسنگی اشتباه بگیرید. از سویی دیگر، نوشیدنی‌های پرکالری مانند آبمیوه‌ها و نوشابه‌های گازدار، سیرتان نمی‌کنند، بلکه هضم سریعشان باعث افزایش ناگهانی انسولین می‌شود. پس بهتر است این نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارید و به آب گوارا و سالم وفادار بمانید. می‌توانید آب را با لیموترش، توت فرنگی و یا خیار طعم‌دار کنید، بدون اینکه آب آشامیدنی‌تان کالری‌دار شود.

سعی کنید در روز حداقل هشت لیوان آب بنوشید. همچنین حدود بیست دقیقه قبل از هر وعده‌ی غذایی، یک لیوان آب بنوشید تا اشتهایتان را کنترل کنید.

 

۴. آهسته غذا بخورید

وقتی غذا می‌خورید، زمان قابل توجهی طول می‌کشد تا رضایت ناشی از آن را احساس کنید. این تأخیر، معمولاً چیزی بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه است. به دلیل همین تأخیر، ما تمایل داریم بیشتر از میزان نیازمان بخوریم. هر چه سریع‌تر غذا بخوریم، میل بیشتری به خوردن خواهیم داشت. سعی کنید هر لقمه را ده بار بجوید، این نکته‌ی ساده به شما کمک می‌کند آهسته‌تر بخورید و ذهنتان فرصت داشته باشد تا خودش را با معده‌تان هماهنگ کند. ضمناً لذت بیشتری از غذایتان می‌برید و فرصت بیشتری برای مزه مزه کردن آن خواهید داشت.

۵. بین وعده‌های اصلی، میان‌وعده‌های کوچک و نه چندان خوشمزه بخورید

این ترفند بسیار ساده اما واقعاً مؤثر است؛ این میان وعده می‌تواند یک جرعه روغن زیتون و یا یک لیوان آب همراه با اندکی عسل باشد، می‌توانید یک مشت بادام بدون نمک بخورید. انجام این کار حتی یک بار در طول روز هم می‌تواند به میزان چشمگیری از اشتهایتان کم کند و مخصوصاً اگر وزنی که قرار است کم کنید، زیاد باشد این شیوه کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

دارچین هم مانند سرکه، سرعت انتقال غذا از معده به روده را کاهش داده و در نتیجه برای مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد

شاید برایتان عجیب باشد که این راهکار ساده چطور تا این حد مفید است، اما واقعیت این است که هورمون گرلین را که هورمون گرسنگی است آشکارا تنظیم و کنترل می‌کند. فقط یادتان باشد که این میان وعده‌ها باید بی‌مزه باشند و تا فرارسیدن زمان وعده‌ی اصلی چیزی به‌ جز آب نخورید، بعد از غذا هم حداقل یک ساعت صبر کنید و سپس آب بنوشید.

۶. با معده‌ی خالی از خانه بیرون نروید!

این هم یکی از بهترین ترفندهایی است که می‌توانید برای کنترل اشتهایتان به کار ببرید. البته اگر قبول داشته باشید که شکم گرسنه، قدرت اراده را کم می‌کند! بیرون از خانه بدون تردید غذاها و خوراکی‌های وسوسه‌برانگیز زیادی وجود دارد که می‌تواند قبل از برگشتن به خانه، سیرتان کند. پس بهتر است دقیقاً قبل از خروج از منزل، یک اسنک سالم بخورید، مثل یک مشت آجیل یا کمی میوه‌ی خشک شده. با این کار می‌توانید غذاهای ناسالم را از رژیم غذایی‌تان دور کنید و با قدرت بیشتری، میل به هله هوله خوری را سرکوب کنید. به این ترفند، تکنیک «اسنک پشت در خروجی» هم می‌گویند!

تبیان

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    دمنوش‌هایی برای رشد موهایتان دمنوش‌هایی برای رشد موهایتان تاثیر روزی حلال در سلامتی تاثیر روزی حلال در سلامتی عسل اصل از قلابی را چگونه تشخصی بدهیم؟ عسل اصل از قلابی را چگونه تشخصی بدهیم؟ ۵ عادت غلط درباره صبحانه خوردن که باید از آنها دوری کرد ۵ عادت غلط درباره صبحانه خوردن که باید از آنها دوری کرد ویژگیهای “عسل طبیعی” و راهکار تشخیص عسل تقلبی چیست ویژگیهای “عسل طبیعی” و راهکار تشخیص عسل تقلبی چیست راهکارهای طب سنتی برای جلوگیری از سرماخوردگی در روزهای برفی راهکارهای طب سنتی برای جلوگیری از سرماخوردگی در روزهای برفی با دمنوش‌های زمستانی و خواص فوق‌العاده آنها آشنا شوید با دمنوش‌های زمستانی و خواص فوق‌العاده آنها آشنا شوید مسواک زدن بیش از حد موجب بیماری «تحلیل لثه» می‌شود مسواک زدن بیش از حد موجب بیماری «تحلیل لثه» می‌شود جرم‌گیری دندان با ۶ ماده طبیعی و موثر خانگی جرم‌گیری دندان با ۶ ماده طبیعی و موثر خانگی ده گام برای پیشگیری از سرطان ده گام برای پیشگیری از سرطان علت و درمان برخی ویژگی های بدن مثل بوی بد و یبوست… علت و درمان برخی ویژگی های بدن مثل بوی بد و یبوست… اشتباهات رایجی که خواب شبانه را با مشکل روبرو می‌کند اشتباهات رایجی که خواب شبانه را با مشکل روبرو می‌کند تیر خلاص شنبلیله به دیابت تیر خلاص شنبلیله به دیابت دلایلی که به شما می‌گویند سینوزیت دارید! دلایلی که به شما می‌گویند سینوزیت دارید! درمان کم مویی درمان کم مویی ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند بلایی که «ماشین ظرفشویی» سرتان می آورد بلایی که «ماشین ظرفشویی» سرتان می آورد کدام روغن‌ها برای تقویت مو مفید است؟ کدام روغن‌ها برای تقویت مو مفید است؟ سالم‌ترین گوشتی که می‌توانید بخورید کدام است؟ سالم‌ترین گوشتی که می‌توانید بخورید کدام است؟ نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها درباره نوشیدنی‌های گازدار نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها درباره نوشیدنی‌های گازدار
  • تبلیغات در نودیها
  • تبلیغات در نودیها
  • بازنشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396