نکات مهم درباره کمک به زلزله زدگان غرب کشور

اشتراک گذاری :

مرز پر گهر؛ نکات حجت الاسلام قاسمیان درخصوص کمک به زلزله زدگان غرب کشور
باتوجه به حضور چندساله قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در مناطق روستایی زلزله زده کرمانشاه، این قرارگاه با مسؤولیت حجت الاسلام قاسمیان، محور فعالیت گروه‌های جهادی در منطقه تعیین شده است. لذا نکات ایشان جهت بهبود کیفیت خدمات اجتماعی توسط جریان‌های مردمی؛ قابل توجه است.
موضوع قابل توجه اول؛ خصوصیت اقلیمی منطقه است. باتوجه به گستردگی مراتع و مزارع و مساعد بودن شرایط زندگی در کل پهنه منطقه (برخلاف مناطق کویری مثل بم)، تعداد روستاها بسیار زیاد است. براساس آمارهای مستند، از مجموع ۲۵۰۰ روستای ثبت شده در استان کرمانشاه، ۱۹۰۰ روستا درگیر بحث زلزله شده و این یعنی سطح آسیب زیاد و گسترده است.
۱۲۰۰۰ منزل تخریب ۱۰۰٪ شده و تا ۴۰۰۰۰ خانه هم بین ۳۰ تا ۸۰ ٪ تخریب شده و عمدتاً غیر قابل اطمینان و استفاده می‌شوند.
اولویت کمک‌ها در وسایل گرمایشی و پوششی است. همچنین باتوجه به احتمال بارندگی، پلاستیک‌های بزرگ و بنرهای مستعمل (اطلاعیه‌ها و تبریک‌های حج و کربلا و …) بسیار ضروری خواهد بود و ممکن است شرایط به مراتب سخت تر شود.
درخصوص کمک‌های نوع دوستانه و مردمی باید توجه داشت الآن هر مسجدی یک وانت و کامیون کمک ارسال می‌کند اما موضوع توزیع یک موضوع دقیق و کارشناسی است و باید بر اساس اطلاعات باشد. اینطوری نیست که به راننده بگوییم “برو در منطقه توزیع کن” آن هم در پراکندگی این ۱۹۰۰ روستا.
خواهشاً به افراد مطمئن (نه فقط از باب امین بودن بلکه بجهت توان مدیریت توزیع) بسپارید. آنجا در مواردی نیاز به اسکورت کمک‌ها می‌باشد تا از دستبرد سودجویان محفوظ بماند. قرارگاه جهادی در یک منطقه توان انبار نمودن ایجاد کرده و متناسب نیاز خانواده‌ها توزیع می‌کند. از هر مسیری کمک می‌رسانید از توان انبارداری آن مطمئن شوید. در موارد توزیع غیر صحیح شاهد حیف و میل می‌شویم.
درخصوص کمک‌های نقدی؛ این ۱۰ روز می‌گذرد و شور و نشاط اولیه از بین می‌رود. بازسازی بعد آن قواعدی دارد. ابتدا مسکن اضطراری است و بعد مسکن موقت و بعد دایم. آوردن پول و پول مسکن دادن باید خیلی هماهنگ باشد. این پولهایی که قطره قطره جمع می‌گردد را هدر ندهید. احتیاج نیست چیزی با آن بخرید. گروه‌ها و مساجد فعلاً به پولها دست نزنند حتی به منطقه نفرستند. در یک حساب که معلوم است برای زلزله‌زدگان است بلوکه کنید. این‌ها باید بماند برای بحث مسکن. این را به مساجد و دوستان بگویید.
از شور موجود استفاده بکنید اما اصل کار حتی در کارهای فرهنگی، بعد این ۱۰ روز اول است. در تجربیات متعدد (ایران، سوریه و …) کارهای پر مشقّت را نیروهای حزب‌اللهی انجام می‌دهند و بعد خوشه‌چینی‌ها را مثلا وهابیت و جریان‌های غیر انقلابی می‌کنند و برای بچه‌ها کار فرهنگی می‌کنند.
در اینجا درواقع تهدید خشم طبیعت را به فرصت فعالیت فرهنگی و تبلیغی تبدیل می‌کنیم. گروه‌هایی لازم است برای این فرصت کار فرهنگی با کودکان و نوجوانان منطقه برنامه‌ریزی کنند.
در پایان از خدا می‌خواهیم این حس انسان دوستی همیشه بین ما بماند. واقعا شرایط بخصوص سرما بسیار سخت است.
حجت الاسلام قاسمیان پس از جلسه تفسیر بلافاصله عازم منطقه شدند

 

 

 

 

این عکس از حاج آقای قاسمیان گرفته شده در حالیکه مشغول ضبط ویدئوی زیر می باشد چه قضاوت های غلطی که در مورد این عکس نشد مراقب باشیم!

دانلود

عقیق

 

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 22

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نماهنگ کرمانشانِم با صدای علی زکریایی

چ نوامبر 15 , 2017
دانلود روشنگری برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 22

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...