+++ حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم : ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را میافزايد و گناهان را پاك میكند و آن ماه بركت است. +++ رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه ‏اش مغفرت و پايانش اجابت و آزادى از آتش جهنم. +++ اگر بنده «خدا» مى‏ دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى ‏داشت كه تمام سال، رمضان باشد. +++ امام صادق علیه السلام : برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏ گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بيست‏ و سوم. +++

لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.1
دانلود موزیک ویدئو فوق العاده زیبا و احساسی دلخوشی فیلم اشعار جالب توجه میثم مطیعی در نماز عید فطر لینکستان قراداد 2030 یونسکو - صوت،فیلم و عکس دانلود تیتراژ ماه عسل 96 - محمد علیزاده داستان سریالی عشق من مهناز

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه گوگل پلاس صفحه فیسبوک صفحه توییتر
 

ارتباط با ما

از طریق تلگرام: @mnavadiha

توصیه های غذایی برای روزه داران

0
 اینها توصیه های پزشکی و برای بهتر استفاده بردن از این ماه عزیز است که در ادامه مطلب میتوانید بخوانید حتما این توصیه های غذایی را بخوانید

برچسبها : توصیه های پزشکی برای روزه داری توصیه های پزشکی بهداشتی برای روزه داری ماه مبارک رمضان توصیه ها و پند های پزشکی و سودمند و بهداشتی برای روزه داری در سحری چه بخوریم در افطار چه بخوریم برای کمتر تشنه شدن باید چه بکنیم توصیه های دکترا برای روزه داران توصیه برای روزه داران توصیه های پزشکان برای روزه داران

 برنا:ماه مبارک رمضان علاوه بر اين كه ماه عبوديت، بندگی، غفران و رحمت الهی است، از جهاتی همچون تامین سلامت جسمانی و روحی انسان هم بسیار حائز اهميت است. به طوری که رعایت اصول ایمنی و تغذیه مناسب در این ماه به دلیل طولانی بودن روز بسیار مهم است. 

ماه رمضان ماه نیایش با خداست و بهتر است با استفاده از اصول تغذیه مناسب ضعف ناشی از نخوردن غذا را در خود از بین ببریم تا بتوانیم به خوبی عبادت کنیم. اولین و مهم ترین مورد تغذیه در ماه رمضان استفاده از غذاهای متنوع است. چون این امر بسیار مهم بوده، غذاهای گوناگون دارای مواد مغذی مختلفی هستند که هر کدام از آن ها برای سلامتی بدن لازم هستند. 
 
افزایش اشتها با چیدن سفره سحری 
 
بسیاری از افراد در هنگام سحر بی اشتها هستند که می توان مهمترین علت آن را مصرف زیاد مواد غذایی چرب هنگام افطار عنوان کرد.هضم چربی ها در بدن نیازمند مدت زمان طولانی است و این امر سبب می شود که فرد در طول روز احساس ضعف و بی حالی داشته باشد.روزه داران بهتر است در هنگام افطار از غذاهای سبک و مقوی استفاده کنند. اگر افراد سعی کنند کمی زودتر برای صرف سحری از خواب بیدار شده و برای چیدن سفره سحری کمک کنند این کار باعث افزایش اشتها در افراد بی اشتها می شود. 
 
خوردن سبزيجات در هنگام سحر از تشنگی می كاهد 
 
محمد حسين عزيزی عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع در خصوص تغذیه ماه رمضان معتقد است: در ماه مبارک رمضان بايد از گروه های غذايی از جمله نان، ميوه، سبزيجات و… به صورت درست استفاده شود. هنگام سحر با مصرف آب، ميوه و سبزی كافی می توان آب مورد نياز در طی روز را ذخيره كرد. 
 
وی می افزاید: باید از خوردن موادی مانند قهوه و نسكافه در وعده سحری در ماه مبارک رمضان پرهيز شود چون كافئين بالا سبب تشنگی می شود. همچنین بهتر است غذا های حاوی قند مانند شيرينی، شكلات در سحر مصرف نشود زيرا انرژی بدن را سريع آزاد می كنند ولی در زمان افطار مصرف مواد قندی برای جبران كاهش قند خون روزه دار مفيد و ضروری است. 
 
عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع می گوید: خوردن چای كمرنگ در هنگام سحر و افطار هيچ مشكلی برای روزه دار به وجود نمی آورد چون كافئين آن نسبت به قهوه و نسكافه كمتر است. استفاده از آب ليمو نيز در چای توصيه می شود زيرا سبب بر طرف شدن تشنگی فرد در طی روز خواهد شد. 
 
مصرف زیاد آب بین غذای سحری برای جلوگیری از تشنگی در طی روز اشتباه است چون باعث رقیق شدن شیره معده و در نتیجه نفخ و اختلال در هضم می شود. ولی خوردن میوه در هنگام سحر، علاوه بر مقاومت بیشتر در مقابل تشنگی، باعث رفع مشکل یبوست هم می شود. همچنین برای جبران كمبود میزان آب و املاح بدن در ماه رمضان، می توان از مقداری سوپ یا آش هنگام افطار استفاده كرد. 
 
مصرف میوه یا آب میوه تازه هنگام سحر از تشنگی در طول روز جلوگیری می كند. مایعات را می توان در مدت زمان افطار تا سحر مورد استفاده قرار داد. در این صورت هنگام سحر ضرورتی وجود ندارد كه از چند لیوان آب یا از مقدار زیادی چای برای رفع تشنگی در طول روزه داری استفاده كرد. 
 
خوردن سحری را فراموش نکنید 
 
محمد حسين عزيزی درباره تغذیه مناسب ماه مبارک رمضان می گوید: مهم ترین توصیه های تغذیه ای به روزه داران این است كه وعده سحری را به هیچ وجه فراموش نکنند چون سحری در ماه رمضان همانند صبحانه در روزهای عادی، مهمترین وعده ی غذایی است. وعده غذایی، مواد مغذی لازم و انرژی مورد نیاز برای تمرکز و فعالیت روزمره را تامین می کند و سوخت و ساز پایه ی بدن را بالا نگاه می دارد. 
 
وی می گوید: افراد روزه داری که بدون سحری روزه می گیرند در طول روز با افت قند خون، کاهش تمرکز و توان کاری روبه رو می شوند و این عوارض هیچ ارتباطی به روزه گرفتن ندارد و نتیجه تغذیه نامناسب است. 
 
مصرف هندوانه به میزان کم سبب به تاخیر انداختن تشنگی می شود 
 
عزیزی در ادامه می افزاید: افراد روزه دار سعی کنند از مواد غذایی همچون سبزیجات، مرغ، گوشت ومیوه‌جات مصرف کنند. مصرف هنداوانه، طالبی، کاهو و شلیل و میوه‌جات فصل تابستان به جز خربزه به میزان کم بسیار مفید و مناسب است. مصرف خربزه به دلیل ایجاد تشنگی در طول روز توصیه نمی شود این در حالی است که مصرف هندوانه و کاهو به حفظ آب در طول روز کمک می کند و آب بدن در طول روز کم کم آزادشده و سبب به تاخیر انداختن تشنگی می شود. 
 
در طول این ماه پرخوری نیاز نیست چون با روزه داری، بدن مکانیسم های خود را با این حالت تنظیم می کند. مصرف بهینه، ذخیره چربی، کاهش سوخت و ساز بدن باعث حالت هایی چون کرختی، بی حالی و کاهش دمای بدن می شود که این امر در روزه داری طبیعی است و جای نگرانی ندارد. 
 
عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی می افزاید: با توجه به مصادف شدن ماه مبارک رمضان با فصل تابستان و گرمای آن بهتر است حتی الامکان فعالیت فیزیکی در این ایام کم شود. 
 
