توصیه‌هایی برای پیشگیری از یبوست در ماه رمضان

اشتراک گذاری :

خانواده

 یبوست یکی مشکلات شایع در ماه رمضان است که می‌توان با رعایت چند نکته ساده از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

دکتر حسن رجبعلی‌نیا در این باره به خبرنگار پایگاه خبری «سلامانه» گفت: «یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به یبوست در ماه رمضان، کم‌آب شدن بدن است. به‌طور کلی، زمانی که ما آب و مایعات کمتری در طول روز مصرف می‌کنیم، قوام مدفوع در دستگاه گوارش زیاد می‌شود و با سفت شدن قوام مدفوع، عمل دفع هم با مشکل مواجه خواهد شد».

این فوق‌تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی برای رفع این مشکل پیشنهاد کرد: «بهتر است برای پیشگیری از ابتلا به یبوست در وعده بین افطار تا سحر، حداقل ۸ لیوان آب و مایعات بنوشید. انواع میوه‌های ملین مانند هلو، گلابی و کیوی را در وعده سحری مصرف کنید. هنگام افطار و همراه چای یا شیر خود،‌ انجیر خشک یا تازه بخورید. داخل سوپ افطاری‌تان آلو بریزید. ماست یا دوغ سحر و افطارتان را با گل محمدی که ترکیبات ملینی دارد، طعم‌دار کنید. در وعده سحری، کمتر برنج بخورید. مصرف گوشت قرمزتان را کم کنید و چربی کمتری هم در وعده سحری بگنجانید».

وی تاکید کرد که برای پیشگیری از ابتلا به یبوست در این ماه باید در طول روز، به‌خصوص ساعت‌های اولیه صبح که انرژی بیشتری داریم، تحرک مناسب و متناسب با سن و توانایی‌هایمان را هم داشته باشیم. رجبعلی یادآور شد: «یکجانشینی، یکی از دلایل ابتلا به یبوست است. از این رو، توصیه می‌شود که حداقل کمی پیاده‌روی در طول روزهای ماه رمضان داشته باشید تا جلوی ابتلا به یبوست را بگیرید».

 

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 28

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

متن و ترجمه دعای افتتاح + صوت حاج منصور

چ ژوئن 17 , 2015
صوت حاج منصور بسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند بخشنده مهربان اَللّهُمَّ اِنّى اَفْتَتِحُ الثَّنآءَ بِحَمْدِکَ وَ اَنْتَ مُسَدِّدٌ لِلصَّوابِ بِمَّنِکَ وَ اَیْقَنْتُ اَنَّکَ اَنْتَ خدایا من ستایش را به وسیله حمد تو مى گشایم و تویى که به نعمت بخشى خود بندگان را به درستى وادارى و یقین […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...