توصیه‌هایی در هنگام شیردهی مادران

اشتراک گذاری :
 خانواده

مادر باید با تقوا باشد و مواظب باشد تا بواسطه ی بی تقوایی و شیر خود را آلوده نکند. مخصوصا در زمان شیردهی گناه را از زندگی خود دور کند. رابطه با خدا و رعایت مستحبات بر روی زندگی کودک اثر میگذارد.

۲تا کافی نیست:  مادر باید با تقوا باشد و مواظب باشد تا بواسطه ی بی تقوایی و شیر خود را آلوده نکند. مخصوصا در زمان شیردهی گناه را از زندگی خود دور کند. رابطه با خدا و رعایت مستحبات بر روی زندگی کودک اثر میگذارد.

در شروع شیر دادن ذکر” بسم الله الرحمن الرحیم” را فراموش نکنید.

در هنگام شیر دادن به کودک نگاه کنید و با او حرف بزنید و در سخن گفتن به ایام شهادت و ولادت ائمه (ع) توجه کنید و نگران فهم کودک نباشید. مادری که می خواهد فرهنگ ساز باشد و فرهنگ اهل بیت(ع) را به کودک خود منتقل کند لازم است فرهنگ دین داشته باشد و با فرهنگ دین کودک را تغذیه و پرورش دهد.

صبر و آرامش، عصبانیت یا تند خویی، افکار سالم یا غیرسالم، گذشت و رأفت اسلامی یا لجاجت و انتقام گیری شما، همه و همه بر روی کودک تأثیر خواهد گذاشت.

پس آینده ی فرزندتان در گرو اعمال و برخورد شماست.در روزهای هفته با یاد معصومی که آن روز به نام وی منتسب شده غذا بپزید، کارهایتان را انجام دهید، غذا بخورید و به کودکتان شیر بدهید.این روزها همانطور که در ابتدای مفاتیح الجنان آمده است عبارتند از:

شنبه: حضرت رسول اکرم(ص)

یکشنبه: حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)

دوشنبه: امام حسن (ع) و امام حسین(ع)

سه شنبه: امام سجاد(ع) و امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق (ع)

چهارشنبه: امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع) ، امام محمد تقی(ع) و امام علی النقی(ع)

پنج شنبه: امام حسن عسگری(ع)

جمعه: امام زمان(عج)و خلاصه بر اساس سفرش پیامبر(ص) و وصیت آن حضرت، قرآن و ذکر و یاد اهل بیت علیهما سلام و دعای فرج برای حضرت ولی عصر (عج) را سرلوحه ی تمام کارهای خود قرار دهیم.

شکر الهی را در پایان شیردهی و غذا دادن به کودک فراموش نکنید.و در نهایت، همه این کارها را برای خداوند و به عنوان پرستش الهی انجام دهید تا به یقین برسید.

منبع : کتاب ریحانه ی بهشتی
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 26

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دمنوش کاسنی

چ مه 6 , 2015
  کاسنی یک گیاه دارویی علفی و  یک ساله با ساقه های گرد و قطور، گل های آبی یا ارغوانی و برگ های سبز کم رنگ و یا پررنگ و تلخ است. گیاه کاسنی به آب و هوای خنک، آفتابی یا کمی سایه نیاز دارد و تحمل گرمای شدید تابستان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...