اگر روزه‌داری بر اساس اصول کلی تغذیه صورت گیرد سبب ایجاد تعادل در چربی‌های خون، کاهش وزن اضافی، دفع سموم بدن و تعدیل فشار خون می‌گردد و در کل وضعیت سلامت افراد بهبود چشم‌گیری خواهد یافت. اما افرادی كه بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی وعروقی، نارسایی های كلیه و نوسانات فشار خون دارند، حتما با پزشک معالج خود مشورت كرده و در صورت صلاحدید پزشک می توانند روزه بگیرند. 
 
در ماه مبارک رمضان عادات خوبی مثل کمتر خوردن، در ساعت مشخص غذا خوردن و … نیز مورد توجه قرار می گیرد که انسان می تواند آن ها را در ایام دیگر سال نیز ادامه دهد.
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

    دانلود آهنگ جدید«دلارام» حامد زمانی با کیفیت ۳۲۰ دانلود آهنگ جدید«دلارام» حامد زمانی با کیفیت ۳۲۰ دانلود آهنگ جدید علیرضا عصار “مرد می خواهد!” – mp3 و موزیک ویدئو دانلود آهنگ جدید علیرضا عصار “مرد می خواهد!” – mp3 و موزیک ویدئو دانلود آهنگ شد خزان گلشن آشنایی… بدیع زاده – با کیفیت خوب(گرامافونی) دانلود آهنگ شد خزان گلشن آشنایی… بدیع زاده – با کیفیت خوب(گرامافونی) دانلود تیتراژ ابتدایی ماه عسل ۹۶ محمد علیزاده – با کیفیت عالی دانلود تیتراژ ابتدایی ماه عسل ۹۶ محمد علیزاده – با کیفیت عالی دانلود آهنگ حامد زمانی “بگذرد” – اردیبهشت ۹۶ – ۱۲۸ و ۳۲۰ کیفیت عالی دانلود آهنگ حامد زمانی “بگذرد” – اردیبهشت ۹۶ – ۱۲۸ و ۳۲۰ کیفیت عالی دانلود آهنگ جدید حامد زمانی بنام “زبون مادری” – با دوکیفیت و پخش آنلاین دانلود آهنگ جدید حامد زمانی بنام “زبون مادری” – با دوکیفیت و پخش آنلاین دانلود رپ جدید ۹۶ در مورد ربا و بانک دانلود رپ جدید ۹۶ در مورد ربا و بانک دانلود آهنگ آزادی با صدای حامد زمانی – آذر ۹۵ دانلود آهنگ آزادی با صدای حامد زمانی – آذر ۹۵ دانلود آهنگ جدید حامد زمانی “خادم الحسین” – با کیفیت عالی دانلود آهنگ جدید حامد زمانی “خادم الحسین” – با کیفیت عالی دانلود آهنگ «دل خون» با صدای «محسن چاوشی» دانلود آهنگ «دل خون» با صدای «محسن چاوشی»
  • بازی

    نحوه حذف اکانت اینستاگرام نحوه حذف اکانت اینستاگرام با نکات امنیتی “موبایل بانک” آشنا شوید با نکات امنیتی “موبایل بانک” آشنا شوید با این ترفندها بدون رمز عبور قفل گوشی اندروید خود را باز کنید با این ترفندها بدون رمز عبور قفل گوشی اندروید خود را باز کنید جلوگیری از خوانده شدن پیام بعد از ارسال اشتباه در تلگرام جلوگیری از خوانده شدن پیام بعد از ارسال اشتباه در تلگرام چگونه با هزینه کم لپ تاپ خوب بخرید؟ چگونه با هزینه کم لپ تاپ خوب بخرید؟ همه چیز درباره بازی پوکمن گو Pokeman Go همه چیز درباره بازی پوکمن گو Pokeman Go دانلود بازی Clash Of Quenel دانلود بازی Clash Of Quenel دانلود برنامه چهل حدیث انتظار اندروید دانلود برنامه چهل حدیث انتظار اندروید بازی ضد اسرائیلی اندروید حمله موشکی: موشک عماد + دانلود بازی ضد اسرائیلی اندروید حمله موشکی: موشک عماد + دانلود
  • طراحی سایت

    HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial
  • گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1395